evelineroos Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een oregon 400t. Nu wil ik een kaart op de Oregon zetten... Dit wil ik doen op een micro sd kaartje. Nu is dit in principe gelukt... Maar nu wil ik mijn gps aanzetten, en dan loopt ie vast op loading maps... Ook wordt de gps niet meer herkent door mapsource als het mirco sd kaartje erin zit... Wie weet wat ik moet doen om dit aan de praat te krijgen? Alvast bedankt!
evelineroos Geplaatst 24 april 2009 Auteur Geplaatst 24 april 2009 Oja, ik gebruik een SanDisk kaartje... Als ik het kaartje bekijk dan zie ik dan er 1 heel groot bestand op staat gmapsupp.img op staat... Ik hoop dat iemand me kan helpen hoe de oregon dit kan lezen, zonder vast te lopen...
kalkendotters Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Oja, ik gebruik een SanDisk kaartje... Als ik het kaartje bekijk dan zie ik dan er 1 heel groot bestand op staat gmapsupp.img op staat... Ik hoop dat iemand me kan helpen hoe de oregon dit kan lezen, zonder vast te lopen... Dat bestandje: gmapsupp.img is het bestand waar mapsource alle kaarten inzet. Meest eenvoudige oplossing is om gewoon nogmaals vanuit mapsource de kaarten naar de SD-kaart te sturen. Kennelijk is de huidige gmapsupp.img namelijk niet goed waardoor de Oregon vastloopt.
dutchgoldwing Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Oja, ik gebruik een SanDisk kaartje... Als ik het kaartje bekijk dan zie ik dan er 1 heel groot bestand op staat gmapsupp.img op staat... Ik hoop dat iemand me kan helpen hoe de oregon dit kan lezen, zonder vast te lopen... ik heb geen ervaring met de oregon maar ik denk dat het bestand veel te groot is voor het geheugen. ik heb het zelfde probleem gehad met de pda en mapsource.
evelineroos Geplaatst 24 april 2009 Auteur Geplaatst 24 april 2009 Ik las op het forum ook nog iets dat de cardreader kapot kan zijn? Kan dit ook bij mij het geval zijn? Ik denk eigenlijk van niet omdat er wel "gewoon" dingen op gezet zijn... Morgen zal ik een nieuwe poging wagen...
Mars Express Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Oja, ik gebruik een SanDisk kaartje... Als ik het kaartje bekijk dan zie ik dan er 1 heel groot bestand op staat gmapsupp.img op staat... Ik hoop dat iemand me kan helpen hoe de oregon dit kan lezen, zonder vast te lopen... Dat bestandje: gmapsupp.img is het bestand waar mapsource alle kaarten inzet. Meest eenvoudige oplossing is om gewoon nogmaals vanuit mapsource de kaarten naar de SD-kaart te sturen. Kennelijk is de huidige gmapsupp.img namelijk niet goed waardoor de Oregon vastloopt. Ik denk dat ook. Je kan gmapsupp.img deleten (of renamen) als het goed is start je Oregon weer gewoon op (met SD kaart) dan weet je daarna meteen dat het inderdaad aan het bestand lag...
Tornado Bram Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Oja, ik gebruik een SanDisk kaartje... Als ik het kaartje bekijk dan zie ik dan er 1 heel groot bestand op staat gmapsupp.img op staat... Ik hoop dat iemand me kan helpen hoe de oregon dit kan lezen, zonder vast te lopen... Als het gmapsupp.img bestand te groot is kan inderdaad je colorado of oregon vastlopen. Er moet zoveel ruimte over blijven om andere zaken af te handelen. Ik weet niet of hier een draadje over is. Ik weet zo ook niet wat het kantelpunt is. Zelf heb ik 50% aangehouden op mijn kaartje.
kalkendotters Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Oja, ik gebruik een SanDisk kaartje... Als ik het kaartje bekijk dan zie ik dan er 1 heel groot bestand op staat gmapsupp.img op staat... Ik hoop dat iemand me kan helpen hoe de oregon dit kan lezen, zonder vast te lopen... ik heb geen ervaring met de oregon maar ik denk dat het bestand veel te groot is voor het geheugen. ik heb het zelfde probleem gehad met de pda en mapsource. Kaarten kunnen voor een Oregon/Colorado/GPS60 eigenlijk niet te groot zijn. Maximale .img bestandgrootte is momenteel 4Gb en als je daaroverheen komt dan zal MapSource een foutmelding geven. Vrije ruimte op de SD kaart heb je ook niet nodig, want alle informatie (waypoints/tracks/routes) wordt op het interne geheugen weggeschreven. Ik las op het forum ook nog iets dat de cardreader kapot kan zijn? Kan dit ook bij mij het geval zijn? Ik denk eigenlijk van niet omdat er wel "gewoon" dingen op gezet zijn... Als het een wat oudere cardreader is dan zou het kunnen dat deze geen grote SD kaarten aankan; en uiteraard zou ie ook zomaar kapot kunnen zijn. Je kunt dit natuurlijk eenvoudig uitsluiten door de kaart via de Oregon te vullen (ook dan zal windows hem gewoon als aparte schijf laten zien, alleen werkt dat trager dan via een aparte cardreader)
B230F Geplaatst 25 april 2009 Geplaatst 25 april 2009 Het zou kunnen zijn dat er een corrupte kaart of kaart deel in de image zit, had de gpsmap 60 ook veel last van. Maar ga deze maar eens zoeken welk deel het is.
evelineroos Geplaatst 25 april 2009 Auteur Geplaatst 25 april 2009 Ik heb net het kaartje als FAT 32 geformatteerd... Net een kaartdeeltje er naartoe gedaan en toen werkte alles... Nu hopen dat de hele topo ook lukt...
Aanbevolen berichten