Turbo-Diesel Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Hallo mensen. Graag wil ik beginnen met Geocachen. Daarom wil ik mijzelf een GPS systeem aanschaffen. Nu is mijn vraag: Welke te kopen. Ik heb mij een beetje georiënteerd en kom uit bij de Garmin. Ik twijfel tussen de Garmin Geko 201, de Garmin Etrex H, of de Garmin Etrex Venture Hc Wat zijn jullie meningen / ervaringen over bovenstaande GPS systemen? Of hebben jullie nog andere toestellen op het oog voor een beginnende cacher als ik? Alvast bedankt, Turbo-Diesel
globe_explorer Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Hallo mensen.Graag wil ik beginnen met Geocachen. Daarom wil ik mijzelf een GPS systeem aanschaffen. Nu is mijn vraag: Welke te kopen. Ik heb mij een beetje georiënteerd en kom uit bij de Garmin. Ik twijfel tussen de Garmin Geko 201, de Garmin Etrex H, of de Garmin Etrex Venture Hc Wat zijn jullie meningen / ervaringen over bovenstaande GPS systemen? Of hebben jullie nog andere toestellen op het oog voor een beginnende cacher als ik? Alvast bedankt, Turbo-Diesel Turbo-Diesel, ikzelf heb de Garmin Etrex H. Heeft zwartwit scherm, geen kaarten, waypoints kunnen slechts 6 cijfers lang zijn en je kunt alleen projecteren op veelvouden van 100 meter. Met geocachen is het wel eens noodzakelijk om nauwkeuriger te projecteren. Hij kan op de computer aangesloten worden m.b.v. een serieel kabeltje die je apart moet kopen. Vind je dit te nadelig, dan zou ik zeker 100 euro meer uitgeven zodat je een kleuren LCD schermpje hebt, USB kabel, nauwkeuriger kunt projecteren en je waypoints niet gelimiteerd zijn tot 6 karakters.
Cach en Carry Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Hoi Turbo-Diesel, Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik zou ook voor een iets uitgebreider model gaan. de volgende zaken zijn voor mij belangrijk Kaarten in kleur (mogelijkheid voor het laden van kaarten vanaf pc) Magnetisch kompas Aansluitmogelijkheid op computer Succes met kiezen, er zijn nog veel meer draadjes op dit forum waar je van alles kan lezen over de "juiste" keuze.
Marco de Klerk Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Ik heb zelf een etrex h, ik wist niet waar ik aan begon dus ik heb voor een goedkope gekozen, overigens helemaal geen spijt van. Maar als het prijsverschil geen rol speelt zou ik voor de venture Hc gaan, al was het alleen maar voor de USB-interface. De etrex h heeft alleen maar een seriele kabel, dus die gaat niet meer op mijn laptop, die heeft geen seriele poort. Maar als ik nu opnieuw moest kiezen, dan ging ik niet voor de venture Hc, maar voor nog eens 2 tientjes meer voor de Vista H.
Turbo-Diesel Geplaatst 30 juli 2009 Auteur Geplaatst 30 juli 2009 (bewerkt) Dank jullie wel voor jullie reactie's Ik heb inderdaad de andere topics al bekeken, maar wil niet over één nacht ijs gaan... Daarom heb ik alsnog dit topic gestart... Nog een vraag van mijn kant: Is het kunnen inladen van topo-kaarten in jullie ogen een must, of een leuke bijkomstigheid? En inderdaad, wat Marco ook schrijft... Ik weet nog niet precies waar ik aan begin... Dus om nu meteen zo'n hele dure te kopen schrikt mij een beetje af... Ik vind het geweldig dat jullie hier zo snel reageren! Turbo-Diesel 30 juli 2009 bewerkt door Turbo-Diesel
globe_explorer Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Dank jullie wel voor jullie reactie'sIk heb inderdaad de andere topics al bekeken, maar wil niet over één nacht ijs gaan... Daarom heb ik alsnog dit topic gestart... Nog een vraag van mijn kant: Is het kunnen inladen van topo-kaarten in jullie ogen een must, of een leuke bijkomstigheid? En inderdaad, wat Marco ook schrijft... Ik weet nog niet precies waar ik aan begin... Dus om nu meteen zo'n hele dure te kopen schrikt mij een beetje af... Ik vind het geweldig dat jullie hier zo snel reageren! Turbo-Diesel Dank je Turbo-Diesel, normaliter reageer ik wat langzamer, maar omdat ik thuis zit terwijl een installateur aan het werk is, heb ik niks anders te doen Ik kan überhaupt geen topo kaarten inlezen, dus voor mij is het geen must. Soms koop ik via het Kadaster een papieren stafkaart van 6,50 a 10 euro per stuk van een gebied waar ik graag in wil lopen. Voor de rest heb ik genoeg aan Google Maps en GCTool van gpsgek.
Marco de Klerk Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 De kaarten zullen ongetwijfeld handig zijn, maar ik heb ze nog niet gemist. Het heeft ook wel iets als je pas op het allerlaatste moment in de gaten krijgt dat je aan de verkeerde kant van het water uitkomt
de vanVeentjes Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Hallo, Ik heb een Garmin Etrex en wel de goedkoopste uitvoering. Geloof dat ze op dit moment onder de honderd euro nieuw te koop zijn. Ik heb er een kabeltje bij met een USB aansluiting, heb die apart gekocht. Ik vind het wel leuk dat hij me alleen maar richting cache of waypoint wijst en je dus zelf de weg moet zoeken. Als je een kaart in het beeldscherm hebt is volgens mij iets van het "avontuurlijke" weg. Maar ja daar mag iedereen voor zichzelf over oordelen. Van mijn GPS vind ik wel een nadeel dat de antenne wat slechter ontvangt dan de duurdere modellen. Met 74 gevonden caches ben ik natuurlijk ook maar een newby maar ik heb nog maar bij 1 cache echt problemen gehad met de ontvangst.
Malyenki Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 ik zou nu niet meer zonder topo willen cachen, alhoewel ik de eerste 500 caches ook gevonden heb zonder topo
de Maoskes Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Ik heb ooit, 2e hands, een Garmin Vista CX gekocht incl. div. topografische kaarten voor 225 euro. Nooit heb ik hier spijt van gehad en het apparaatje heeft ons inmiddels 961 caches opgeleverd. Hij functioneerd nog steeds goed, maar bij slechter weer en onder een dicht bladerdak, draait het electronische kompas alle richtingen uit. Daarom heb ik nu de Garmin Vista HCX besteld. Als ik jou was zou ik goed overwegen of je kiest voor een wat goedkoper apparaatje danwel een duurder met veel meer mogelijkheden. Ik zou kiezen voor het laatste!!
Aanbevolen berichten