Mingy Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 Hoi allemaal, Bij een gevonden cache gaat het icoontje gesloten schatkist over naar een open schatkist en wordt bewaard in de agenda? Nu zie ik helaas geen logtyden van de gevonden cache staan,?, dit zou wel handig zijn daar we niet altyd papier bij de hand hebben, 1:vraag:zit ik verkeert te kijken onder agenda? 2:is het een niet gemaakte instelling van de map60cx? 3:deze optie is (nog)niet voorhanden? Grtx,
Ivo-tje Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 (bewerkt) bij de etrex vista hcx is deze optie er in ieder geval niet... Dus dat wordt als notitie in de gsm/pda zetten of papier mee nemen. Zelf maken de tijden me minder uit, ik pak mijn gsm voor een fieldnote en die verwerk ik thuis tot een post. En hoe laat ik dan op het plekje stond, soms schrijf ik het op, soms niet en dan meld ik het ook niet De agenda lijkt het wel op chronologische volgorde te plaatsen, 1e find onderop. Screenshot van afgelopen zaterdag.... 12 augustus 2009 bewerkt door Ivo-tje
De Armadillo's Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 bij de etrex vista hcx is deze optie er in ieder geval niet...Dus dat wordt als notitie in de gsm/pda zetten of papier mee nemen. Zelf maken de tijden me minder uit, ik pak mijn gsm voor een fieldnote en die verwerk ik thuis tot een post. En hoe laat ik dan op het plekje stond, soms schrijf ik het op, soms niet en dan meld ik het ook niet De agenda lijkt het wel op chronologische volgorde te plaatsen, 1e find onderop. Screenshot van afgelopen zaterdag.... Het scherm van de 60CS(x) ziet er vrijwel exact uit, dus wel een datum maar geen tijd. Omdat ik bij het schrijven van de log thuis ook een volgnummer en tijd noteer, voeg ik ter plekke een timestamp als fieldnote toe in GPXsonar op mijn PDA.
barny Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 Volgens mij is het ook niet mogelijk Zelf interesseert het me niet hoe laat ik wat heb gevonden maar soms vind het iemand anders het wel interessant om te weten hoe laat ik waar was. Ik sla wel altijd mijn tracklogs op in map-sourse en dan lees ik precies af wanner ik bij die cache of ergens anders op deez aarkloot was. Ook kan ik een hunter die een nieuwe WP aanmaakt waar dan wel de jou gevraagde gegevens op staat en de volgorde van vinden Barny
Mingy Geplaatst 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst 12 augustus 2009 bij de etrex vista hcx is deze optie er in ieder geval niet...Dus dat wordt als notitie in de gsm/pda zetten of papier mee nemen. Zelf maken de tijden me minder uit, ik pak mijn gsm voor een fieldnote en die verwerk ik thuis tot een post. En hoe laat ik dan op het plekje stond, soms schrijf ik het op, soms niet en dan meld ik het ook niet De agenda lijkt het wel op chronologische volgorde te plaatsen, 1e find onderop. Screenshot van afgelopen zaterdag.... Ik heb wel een pda maar vindt het "lastig" het daar in te zetten, je bent op dat moment bezig met kun je ongestoord loggen , het kokertje pakken, pen zoeken en loggen en weer ongezien terug leggen, op dat moment heb ik beide handen al vol, Eerder nam ik wel vaker een papier mee met de GCkode, naam, kleine omschrijving en hints, tegenwoordig mail ik dat soms naar m'n pda alhoewel je ook wel direckt naar www.geocaching.com kon springen om alaminute de cachebeschrijving te lezen(moet je wel telkens inloggen, snif), maar dan heb je weer twee dingen in de hand, Misschien dan toch maar zoals je aangaf het in de notitie te zetten bij afwezigheid van papier, grtx,
Ivo-tje Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 Hmm, inderdaad is de tracklog ook nog een heel aardige indicatie Gewoon thuis even de track inlezen (eventueel de waypoints) en je kijkt het zo terug tenminste, ik neem aan dat mapsource dat kan zoals roadtrip (mac) het kan
Mingy Geplaatst 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst 12 augustus 2009 Volgens mij is het ook niet mogelijk Zelf interesseert het me niet hoe laat ik wat heb gevonden maar soms vind het iemand anders het wel interessant om te weten hoe laat ik waar was. Ik sla wel altijd mijn tracklogs op in map-sourse en dan lees ik precies af wanner ik bij die cache of ergens anders op deez aarkloot was. Ook kan ik een hunter die een nieuwe WP aanmaakt waar dan wel de jou gevraagde gegevens op staat en de volgorde van vinden Barny Bedankt voor de tip, Helaas zijn aankomst/vertrek/logtijd 3 verschillende dingen, een globale indicatie kun je er wel uitlezen? Ivo: Mapsource kan dat i.d.d., Grtx, Btw:ga even bij garmin checken, misschien dat ze dit in een volgende upgrade kunnen/willen implenteren?
tsaar Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 (bewerkt) bij de etrex vista hcx is deze optie er in ieder geval niet...Dus dat wordt als notitie in de gsm/pda zetten of papier mee nemen. Zelf maken de tijden me minder uit, ik pak mijn gsm voor een fieldnote en die verwerk ik thuis tot een post. En hoe laat ik dan op het plekje stond, soms schrijf ik het op, soms niet en dan meld ik het ook niet De agenda lijkt het wel op chronologische volgorde te plaatsen, 1e find onderop. Screenshot van afgelopen zaterdag.... en als je dan ff 1 van die kistjes selecteer en op enter drukt dan komt er wel een datum en tijd erbij te staan onder notitie. Sorry was wat te snel was een eigen gemaakt punt 12 augustus 2009 bewerkt door tsaar
Mingy Geplaatst 13 augustus 2009 Auteur Geplaatst 13 augustus 2009 bij de etrex vista hcx is deze optie er in ieder geval niet...Dus dat wordt als notitie in de gsm/pda zetten of papier mee nemen. Zelf maken de tijden me minder uit, ik pak mijn gsm voor een fieldnote en die verwerk ik thuis tot een post. En hoe laat ik dan op het plekje stond, soms schrijf ik het op, soms niet en dan meld ik het ook niet De agenda lijkt het wel op chronologische volgorde te plaatsen, 1e find onderop. Screenshot van afgelopen zaterdag.... en als je dan ff 1 van die kistjes selecteer en op enter drukt dan komt er wel een datum en tijd erbij te staan onder notitie. Sorry was wat te snel was een eigen gemaakt punt Geeft niet hoor, ik had het zelf ff gecheked en i.d.d bij de ene geeft gps wel tyd erbij maar bij de andere cache doet hij dat niet, erg lastig, Toch bedankt voor je reactie, Grtx,
HereIsTom Geplaatst 14 augustus 2009 Geplaatst 14 augustus 2009 Misschien doe ik iets verkeerd, maar bij mij laat de eTrex Vista HCx geen open kistje zien als ik de cache heb gevonden? Hij staat wel in de agenda, maar dus dicht, maar hij geeft wel de datum en tijd aan. .
eitjes Geplaatst 14 augustus 2009 Geplaatst 14 augustus 2009 Misschien doe ik iets verkeerd, maar bij mij laat de eTrex Vista HCx geen open kistje zien als ik de cache heb gevonden?Hij staat wel in de agenda, maar dus dicht, maar hij geeft wel de datum en tijd aan. . Hij laat alleen een open kistje zien als je na het vinden van de cache op 'Found' klikt in het scherm met het kompas (knopje linksonder). De tijd en datum die je af en toe ziet bij de notitie is volgens mij alleen de tijd en datum waarop je het WP hebt aangemaakt. Dus als je bij een multi in het veld pas het eindpunt aanmaakt, dan geeft hij datum en tijd van aanmaken van dat punt, niet van het vinden van dat punt.
HereIsTom Geplaatst 14 augustus 2009 Geplaatst 14 augustus 2009 Hij laat alleen een open kistje zien als je na het vinden van de cache op 'Found' klikt in het scherm met het kompas (knopje linksonder). De tijd en datum die je af en toe ziet bij de notitie is volgens mij alleen de tijd en datum waarop je het WP hebt aangemaakt. Dus als je bij een multi in het veld pas het eindpunt aanmaakt, dan geeft hij datum en tijd van aanmaken van dat punt, niet van het vinden van dat punt. Ok, nou snap ik het Dank je.
Aanbevolen berichten