technetium Geplaatst 16 juli 2009 Geplaatst 16 juli 2009 Hallo, Om caches in m'n Garmin eTrex Legend CX te zetten maak ik een gpx bestand. Dat bestand kan ik inladen in Mapsource en daarna de waypoints die er in zitten naar m'n GPSr te sturen. De caches zijn dan altijd zichtbaar op de kaart. Vandaag heb ik geprobeerd om de caches als Point of Interest (POI) in m'n GPSr te zetten. Met PoiLoader is dat gelukt. Ik kan zoeken naar m'n eigen POIs en als ik dan de optie kaart kies zie ik het icoon van het gekozen POI op de kaart. Wat is wil is een overzicht van de caches op de kaart. Is er een mogelijkheid om meerdere van m'n eigen POI's op de kaart te zetten? Bij zoeken op poiloader op dit forum heb ik niets bruikbaar gevonden. Zoeken op het internet leverde gaf aan dat k bij de configuratie het zoom level van m'n eigen waypoints moest instellen, dat had wel effect op de waypoints, maar niet op de POI's Wie weet wel wat de juiste oplossing is? Tc
CeilingCat Geplaatst 17 juli 2009 Geplaatst 17 juli 2009 Om caches in m'n Garmin eTrex Legend CX te zetten maak ik een gpx bestand. Dat bestand kan ik inladen in Mapsource en daarna de waypoints die er in zitten naar m'n GPSr te sturen. De caches zijn dan altijd zichtbaar op de kaart. Vandaag heb ik geprobeerd om de caches als Point of Interest (POI) in m'n GPSr te zetten. Met PoiLoader is dat gelukt. Ik kan zoeken naar m'n eigen POIs en als ik dan de optie kaart kies zie ik het icoon van het gekozen POI op de kaart. Wat is wil is een overzicht van de caches op de kaart. Is er een mogelijkheid om meerdere van m'n eigen POI's op de kaart te zetten? Bij zoeken op poiloader op dit forum heb ik niets bruikbaar gevonden. Zoeken op het internet leverde gaf aan dat k bij de configuratie het zoom level van m'n eigen waypoints moest instellen, dat had wel effect op de waypoints, maar niet op de POI's Wie weet wel wat de juiste oplossing is? Tc Het zal wel te vroeg op de dag zijn, maar als ik even mag samenvatten: je kunt je caches gewoon als caches laden. Dat werkt en doet wat je wil. Nu heb je ontdekt dat je ze ook als POI's kunt laden, maar dat doet niet wat je wil. Waarom kies je niet gewoon de manier die wel werkt? Hans
technetium Geplaatst 17 juli 2009 Auteur Geplaatst 17 juli 2009 Het zal wel te vroeg op de dag zijn, maar als ik even mag samenvatten: je kunt je caches gewoon als caches laden. Dat werkt en doet wat je wil. Nu heb je ontdekt dat je ze ook als POI's kunt laden, maar dat doet niet wat je wil. Waarom kies je niet gewoon de manier die wel werkt? Laden als POI's heeft twee voordelen: 1) Er kunnen slechts 500 waypoints in de GPSr. Als ik ze er als POI inzet kan ik er meer kwijt. 2) De tekst die ik bij waypoints kwijt kan is beperkt, zo uit m'n hoofd 25 karakters. Da's genoeg als de hint "bij een boom" is, maar een uitgebreidere hint wordt dan afgekapt. Bij POIs kan ik ook meer tekst kwijt. Tc
CCWAM Geplaatst 17 juli 2009 Geplaatst 17 juli 2009 Dit wil ik ook wel weten! Binnenkort gaan we op vakantie en naast wandelroutes (die ook waypoint plekken kosten) willen we graag voor de hele route caches in de Vista zetten.
CCWAM Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Wat is wil is een overzicht van de caches op de kaart. Is er een mogelijkheid om meerdere van m'n eigen POI's op de kaart te zetten?Bij zoeken op poiloader op dit forum heb ik niets bruikbaar gevonden. Zoeken op het internet leverde gaf aan dat k bij de configuratie het zoom level van m'n eigen waypoints moest instellen, dat had wel effect op de waypoints, maar niet op de POI's Wie weet wel wat de juiste oplossing is? Tc Ik liep ook met deze vraag (zie postje hier boven) en heb het gevonden. Onder "Instellen" - "Kaart" kan je bij "Kaartpunten" het zoomlevel instellen. Dit werkt op alle POI's. Als je net als mij een kaart in je Garmin hebt staan kan dat een vreselijk brij aan icoontjes op de kaart opleveren, dat is een nadeel. Deze info heb ik van de volgende site http://www.harink.com/joomla/index.php/Technical/Tips-tricks-for-using-the-Garmin-etrex-vista-hcx-hand-held-gps-receiver.html#1.2. Erg handig, succes!
Aanbevolen berichten