Peetee Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 De etrex H kan alleen projecteren op 100 meters en niet op meters. Dat betekent dat je in het veld soms flink moeten zoeken met een afwijking van 100 meter! Ja dat had ik met de Geko ook... Dat betekent dus rekenen... Projectie op 245 meter is dan dus 300 meter aanhouden en als je op ca.55 meter van het nulpunt zit moet je gaan zoeken... het werkt wel, maar is best irritant. Projectiecaches liet ik dan ook links liggen. Toch is dat ook met een Etrex H wel te doen, nl. door een route aan te maken van punt A naar punt B (A is de plek vanwaaruit je projecteert, B het geprojecteerde punt). Je weet dan zeker dat de cache (of het volgende wp) én op de routelijn ligt én op 55 meter vanaf punt B. En dat punt is best goed te vinden.
Peetee Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Hoe goed de Etrex H is weet ik niet, maar wij gebruiken de GPS60 zonder kaart(genoeg te vinden op MP voor rond de 100 euro) en dat bevalt heel erg goed.Een kaart is wat ons betreft dus zeker geen noodzaak. Klopt. De kaart is weliswaar handig, maar beslist geen noodzaak.
platjes Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Zelf begonnne met een extrex H. pluspunten: -gevoeligheid -degelijk -lange accuduur -projecteren -leesbaarheid scherm minpunten: -invoeren coordinaten gaat zwaar (lastige knoppen) -bediening niet heel logisch -geen echt compas
Aanbevolen berichten