Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Als je via verkenner je micro-SD bekijkt, dan zie je dat er een map opstaat die 'garmin' heet, daarin staat onder andere een bestand dat altijd de naam 'gmapsupp.img' heet, dat is het bestand waarin je kaarten staan. Kopieer dat bestand naar je harde schijf en je kunt het altijd weer terugzetten. Let wel, moet wel altijd weer in dezelfde map 'garmin' terecht komen. En in dezelfde GPS, vanwege de unlock voor CN!

Je moet het dus wel een eerste keer aanmaken, maar wil je later veranderen, dan is het handig en véél sneller als je alleen het juiste bestandje gmapsupp.img hoeft te kopieeren, dan heb je voor 2 GB inderdaad lang geen 2 uur nodig.

Dat probeerde ik laatst, maar toen kreeg ik bij het terug kopiëren van dit bestand op de SD-kaart een error: cyclic reduncy error.

Heb ik toen gewoon pech gehad en zou het de volgende keer wel goed moeten gaan?

• 4 weeks later...
Geplaatst
Op de één of andere manier lukt het hier niet om meer dan 2 GB op de SD kaart te zetten. Alle gebruikte software en firmware zijn volledig updated en ik gebruik een 8 GB kaartje. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, mogelijk is het probleem de laatste versie (6.15.6) van MapSource.

Probeer je het dan met het kaartje in de GPS en via USB massa opslag of met het kaartje in een kaartlezer ?

Als ik mijn 8Gb kaartje (Sandisk) via een USB adapter gebruik dan kan ik prima een bestand van 4Gb aanmaken. 4Gb is trouwens de grens die MapSource aan kan.

Hou je nog lekker ruimte voor je POI's en tracks toch :blush:

Geplaatst

werkt bij jou een 8GB kaartje (class2?) op een 60SsX?

Bij mij werd de GPS meteen corrupt....

Gewoon 4GB aan kaartdata verstuurd als gebruikelijk en daarna in de GPS gestopt.

M.a.w., Ik ga het volgende week nog eens proberen. Misschien heb ik dan meer geluk.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...