miracles65 Geplaatst 30 april 2009 Geplaatst 30 april 2009 Ik heb gisteren een Explorist 210 2e hands overgenomen. Alles werkt, maar ik wil nu waypoints overzetten van mijn PC naar de GPS. De kabel is goed aangeslotenop de GPS, de kabel zit in de USB-poort. GPS aangezet. En nu komt 't. Een verkenner scherm opent en ik kan alle mappen op de GPS zien. Nu wil ik gaan verzenden: Ik heb meerdere WP's met de Magellan Geocache Manager klaarstaan, die op mijn PC in 1 LOC-bestand staan. Op het moment dat ik ze via de Manager wil verzenden zegt het programma: Geen toestel gedetecteerd ! Magellan eXplorist Manager kon geen eXplorist vinden. Toch ziet Winddows Vista de Verwisselbare Schijf. Als Administrator het programma opgestart, in compabiliteitsmodus Windows XP SPII idem. HELLUP ! Ik ga nu slapen (0:16 uur) maar ik hoop dat jullie mij morgen, 1 mei massaal bijstaan. Alvast bedankt ervoor !
marieholm Geplaatst 30 april 2009 Geplaatst 30 april 2009 probeer eens of :vantagepoint. :G.S.A.K. :Easy gps. De explorist herkent.
Nijen Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Moet je dan niet eerst zoiets als dit installeren? Link
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Moet je dan niet eerst zoiets als dit installeren? Link Beste Nijen, Op de link staat "Once the plugin is installed, just connect your Garmin GPS device to your computer, and you’re on your way". Ik heb een Magellan Explorist, met zijn eigen software. Zover ik weet moet het daar mee gaan, zo zegt ook de handleiding. Marieholm, EasyGPS ga ik zeker uitproberen. Ik zal even zoeken waar ik het kan downloaden en installeren. Ondertussen zijn overige tips welkom.
Team Gelaen Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Heb je dit gezien? Komt van de site van Magellan. En kun je de waypoints niet rechtstreeks naar de GPS copieren? eXplorist 210 Europe Question: Are there eXplorist drivers updates for Windows Vista? Answer: There is a driver update available that will make the eXplorist 210, 400,500,600 and eXplorist XL units compatible with Vista. NOTE: This driver fixes the NMEA output function issue only and is not a digitally signed Microsoft driver
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 EasyGPS geiinstalleerd en geprobeerd. Je moet dan nog je GPS kiezen, en ook daar gaat het fout. Suggesties?
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Beste Team Gelaen, Heb ik gelezen, en geprobeerd. Wat ik ook probeer, ik kan de drivers niet geinstalleerd krijgen omdat WIndows zegt dat het geen nieuwere drivers zijn. Bovendien zegt Magellan daar "This driver fixes the NMEA output function issue only ", dus met mijn GPS in modus USB bestandsoverdracht heb ik daar niet mee te maken, ........ denk ik.
Team Gelaen Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 hm, ja, die NMEA, daar was ik al bang voor. Ik heb even gegoogled en kwam hier uit: Geocache manager. Helaas niet het antwoord dat je wil. Ik weet niet of er een nieuwe versie is van de Geocache manager voor Vista. Wellicht dat je een compabiliteitsmode kunt proberen in Vista? Ik heb zelf geen Vista, en als het effe kan wil ik dat ook zou houden. Jan
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Compabiliteitsmodus voor de Magellan Geocache Manager eerder al geprobeerd (zie topic-start). Nu ook met Easy-GPS geprobeerd, zelfde resultaat. Ik moet namelijk aangeven "Connect via" en dan heb ik alleen de keuze Memory Card. Terwijl wanneer EasyGPS de GPS ziet, hij het als verwisselbare schijf moet zijn. Het programma ziet dat dus niet, terwijl , zoals gezegd, Windows zelf hem wel als verwisselbare schijf ziet.
Team Gelaen Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Is memory card niet gewoon het geheugen van de explorist?
ShadowXs Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 (bewerkt) Ik heb ook een blauwe maandag een Explorist 210 gehad en daar goed mee kunnen werken. Ik gebruikte Vista in combinatie met GSAK. Werkte perfect. Als je de explorist aan je PC koppelt, krijg je een extra schijf in Windows. Overzetten van bestanden rechtstreeks uit tools, zoals jij ook aangeeft, is mij nooit gelukt, maar dat hoefde ook niet. Mijn werkwijze: GSAK starten en de caches selecteren die je wenst te exporteren (max. 200 dacht ik, de eXplorist kan er niet meer aan). Vervolgens kies je voor "Send to Magellan" (of iets dergelijks, ik heb nu even geen toegang tot GSAK) in het GPS menu van GSAK en er wordt een bestandje gemaakt dat ergens op je PC wordt geplaatst. En daarmee is het verschil gemaakt tussen Garmin en Magellan. Waar een Garmin rechtstreeks wordt gevoed vanuit GSAK of Mapsource of whatever, daar wordt bij een Magellan een tussenstap gemaakt. Er wordt zoals gezegd een bestand op je PC geplaatst en die mag je zelf (handmatig via Windows Verkenner) op de Memory Card kopiëren. Dit heeft als nadeel dat het handmatig werk is, maar heeft ook een zeer groot voordeel. Je kunt namelijk 30 verschillende bestandjes maken en op je memorycard zetten en al naar gelang welke je in de eXplorist kiest heb je de caches bij je. Magellan kan max. 200 WP's aan, maar door 10, 20 of 30 verschillende bestandjes te maken kan je veel caches toch meenemen. Ik dwaal af, probeer GSAK eens, je kunt een testversie gebruiken en daarmee gaat het voeden van je eXplorist zeker lukken. Zo niet, dan lezen we het wel weer. Succes. 1 mei 2009 bewerkt door ShadowXs
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Net terug van kleren kopen met vrouw en dochter. Dat duurt natuurlijk altijd even. Ja, GSAK is leuk, maar alleen als je PM bent. Dat ben ik nog niet. Tis kredietcrisis hé. En als mijn Explorist alleen als Memory Card gezien wordt blijft mijn probleem, de foutmelding die ik krijg: "Geen toestel gedetecteerd ! Magellan eXplorist Manager kon geen eXplorist vinden."
Team Firefox Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Magellan eXplorist Manager kon geen eXplorist vinden." Je probeert het nu via USB, maar Magellan gaat toch via een COM poort?
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Team Firefox, Nee hoor. D'r zit een keurig USB kabeltje bij, en de vorige eigenaar deed het ook hiermee. Het was alleen geen geocacher.
Team Firefox Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Nee hoor. D'r zit een keurig USB kabeltje bij, en de vorige eigenaar deed het ook hiermee. OK duidelijk. Probeer eens een andere USB poort te gebruiken, een veel voorkomende oorzaak, vervolgens uitproberen. Werkt het niet dan even de laatste drivers installeren, in dit geval die met Vista samenwerken.
Aanbevolen berichten