GeoTeeth Geplaatst 2 november 2003 Geplaatst 2 november 2003 Ben me nu aan het verdiepen in Oxiexplorer. Op hun website zie ik drie varianten van OxiExplorer: Oxiexplorer, Oxiexplorer 3D en Oxiexplorer CE. Wat is het verschil tussen deze drie software pakketten? Wat is het meest geschikt voor een NewBee? Ook zag ik dat je je kan registreren. Voor Oxiexplorer is dat $ 75 en voor Oxiexplorer 3D is dat $25. Waar berust dat verschil op. Kan je als je geregistreerd bent de software installeren op meerdere PC's (of op een laptop)? groet, GeoTeeth
0 GeoDoc Geplaatst 2 november 2003 Geplaatst 2 november 2003 drie varianten van OxiExplorer: Oxiexplorer, Oxiexplorer 3D en Oxiexplorer CE. Wat is het verschil tussen deze drie software pakketten? Wat is het meest geschikt voor een NewBee? Ook zag ik dat je je kan registreren. Voor Oxiexplorer is dat $ 75 en voor Oxiexplorer 3D is dat $25. Waar berust dat verschil op. Kan je als je geregistreerd bent de software installeren op meerdere PC's (of op een laptop)? OziExplorer draait alleen op een PC, je kunt een verbinding maken met je GPS (bv. een Magellan) en waipoints, tracks en routes heen en weer sturen. Op de PC kun je dan de gegevens over een kaart/map heen zetten. Oei, daar ging een kabouter! OziExplorer is een zeer fraai programma en zijn geld dubbel en dwars waard. Kun je op meerdere PC's/notebooks installeren Volgens mij is de 3D versie een uitbreiding waarbij je ook hoogte aanduidingen kunt gebruiken. In het platte NL dus niet zo nuttig. OziCE is de gewone Ozi voor op een Pocket-PC. Heb je die niet dan moet je het ook niet kopen. Dus OziExplorer is zeer geschikt voor een newbie maar ook voor the more experienced! GeoDoc
0 Kruimeldief Geplaatst 2 november 2003 Geplaatst 2 november 2003 Ozi rules voor iedereen. Een pracht programma dat de 75 USD meer dan waard is. Ieder Geocacher moet het eigenlijk hebben. Is ook super voor de Garmin hoor Ik zou er niet meer zonder kunnen, maar nu ben ik al snel van derden afhankelijk GRTZ kruimeldief Hoezo, prins op het witte paard? Ik haat paarden.
0 Walking Eagle Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Als je een beetje oplet HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Scheelt een paar europadollars!! Dit postje in aangepast in verband met het promoten van illegale versies van software ... Hawkeyes
0 Kruimeldief Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Als je een beetje oplet zul je zien HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Scheelt een paar europadollars!! Als jij misschien wat beter had opgelet had je kunnen weten dat hier op het forum nu eenmaal taboe is om over het illegaal verkrijgen van software gaan zitten te ouwehoeren. OziExplorer staat op die CD's ja, so what? Neemt niet weg dat mijn mening stand houdt met de uitspraak dat de 75 dollar meer dan waard is voor een programma als OziExplorer. Misschien zijn wij ook wel in het bezit van dergelijke CD's. En toch hebben we allebei een geregistreerde versie van OziExplorer en OziExplorerCE, omdat de maker dat gewoon verdiend. Ik vermoed dat je binnenkort wel een waarschuwing krijgt van ene moderator of adminstrator van dit forum GRTZ Kruimeldief 'k Heb genoeg geld om de rest van m'n leven mee door te komen,... tenzij ik iets koop.
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Misschien is het hier op zijn plaats om een citaat uit een tekst van een officieele KabouterBond disk (nauw ja, what is in a name?) aan te halen : "Ozi Explorer wordt gemaakt door Des Newman in Australië. Hij heeft daar dagwerk aan en verdient zo zijn brood voor vrouw en kindjes. Het is dus geen product van een gezichtsloze grote multinational en Des Newman is nog altijd geen miljonair. Anders zou hij wel personeel inhuren voor het werk. Ik wil maar zeggen: als u echt serieus Ozi regelmatig gaat gebruiken, schaf het dan aan. Zo verschrikkelijk duur is het nu ook weer niet, zeker niet als u dat vergelijkt met de prijs van uw GPS."
Vraag
GeoTeeth
Ben me nu aan het verdiepen in Oxiexplorer.
Op hun website zie ik drie varianten van OxiExplorer: Oxiexplorer, Oxiexplorer 3D en Oxiexplorer CE.
Wat is het verschil tussen deze drie software pakketten?
Wat is het meest geschikt voor een NewBee?
Ook zag ik dat je je kan registreren. Voor Oxiexplorer is dat $ 75 en voor Oxiexplorer 3D is dat $25. Waar berust dat verschil op.
Kan je als je geregistreerd bent de software installeren op meerdere PC's (of op een laptop)?
groet,
GeoTeeth
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten