Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik een pocket query aanmaak en aanvink dat ik alleen de Not Founds en de actives wil hebben krijg ik in de mail een lijst met toch de Found caches erbij

Wat doe ik fout???

Geplaatst

hm, op zich vreemd. Dat zou eigenlijk gewoon moeten werken.

Ik zou zeggen kijk nog eens goed wat je allemaal hebt aangevinkt en kijk een via de preview of het klopt, voordat je query activeert.

Jan

Geplaatst

Ik ben zoiets ook tegen gekomen. En om het nog eens zeker te weten, ben ik gaan uit proberen.

Het bleek dat ik de bestaande query niet kon wijzigen (afstand) en als ik een nieuwe aanmaakte met een iets grotere afstand, ik een lege query kreeg.

Vreemde was verder dat hij bij het aanmaken (en veranderen) van de query het vinkje van My Home Coordinates verzette naar By Coordinates. Omdat die niet gevuld waren, werd de query afgewezen.

M'n volgende probeersel was de het vinkje bij Home Coordinates weg te halen en bij By Coordinates neer te zetten en daar vervolgens mijn thuis coördinaten in te vullen. En dat werkte dus weer wel! Ook bij het veranderen van de bestaande query.

Toen ik bij de veranderde bestaande query het vinkje weer terug zette naar My Home Coordinates bleef de query in orde. Probeerde ik vervolgens weer veranderingen aan te brengen, lukte dat weer niet.

Maar nu naar jouw probleem. Want na het nogmaals goed lezen, lijkt dat absoluut niet op mijn probleem. Omdat ik het zonde vind van wat ik getikt heb en het misschien anderen nog wel kan helpen, heb ik het laten staan :thumbup:

De query die jij terug krijgt, klopt helemaal met hoe je hem ingevuld hebt.

Wat wil je terug krijgen in de query: caches die jij nog niet hebt gevonden en die actief zijn.

Waar vraag je naar in je query: caches die nog niet gevonden zijn en actief zijn.

Zie je het verschil? Het grote verschil is JIJ.

Waarschijnlijk kies je bij het instellen van je query voor Have not been found en Is active. Dat "Have not been found" wil zeggen dat een cache nog helemaal niet gevonden is. Als je zou kiezen voor "I haven't found", krijg je wel een gevulde query. Dus even de vinkjes verwisselen.

Nog wat handigheidjes (die je misschien al wel wist). Na het vastleggen van de query (Submit information) kun je via het linkje "preview the search" een lijst bekijken met de caches die in de PQ zullen zitten. En als je naar "return to list" gaat, kun je voor je PQ klikken op een kaart-icoontje in de kolom Preview. Dan krijg je op een Google Maps kaart de caches van je query te zien.

Laat maar eens weten of dit de oplossing was.

Geplaatst
De query die jij terug krijgt, klopt helemaal met hoe je hem ingevuld hebt.

Wat wil je terug krijgen in de query: caches die jij nog niet hebt gevonden en die actief zijn.

Waar vraag je naar in je query: caches die nog niet gevonden zijn en actief zijn.

Zie je het verschil? Het grote verschil is JIJ.

Waarschijnlijk kies je bij het instellen van je query voor Have not been found en Is active. Dat "Have not been found" wil zeggen dat een cache nog helemaal niet gevonden is. Als je zou kiezen voor "I haven't found", krijg je wel een gevulde query. Dus even de vinkjes verwisselen.

Hmm, niet goed gelezen. Je krijgt wel een volle PQ terug maar er staan caches bij die jij wel gevonden hebt.

Zou je eens precies kunnen aangeven wat er allemaal aangevinkt staat? En of je een bestaande query bewerkt of een nieuwe aanmaakt?

Het zou toch wel eens het probleem kunnen zijn waar ik ook tegenaan ben gelopen. Verander dan de keuze My Home Coordinates in By Coordinates en vul daar je tuis coördinaten in. Vergeet dan niet de W in een E te veranderen :thumbup:

Geplaatst

Hartelijk dank aan allen die hebben gereageerd op mijn PQ probleem. Ik heb alles gedelete en daarna vandaag opnieuw een PQ aangemaakt en nu ging alles wel goed.

Groetjes José (dameblanche)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...