Spring naar bijdragen

Gsak Printen


Hassiebassie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb binnen GSAK een database met de caches rond mijn vakantielocatie. Nu wil ik deze op papier hebben.

Binnen GSAK zie ik in de split screen (met full display) de cacheomschrijving. Via File - Print ... kan ik mijn hele Database printen. Ik zie dan echter geen google map op papier.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze omschrijvingen compleet met google map op papier kan krijgen?

 

Alvast dank, Hassiebassie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had er nog niet over nagedacht, maar dat zou inderdaad een goede aanvulling / optie / marco zijn.

 

Als ik je goed begrijp wil je naast de lijst ook een kaartje met de pins er op?

 

Jammer dat ik je niet aan de oplossing kan helpen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp niet exact wat je bedoelt, maar als het gaat om een bepaalde selectie op een Google Map te krijgen, gebruik ik altijd deze Macro.

 

Handig: Als je corrected coords gebruikt pint hij ze daar ook vast, dus waar je bijvoorbeeld een opgeloste Mystery vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Dank voor jullie reacties, maar ik zoek iets veel eenvoudigers.

Ik wil eigenlijk niets anders dan de "Full Display" die ik in het split screen zie op papier hebben.

Dat kan door in de split screen via de rechtermuisknop print... te kiezen. Dan krijg ik wat ik wil voor 1 cache.

 

Ik heb (via een query) een lijst met 100 GC's rond mijn vakantiebestemming. Die wil ik in één keer op papier hebben, met per omschrijving een google map kaartje (net zoals in de split screen te zien is).

 

Gewoon eenvoudig 100 caches op papier krijgen zodat ik rustig voor de caravan met een glaasje wijn en een stukje stokbrood kan bekijken welke caches we de volgende gaan bezoeken :)

 

Zo'n kaartje met een overzicht is ook handig, maar door de hoeveelheid caches merk ik dat die over elkaar heen worden getekend. Losse kaartjes per beschrijving is dan handiger.

 

Alvast dank. Hassiebassie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik weet wat je wilt.

Als je de selectie hebt gemaakt (dus in je grid staan alleen de x aantal caches uit je selectie) ga je naar file -> Print.

 

Als ja dan het optie schermpje instelt dat je de plaatjes wilt zien en na elk waypoint een page break wilt dat krijg je dus netje per cache een printje.

( een schermprintje is duidelijker, maar hoe ik dat moet toe voegen geen idee)

bewerkt door mholkamp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Dank voor jullie reacties, maar ik zoek iets veel eenvoudigers.

Ik wil eigenlijk niets anders dan de "Full Display" die ik in het split screen zie op papier hebben.

Dat kan door in de split screen via de rechtermuisknop print... te kiezen. Dan krijg ik wat ik wil voor 1 cache.

 

Ik heb (via een query) een lijst met 100 GC's rond mijn vakantiebestemming. Die wil ik in één keer op papier hebben, met per omschrijving een google map kaartje (net zoals in de split screen te zien is).

 

Gewoon eenvoudig 100 caches op papier krijgen zodat ik rustig voor de caravan met een glaasje wijn en een stukje stokbrood kan bekijken welke caches we de volgende gaan bezoeken :)

 

Zo'n kaartje met een overzicht is ook handig, maar door de hoeveelheid caches merk ik dat die over elkaar heen worden getekend. Losse kaartjes per beschrijving is dan handiger.

 

Alvast dank. Hassiebassie

Goeie vraag.

Het was me niet eerder opgevallen dat een printje van één enkele cache vanuit het spilt screen wél het google maps kaartje erbij zet.

Dat de kaartjes via File --> Print niet worden getoond wist ik wel.

Ik heb wat zitten grasduinen in de opties en de diverse fora, maar ben nog geen methode tegengekomen om de kaartjes ook op de bulk-print te krijgen.

Ben dus ook erg benieuwd of iemand een truc weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik het zelf (nog) niet kan, zou er toch een goede manier moeten zijn door eea in de print functie toe te voegen.

 

In <print> < condensed HTML> krijg je per cache een mooie afdruk echter nog zonder kaartje.

Als je daar <help> opvraagt krijg je info over het <Print Dialog box>. Iets verderop meer info over <condensed HTML> In het vak <HTML options> klikken op <GSAK default> kom je bij <HTML macro> daar wordt uitgelegd hoe die print pagina en de onderhelft van <full screen> in elkaar zit en hoe je zelf z'n macro kan maken om in je print menu te gebruiken. Daar zou die optie voor een kaartje in opgenomen kunnen worden.

Wie kan zoiets in elkaar zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik het zelf (nog) niet kan, zou er toch een goede manier moeten zijn door eea in de print functie toe te voegen.

 

In <print> < condensed HTML> krijg je per cache een mooie afdruk echter nog zonder kaartje.

Als je daar <help> opvraagt krijg je info over het <Print Dialog box>. Iets verderop meer info over <condensed HTML> In het vak <HTML options> klikken op <GSAK default> kom je bij <HTML macro> daar wordt uitgelegd hoe die print pagina en de onderhelft van <full screen> in elkaar zit en hoe je zelf z'n macro kan maken om in je print menu te gebruiken. Daar zou die optie voor een kaartje in opgenomen kunnen worden.

Wie kan zoiets in elkaar zetten?

Na deze tip van Goofy is het me wel gelukt een print te maken via een HTML-macro van alle geselecteerde caches met daarop een google-kaartje.

 

Maar... Zo wordt het kaartje alleen voor de eerste cache (die dus zichtbaar is in het split screen) goed getoond. Bij alle volgende caches wordt alleen een blanco frame getoond. Hiervoor gebruik gemaakt van een macro op het GSAK-forum (HTML_CondensedPrintout) en deze aangevuld met de instructie $h = $h + html("GoogleMap","Y").

Dus wel een klein stapje dichterbij, maar lang niet genoeg.

Ik weet ook niet of het überhaupt mogelijk is de kaartjes voor alle caches op te laten halen tijdens het printproces.

Want daar zit waarschijnlijk het probleem. Dat gebeurt alleen voor die ene cache die al op het scherm getoond wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...