Spring naar bijdragen

Compleet Kaart Overzicht Gsak


bali8183

Aanbevolen berichten

Sinds kort een Garmin 400T GPS, naar aanleiding daarvan ben ik mij in GSAK gaan verdiepen.

Al sinds de eerste keer opstarten mis ik een optie, ik zou namelijk met een druk op de knop caches in een overzichtkaart willen zien die in de database van GSAK zitten.

Kijk ik hier overheen of bestaat deze niet?

 

Alvast bedank (hopelijk wordt mijn vraag begrepen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er is wel en standaard optie in GSAK die een totaal overzicht geeft maar die is een beetje verstopt.

Klik wanneer je GSAK hebt geopend met je rechter muisknop op de menubalk en klik op "customize toolbuttons"

In het dan geopende scherm ga je in de linker helft op zoek naar "Exports" en vervolgens kies je in de rechter helft het icoontje met de naam "Ozi Exlorer" (bijna onderaan.)

Sleep dit icoon met de linker muisknop naar je menubalk en sluit af met ok.

Nu kun je wanneer je je database met cachjes hebt geopend of een zelf aangemaakte selectie hebt gemaakt deze weergeven in Ozi Explorer door op het zojuist geplaatste icoon te klikken.

Er opend zich dan een ingewikkeld uitziend scherm waarbij je alleen maar een naam hoeft op te geven voor de bestandsnaam en eventueel de map waarin het bestand opgeslagen dient te worden.

klik op ok en Ozi Explorer zal opstarten met alle wp's die in de database aanwezig zijn.

Standaard worden ook alle childwaypoint meegenomen, maar die kun je door middel van een vinkje weghalen uitschakelen zodat alleen de cache zonder bijhorende waypoints worden getoond.

bewerkt door abceetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standaar niet, maar er zijn wel leuke macro's die die mogelijkheid bieden. Bijvoorbeeld deze:

 

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...&st=0

 

groeten, Marcel.

 

Bedankt voor deze tip, het ziet er erg mooi uit en dit is wel een beetje wat ik zoek.

Helaas geeft het overzicht niet alle caches :) Vanaf het huispunt slaat hij willekeuring caches over. Verschillende instellingen geprobeerd maar zou niet weten waar ik het fout doe.

Bij de eerste keer uitvoeren gaf hij aan dat er een map niet gemaakt kon worden, deze heb ik handmatig gemaakt. Misschien had ik dat niet moeten doen. (C:\gsak\Macros\myGME_Library)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel en standaard optie in GSAK die een totaal overzicht geeft maar die is een beetje verstopt.

Klik wanneer je GSAK hebt geopend met je rechter muisknop op de menubalk en klik op "customize toolbuttons"

In het dan geopende scherm ga je in de linker helft op zoek naar "Exports" en vervolgens kies je in de rechter helft het icoontje met de naam "Ozi Exlorer" (bijna onderaan.)

Sleep dit icoon met de linker muisknop naar je menubalk en sluit af met ok.

Nu kun je wanneer je je database met cachjes hebt geopend of een zelf aangemaakte selectie hebt gemaakt deze weergeven in Ozi Explorer door op het zojuist geplaatste icoon te klikken.

Er opend zich dan een ingewikkeld uitziend scherm waarbij je alleen maar een naam hoeft op te geven voor de bestandsnaam en eventueel de map waarin het bestand opgeslagen dient te worden.

klik op ok en Ozi Explorer zal opstarten met alle wp's die in de database aanwezig zijn.

Standaard worden ook alle childwaypoint meegenomen, maar die kun je door middel van een vinkje weghalen uitschakelen zodat alleen de cache zonder bijhorende waypoints worden getoond.

 

Ook bedankt voor deze tip, helaas heb ik Ozi Explorer niet. Deze heb ik nu wel geinstalleerd. Hierbij heb ik dan geen kaarten en geeft hij aan dat ik de optie niet mag gebruiken in trial mode. Heb hier dus nog even niks aan. Nogmaals, bedankt voor het meedenken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kan exporteren naar KML kan je de caches ook in Google Earth bekijken. Of anders dan kan GPSBabel het wel omzetten van bijvoorbeeld GPX of OziExplorer formaat naar KML.

Zelf gebruik ik Viking in combinatie met de Open Street Map kaarten -- dat werkt ook best aardig, maar de laatste release loopt al weer behoorlijk achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik exporteer altijd naar MAPsource. Is dat nog een idee??

 

Had ik inmiddels al geprobeerd. Kreeg het alleen niet voor elkaar om de verschillende soorten caches te zien. Daarbij waren er meerdere stappen nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik meestal de MyGoogleEarth macro.

Hiermee exporteer je de database direct naar GE met opties als wel/geen tijdlijn, wel/geen child waypoints, enz.

 

Bedankt StefandD, dit is zobeetje wat ik zoek. Geeft gelijk weer de optie terug die ze bij geocaching.com online hebben uitgeschakeld (online KML).

Ben er in ieder geval heel blij mee :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

De laatste post op dit topic is ondertussen al een paar jaar geleden. Is er misschien al een andere manier ontwikkeld om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd, maar ik heb geen Ozi Exlorer op mijn computer en als ik de caches met gecorrigeerde coördinaten naar GoogleEarth zet met de macro, worden alleen de originele coördinaten vermeld.

Ik zou dus heel graag in GSAK in één scherm een kaartoverzicht willen zien van mijn database. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Thanks, Ilona

bewerkt door GeoSkrapers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de macro Google_Map_V3.gsk gaat dat prima. Je moet dan wél op "shift" drukken op het moment dat je de macro opstart. Er verschijnt dan een menu met opties. Je hebt dan de keus of je de gecorrigeerde, dan wel de originele coördinaten kunt zien. Ook kun je er dan voor kiezen om child waypoints te laten zien of niet. Probeer het maar eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste post op dit topic is ondertussen al een paar jaar geleden. Is er misschien al een andere manier ontwikkeld om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd, maar ik heb geen Ozi Exlorer op mijn computer en als ik de caches met gecorrigeerde coördinaten naar GoogleEarth zet met de macro, worden alleen de originele coördinaten vermeld.

Ik zou dus heel graag in GSAK in één scherm een kaartoverzicht willen zien van mijn database. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Thanks, Ilona

De Google Earth macro heeft ook de optie om corrected coordinates te gebruiken... al jaren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...