Spring naar bijdragen

Verhuizing Discussie


remco.1971

Aanbevolen berichten

De kaping draadje (en andere relevante draadjes) is verhuisd naar:

 

Discussie Afdeling (beveiligd).

 

Wil je het wachtwoord ontvangen stuur dan een pm naar een van de admins.

Het bovenstaande linkje is vanaf nu de enige plek waar er verder over dit onderwerp gediscussieerd gaat worden.

Discussies die dreigen uit de hand te lopen worden hier ook heen verhuisd en het wachtwoord

wordt dan ook aangepast.

 

Met vriendelijke groeten namens het hele admin team,

 

Remco

 

 

Zenz laatste update berichtje (vlak voor verhuizing van dit onderwerp)

 

 

Vanmorgen hebben Joseph en ik aan de telefoon gezeten. We zijn op het volgende uitgekomen:

 

1. de Stichting Geocaching blijft in handen van Joseph, Mariëlle en Rob Badnews

2. het merkenrecht wordt op Josephs verzoek niet overgedragen aan de SGN maar aan mij, Zenz, met het verzoek daarmee "al het goede te doen in deze".

3. de contacten met overheden en beheerders worden door mij voortgezet onder de vlag van SGN, waarbij de SG uitdrukkelijk haar ondersteuning voor overleg heeft uitgesproken.

 

Beide partijen hopen en verwachten hiermee geocaching (en daarmee de geocachers) optimaal te dienen.

 

Ad 2: Mijn standpunt aangaande het merkenrecht is, dat de beslissingsbevoegdheid over het gebruik van de naam bij de community hoort te liggen, effectief in eerste instantie via haar vertegenwoordiging in beide stichtingen (bij gebrek aan een echte, democratisch gekozen vertegenwoordiging). Mijn voorstel aan jullie allen is dat ik de merknaam geocaching aanbied aan de SGN, waarbij we schriftelijk vastleggen (en desnoods bij de notaris deponeren) dat zowel de SG als de SGN onherroepelijk en tot in lengte van dagen het recht hebben de naam geocaching te gebruiken voor hun huidige activiteiten, maar dat voor nieuw gebruik van de naam de instemming van beide partijen nodig is. Mocht daar een dispuut over ontstaan, dan mag de community via een stemprocedure de knoop doorhakken. Het nieuwe gebruik van de naam wordt geacht in overeenstemming met de wens van de geocachers te zijn indien minimaal 1/3 van de actieve teams (op basis van de teamstatistieken van de laatste zes kalendermaanden) zijn stem heeft uitgebracht, en minimaal 2/3 van de geldige uitgebrachte stemmen voor het nieuwe gebruik is. Dit is een Salomonsoordeel, waarbij beide stichtingen er belang bij hebben de relatie met de ander goed te houden.

 

Alternatieven voor deze constructie zijn zeker denkbaar: ik houd mij daarvoor aanbevolen via email en zal deze voorstellen aan beide stichtingen voorleggen. Overigens weet Joseph van dit voorstel: op 6 november heb ik dit al aan hem voorgesteld, het is vanmorgen nogmaals besproken en hij draagt de naam aan mij over in de wetenschap dat ik voornemens ben op de hierboven beschreven manier te handelen. Dat hij er toch voor kiest de merknaam niet rechtstreeks aan de SGN over te dragen maar via mij, is een zaak van het hart. Dat respecteer ik. Ten slotte een kanttekening: ik weet niet genoeg van merkenrecht om te kunnen beoordelen of de 'tussenstap' via een natuurlijke persoon mogelijk is. Mocht dat op onoverkomelijke bezwaren stuiten, dan zal ik de merknaam via mijn persoonlijke BV doorsluizen. Joseph onderneemt nu stappen om de overdracht rond te maken, dus vanmiddag hopen we meer te weten.

 

Zenz (Gert Jan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...