Vasc0 Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Als je een multi hebt met fisieke waypoints is het idd handig om die regelmatig te checken. Maar toch zullen velen pas bij een opmerking of bericht van een geocacher pas op pad gaan om te kijken wat er aan de hand is. Ik heb in mei 2005 een cache verstopt waar ik nog nooit ben terug geweest. Wel is door een vinder de glazen pot vervangen door een plastic beker omdat de glazen pot kapot gevroren was. Anders had ik natuurlijk wel op pad moeten gaan. Is dat jouw britse cache? Of bedoel je een andere?
Mr.Atari Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 De Dedemsvaartse route vergt af en toe alleen wat onderhoud. Van de 18 stuks heb ik tot nu toe maar 2 hoeven vervangen. 1 was er weg en 1 was door de plantsoenendienst weggesnoeid... Met dank aan Ger@ld voor het verzinnen van de juiste locaties moet er wel bijgezegd. Verder ligt de Twentse Sagen cache er nog steeds sinds de plaatsing keurig bij. Eigenlijk zijn de "snelle oppikkers" de meest ripgevoelige gebleken. Mijn 2 CC's en Wakken en IJsberen heb ik regelmatig moeten vervangen...
Brunsting Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Mijn twee caches (CC's) liggen er sinds 21 & 26 maart. Ben na die tijd bij beide een keer geweest te kijken, maar niet voor onderhoud dat was niet nodig. De ene kwam ik langs en toen zag ik net een team zoeken, vond het wel leuk om een praatje te maken en de andere kreeg ik een DNF melding terwijl dat nog niet voorgekomen was. Heb toen even gekeken of hij er nog lag.
jolimama Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Een beetje verbaasd lees ik het niet langs gaan van een jaar bij de caches. Ik ga regelmatig langs bij mijn cache. Na de hevige regen van vrijdag en zaterdag er nog niet aan toe gekomen maar dat gaan we morgen doen. Ik vind het belangrijk om even te kijken of het doosje nog schoon is van binnen (ik heb zelf ook een hekel aan spulletjes in de modder) Maar los van dat, het logboekje moet toch ook vervangen worden. Ik vind het onderhoud van mijn cache mijn taak de loper behoord een netjes verzorgde cache te vinden en niet een modderbak met een vol logboekje in een gescheurd zakje. Hoe zorg je daar dan voor als je niet langs gaat.
jo-anne Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Een beetje verbaasd lees ik het niet langs gaan van een jaar bij de caches.Ik ga regelmatig langs bij mijn cache. Na de hevige regen van vrijdag en zaterdag er nog niet aan toe gekomen maar dat gaan we morgen doen. Ik vind het belangrijk om even te kijken of het doosje nog schoon is van binnen (ik heb zelf ook een hekel aan spulletjes in de modder) Maar los van dat, het logboekje moet toch ook vervangen worden. Ik vind het onderhoud van mijn cache mijn taak de loper behoord een netjes verzorgde cache te vinden en niet een modderbak met een vol logboekje in een gescheurd zakje. Hoe zorg je daar dan voor als je niet langs gaat. Volgens mij merk je aan de logjes snel genoeg of alles nog in orde is. Als je een goede, waterdichte container hebt die op een beschutte lokatie ligt vindt ik het niet nodig om na elke hevige regenbui te gaan kijken. En dan zijn plastic zakjes niet nodig. Sterker nog; ik heb zo'n hekel aan plastic zakjes dat als ik een waterdichte cache vindt, ik het plastic zakje vaak van het logboekje afhaal. Stel dat er door de cacher voor je in de regen gelogd is, dan stopt men dat boekje dus rustig terug in zo'n zakje. Dan droogt hij dus zeker weten niet...
Vasc0 Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Een beetje verbaasd lees ik het niet langs gaan van een jaar bij de caches.Ik ga regelmatig langs bij mijn cache. Na de hevige regen van vrijdag en zaterdag er nog niet aan toe gekomen maar dat gaan we morgen doen. Ik vind het belangrijk om even te kijken of het doosje nog schoon is van binnen (ik heb zelf ook een hekel aan spulletjes in de modder) Maar los van dat, het logboekje moet toch ook vervangen worden. Ik vind het onderhoud van mijn cache mijn taak de loper behoord een netjes verzorgde cache te vinden en niet een modderbak met een vol logboekje in een gescheurd zakje. Hoe zorg je daar dan voor als je niet langs gaat. Volgens mij merk je aan de logjes snel genoeg of alles nog in orde is. Als je een goede, waterdichte container hebt die op een beschutte lokatie ligt vindt ik het niet nodig om na elke hevige regenbui te gaan kijken. En dan zijn plastic zakjes niet nodig. Sterker nog; ik heb zo'n hekel aan plastic zakjes dat als ik een waterdichte cache vindt, ik het plastic zakje vaak van het logboekje afhaal. Stel dat er door de cacher voor je in de regen gelogd is, dan stopt men dat boekje dus rustig terug in zo'n zakje. Dan droogt hij dus zeker weten niet... Ik ben ook geen liefhebbers van die ziplockzakjes. Je hebt er niets aan en meestal zijn ze nog lek ook. Als de cache container zelf goed waterdicht is is er niets aan de hand.
jolimama Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Een beetje verbaasd lees ik het niet langs gaan van een jaar bij de caches.Ik ga regelmatig langs bij mijn cache. Na de hevige regen van vrijdag en zaterdag er nog niet aan toe gekomen maar dat gaan we morgen doen. Ik vind het belangrijk om even te kijken of het doosje nog schoon is van binnen (ik heb zelf ook een hekel aan spulletjes in de modder) Maar los van dat, het logboekje moet toch ook vervangen worden. Ik vind het onderhoud van mijn cache mijn taak de loper behoord een netjes verzorgde cache te vinden en niet een modderbak met een vol logboekje in een gescheurd zakje. Hoe zorg je daar dan voor als je niet langs gaat. Volgens mij merk je aan de logjes snel genoeg of alles nog in orde is. Als je een goede, waterdichte container hebt die op een beschutte lokatie ligt vindt ik het niet nodig om na elke hevige regenbui te gaan kijken. En dan zijn plastic zakjes niet nodig. Sterker nog; ik heb zo'n hekel aan plastic zakjes dat als ik een waterdichte cache vindt, ik het plastic zakje vaak van het logboekje afhaal. Stel dat er door de cacher voor je in de regen gelogd is, dan stopt men dat boekje dus rustig terug in zo'n zakje. Dan droogt hij dus zeker weten niet... Na iedere hevige regenbui misschien niet maar zelfs de vijver was hier vrijdag en zaterdag overgelopen in de tuin (meer dan 5cm) en de tunneltjes stonden 50cm diep vol met water de regenputje liepen over was echt extreem noodweer. Aangezien de cache ingegraven ligt en je hem vaak niet met schone handen kan pakken komt er ook snel zand in dat heb ik liever niet en ik kijk graag even of de coins en tb's in het daarvoor bestemde bakje zitten.
jo-anne Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Na iedere hevige regenbui misschien niet maar zelfs de vijver was hier vrijdag en zaterdag overgelopen in de tuin (meer dan 5cm) en de tunneltjes stonden 50cm diep vol met water de regenputje liepen over was echt extreem noodweer.Aangezien de cache ingegraven ligt en je hem vaak niet met schone handen kan pakken komt er ook snel zand in dat heb ik liever niet en ik kijk graag even of de coins en tb's in het daarvoor bestemde bakje zitten. Da's waar. Hier is het nog steeds kurkdroog, maar ik grote delen van het land heeft het behoorlijk geregend. Als de cache in de grond zit, is misschien een bekisting een idee ?
paulus Geplaatst 13 juli 2009 Geplaatst 13 juli 2009 (bewerkt) Over 2 weken is het 7 jaar geleden dat ik een cache in Frankrijk heb weggelegd. Dat was lang voor dat er regelgeving was over onderhoud enz,enz. Ik ben er sinsdien ook niet meer geweest. Nog steeds wordt hij gelogt door enthousiaste vinders. Op verzoek heeft een mij onbekende vinder een nieuw logboek er in gestopt, in theorie goed voor nog heel wat jaartjes. Het is dan ook wel een stevige munitiekist die op een wat afgelegen plaats ligt. Mijn andere cache krijgt regelmatig onderhoud en is ook al de 6 jaar gepaseerd. Groeten PAULUS 13 juli 2009 bewerkt door paulus
Aanbevolen berichten