Spring naar bijdragen

Geo-post office


Dorot

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat zijn er eigenlijk ook niet veel! Aan de andere kant, iedere cache is natuurlijk een geo-post office!

Het is natuurlijk wel handig om te weten of een cachebox geschikt is voor een kaart aan een mede-cacher. Vandaar de titels die aangeven dat ze groot genoeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een kleine toelichting om misschien wat meer postbussen te krijgen :beerchug: .

Wat is een Geo-post Office?

Op de eerste plaats is het een "gewone" cache met logboek, goodies en ruimte voor trackable items. Maar stel, je wilt een kaartje of brief sturen aan een collegacacher ergens op de wereld. Maar je hebt geen adres van hem/haar. Het enige wat je weet is waar hij/zij ongeveer woont. Dan is er nu de oplossing. Wereldwijd ontstaat/is er een netwerk van Geo-post Offices. Daar kun je je kaartje instoppen met daarop de vermelding van de nickname van de cacher en de woonplaats en land waar hij (in de buurt) woont. Ook kan je een GC-nummer noteren waar de kaart heen moet. Vermeldt ook de volgende tekst: "Please move this post to a cache as near as possible to the recipients adress and message the recipient if its close enough". Een volgende cacher kan dan de post meenemen en in een cache stoppen die in de richting van het adres van de geadresseerde ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Grappig,

 

Ik wist niet van het bestaan van deze zijtak van het geocachen :thumbup:

Misschien dat ik in 1 van de caches die ik uit wil gaan zetten wel een vakje maak voor het postkantoor :beerchug:

Gister net 4 munitie kisten opgehaald, daar is vast een stukje in te reserveren :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow Ivo-tje leuk dat je die kisten heb op gehaald, je kan ze mooi beschilderen, beplakken of zelfs als beschilderende gereedschapkisten gebruiken, maar iets binnen in mij zegt dat je ze daar niet voor gaat gebruiken.

 

Ik hoop dan echt oprecht dat je ervaren genoeg ben om mooie wandeltochten uit te zetten of dat je een fenomenaal fantasie heb en voldoende streek kennis om er dan ook echt iets leuks van te maken.

Als het niet zo is, zou ik als ik jou was veel meer cache’s gaan bezoeken dan je tot nu toe heb gedaan en zekers als je je eigen er voor open stelt zie je vanzelf ziet hoe andere beginnende cachers de zelfde vouten hebben gemaakt als jij nu anders ongetwijfeld gaat maken, en geloof me, daar doe je je eigen geen plezier mee en zeker ook andere cachers niet.

Is er dan echt niemand in de omgeving die jou begrijpelijke “ik wil ook een cache verstoppen” gedachte kan temperen zodat als je er echt aan toe ben wel een pareltje neer kan leggen waar je echt met recht trots op kan en mag zijn.

 

Die postkantoren zijn geen zijtak van deze hobby het is gewoon een cache met gelijkgestemde namen, waar voor de rest niet veel mee gedaan word.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die postkantoren zijn geen zijtak van deze hobby het is gewoon een cache met gelijkgestemde namen, waar voor de rest niet veel mee gedaan word.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Helaas wel.....want het is best leuk om plots een mailtje te krijgen dat er voor jou een kaartje is gedropt in een cache vlakbij je woonplaats. Enne....zo'n Geel Bussie kan makkelijk van rode belettering worden voorzien.

dhl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond zo'n postkantoor ook wel een leuk idee. Alleen van de drie kaarten die ik er in september 2007 ingestopt heb heb ik nog niet vernomen dat ze zijn ontvangen door de geadresseerde. Dus ik vrees dat weinig mensen moeite nemen te lezen of coördinaten van de kaarten bij hun in de buurt liggen en dan de cache voor de betreffende persoon in een cache in zijn omgeving te stoppen.

 

Groetsels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...