Spring naar bijdragen

SBB-wandeling Millingerwaard


Macphisto

Aanbevolen berichten

Niet helemaal on-topic voor geocaching, maar de SBB-wandelingen staan ook op geocaching.nl dus ik vond dit ook wel kunnen.

;)

 

Vanmiddag de wandeltocht in de Millingerwaard van SBB gedaan. Een aanrader! Je hoeft in dit gebied niet op de paden te blijven en de wandeling gaat ook dwars door de rimboe. Als de pijl recht het struikgewas inwijst, dan volg je die toch gewoon?

:D

 

Onderweg kom je prachtige landschappen tegen en op verschillende plekken kwamen we grote grazers (wilde paarden en koeien) tegen... die beesten zijn absoluut niet schuw en hebben er geen probleem mee als je vlak langs ze loopt. Daarnaast ook schitterende uitzichten op de druk bevaren Waal.

:angry:

 

Dus voor iedereen die 'm nog niet gelopen heeft: zeker een keer doen!

;)

 

Voor de mensen die 'm al wel gelopen hebben een vraagje: op weg naar WP5 kwam ik een hek met prikkeldraad tegen met daar achter een grote zandvlate waar zo te zien men bezig was met zand storten e.d. Volgens m'n GPS zou het WP daar midden in liggen. Daarheen lopen leek me niet de bedoeling, dus dat WP hebben we maar overgeslagen. Weet iemand of het wel de bedoeling was daarheen te lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het ligt op m'n planning om die wandeling binnenkort ook een keer te gaan lopen, alleen nog even een dagje vinden wanneer het schikt. (Eigenlijk was er al een dag gereserveerd, maar toen was het hondenweer dus ging het niet door.) Dan zal ik ook gelijk eens op waypoint 5 letten.

 

Mocht er nou iemand zijn die eens van de route afwijkt... in dat gebied hadden we een keer een cache verstopt, maar voordat hij geactiveerd werd was het zodanig noodweer dat het water in het meer zo absurd hoog was komen te staan... dat de cache weggedreven moet zijn ;) . Hij lag weliswaar een stuk boven de normaal gesproken hoogst gekomen waterlijn maar het was blijkbaar toch niet genoeg voor dit soort weersomstandigheden. Toen het water wat gezakt was ben ik er met laarzen een stuk ingelopen naar de goede lokatie, maar er restte alleen een gat. :angry:

Dus als iemand onze ammobox met inhoud daar nog eens ergens aantreft... we houden ons aanbevolen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de vraag ook aan SBB gesteld, en kreeg een keurige reactie:

Hartelijk dank voor uw reactie, en fijn dat u de een leuke GPS route. Wat

betreft uw vraag over het raster/hekwerk wat rond waypoint 5 het volgende.

De Millingerwaard is een gebied wat nog volop in ontwikkeling is, en waar

ook van tijd tot tijd nog klei wordt gonnen voor de baksteen industrie of

voor de dijkverbetering. Het gebruik van de klei weer afhankelijk van de

kwaliteit van de klei, niet alle klei is kwalitatief goed genoeg om baksteen

van te maken. In het gebied rondom dit waypoint is recentelijk de klei

afgegraven en maakt bewust deel uit van de route. Met deze route willen we

juist haar gebruikers het hele spectrum van de natuurontwikkeling laten

zien, dus ook een recentelijk afgegraven deel. Helaas is het deel heel

recentelijk afgezet, en buiten ons weten om, het hek kan wel op een deel

losgemaakt worden, zodat men de route weer kan vervolgen. U heeft gekozen om

dit niet te doen. Het geeft ons te denken hoe wij dit oplossen want deze

situatie blijkt door uw terechte kommentaar een probleem te geven. Ik dank u

dus voor deze tip.

met vriendelijke groet,

 

Gerrit van Scherrenburg

boswachter Gelderse Poort

Staatsbosbeheer

 

Daar houd ik van, organisaties die netjes reageren op e-mails (en dat maak je te weinig mee). M'n eerste indruk van SBB is in ieder geval een positieve.

:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...