Spring naar bijdragen

Naamgeving Child Waypoints In Gpsr?


Team DeLammetjes

Aanbevolen berichten

Ik kwam er afgelopen weekeinde achter tijdens het lopen van een multi dat de child waypoints van een cache op mijn Oregon 300 een vreemde naam hebben. Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat dat de unieke naam is die GSAK aan de child waypoints geeft. En dat er een manier is om een naam mee te geven die meer op de parent cache lijkt. Zie http://www.gsak.net/help/hs40500.htm#childexport

Daar staat onder andere:

"

I suspect most users will want the child waypoints to show up in the GPSr "related" to the master Cache. The only way I see this happening is if the naming convention you use, has the first characters the same, and then something added to the end to differentiate the child waypoint.

 

For example, if your GPSr will accept a maximum of 8 characters for the waypoint name, it is very popular to use smart names with a length of 8. In this situation, if you want the child waypoints sorted correctly in your GPSr, change your smart name setting to 7 characters (via Tools=>Options=>General) then use the following tags in the "waypoint name":

 

%smart %children %smart%c_Code1

 

This will result in the parent cache getting the smart name, then the child waypoints having the smart name plus the one alpha code tacked on the end.

 

If your GPSr will accept more characters then perhaps a better solution is to set your smart name length to 2 less than you maximum length and use this setting

 

%smart %children %smart%c_Prefix

 

This will result in the parent cache getting the smart name, then the child waypoints having the smart name plus the 2 character prefix tacked on the end.

"

 

Ik vind niet duidelijk waar ik dit in moet vullen en vul het dus maar in bij het Send Waypoint schempje in het GPS menu, in het veld "Waypoint name". Maar helaas, de child waypoint hebben nog steeds de naam zoals die in de GSAK DB staat. Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jazeker, ik heb het zelf ook pas veranderd :angry:

 

Je gaat in het menu naar GPS - Send Waypoints.

In het vak Waypoint Name typ je "%smart %children %smart%c_Prefix"

Je krijgt dan in je GPS WP's te zien met de naam van de cache en daarachter een volgnummer.

 

Succes!

 

edit - Dit beschreef je ook zelf al ;) Heb je niet het aantal characters te hoog staan zodat hij er niks mee kan?

bewerkt door wout147
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, ik heb het zelf ook pas veranderd :angry:

 

Je gaat in het menu naar GPS - Send Waypoints.

In het vak Waypoint Name typ je "%smart %children %smart%c_Prefix"

Je krijgt dan in je GPS WP's te zien met de naam van de cache en daarachter een volgnummer.

 

Succes!

 

edit - Dit beschreef je ook zelf al ;) Heb je niet het aantal characters te hoog staan zodat hij er niks mee kan?

 

Zelf gebruik ik: %drop2 %smart %children%drop2-%c_Prefix

Het voordeel is dat je de aanduiding "GC" dan kwijt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, ik heb het zelf ook pas veranderd :dribble:

 

Je gaat in het menu naar GPS - Send Waypoints.

In het vak Waypoint Name typ je "%smart %children %smart%c_Prefix"

Je krijgt dan in je GPS WP's te zien met de naam van de cache en daarachter een volgnummer.

 

Succes!

 

edit - Dit beschreef je ook zelf al :cry: Heb je niet het aantal characters te hoog staan zodat hij er niks mee kan?

 

Zelf gebruik ik: %drop2 %smart %children%drop2-%c_Prefix

Het voordeel is dat je de aanduiding "GC" dan kwijt bent.

Aantal characters staat op 8 maar de oregon kan iets van 30 aan heb ik uitgeprobeerd. Normaal staat er %name, dan krijg je de volledige naam, niet %smart, die spaties en veel voorkomende woorden weglaat. Maar ook met %smart werkt het niet... Ik klooi nog even door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aantal characters staat op 8 maar de oregon kan iets van 30 aan heb ik uitgeprobeerd. Normaal staat er %name, dan krijg je de volledige naam, niet %smart, die spaties en veel voorkomende woorden weglaat. Maar ook met %smart werkt het niet... Ik klooi nog even door!

En ik heb hier: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=11552 dit ook gevraagd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aantal characters staat op 8 maar de oregon kan iets van 30 aan heb ik uitgeprobeerd. Normaal staat er %name, dan krijg je de volledige naam, niet %smart, die spaties en veel voorkomende woorden weglaat. Maar ook met %smart werkt het niet... Ik klooi nog even door!

En ik heb hier: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=11552 dit ook gevraagd...

 

 

Probeer het eens met File, Export, GPX/LOC file. In die export kan je wel een Waypointname voor child waypoints manipuleren. (in GPS, Send waypoints werkt dat niet) bv: %code %children Gx%drop2-%c_Prefix

 

 

Bij 'File name to create' vul je in "F:\Garmin\GPS\geocaches.gpx" waarbij F: de drive letter van je Oregon is en de filenaam zelf niet van belang is. (YMMV)

 

Overgens is hier:

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...ost&p=75611

een fraaie macro te vinden voor het exporteren van geocaches naar je Colorado/Oregon.

 

Helaas werkt bij de huidige versie (1.2.15) het veld 'Use Custom Name' niet op childwaypoints. De auteur is bezig dat op te lossen: zie deze post: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...ost&p=75917

 

Zelf heb ik in regel 1198 van de macro deze tekst gezet:

edtWaypoint.Text=%code %children Gx%drop2-%c_Prefix

en dat doet met de Childwaypointnaam in elk geval wat _ik_ er mee wil.

 

De macro biedt trouwens ook de mogelijkheid om de Child Waypoints als POI's te exporteren, wat veel handiger is aangezien je die vanuit je PC kan overschrijven, terwijl normale waypoints moeten worden gewist met de GPS zelf.

 

afijn, hope this helps.

 

-Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig Clyde (auteur GSAK) geeft zojuist ongeveer hetzelfde antwoord als ik in mijn eerste regel van de post hierboven. Hij gaat het children gedoe in het gpx-export menu ook fixen in de next build! :thumbup:

 

edit: link added

En hij heeft het al in build 23 gefixed: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=11034&hl=

Snel hoor! Ik heb het alleen nog niet uitgeprobeerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De macro biedt trouwens ook de mogelijkheid om de Child Waypoints als POI's te exporteren, wat veel handiger is aangezien je die vanuit je PC kan overschrijven, terwijl normale waypoints moeten worden gewist met de GPS zelf.

 

afijn, hope this helps.

 

-Marcel.

Hoe doe je dat dan, POI's vanuit je PC overschrijven? Ben ik ook wel in geinteresseerd, nu wis ik af en toe al mijn waypoints, ook de nuttige... anders moet het 1 vcoor 1...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De macro biedt trouwens ook de mogelijkheid om de Child Waypoints als POI's te exporteren, wat veel handiger is aangezien je die vanuit je PC kan overschrijven, terwijl normale waypoints moeten worden gewist met de GPS zelf.

 

afijn, hope this helps.

 

-Marcel.

Hoe doe je dat dan, POI's vanuit je PC overschrijven? Ben ik ook wel in geinteresseerd, nu wis ik af en toe al mijn waypoints, ook de nuttige... anders moet het 1 vcoor 1...

 

POI's zitten in een bestand waar je bij kan als de gps aan je pc hangt. (in f:\farmin\poi\*.poi)

De genooemde macro regelt het voor je..

 

overigens kan je als je waypoint in Mapsource inlezen, weggooien wat je niet van belang acht en de rest bewaren op je computer. De volgende keer gooi je dan al je waypoints weg, en zet de bewaarde waypoints weer in je gps..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

POI's zitten in een bestand waar je bij kan als de gps aan je pc hangt. (in f:\farmin\poi\*.poi)

De genooemde macro regelt het voor je..

 

overigens kan je als je waypoint in Mapsource inlezen, weggooien wat je niet van belang acht en de rest bewaren op je computer. De volgende keer gooi je dan al je waypoints weg, en zet de bewaarde waypoints weer in je gps..

Handig, dank je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het eens met File, Export, GPX/LOC file. In die export kan je wel een Waypointname voor child waypoints manipuleren. (in GPS, Send waypoints werkt dat niet) bv: %code %children Gx%drop2-%c_Prefix

 

Ja hoor, bij GPS/Send Waypoints kun je deze string ook gewoon invullen. Na aanklikken van Send Waypoint ... (of iets dergelijks) krijg je dan een submenu.

 

Het voordeel van waypoints naar je GPS toesturen is dat de cache functionaliteit binnen je GPS (in ieder geval in de 60csx) kunt blijven gebruiken. Zelf ben ik in ieder geval niet zo gecharmeerd van het gebruik van POIs. Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je de beperking van het aantal waypoints niet hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig Clyde (auteur GSAK) geeft zojuist ongeveer hetzelfde antwoord als ik in mijn eerste regel van de post hierboven. Hij gaat het children gedoe in het gpx-export menu ook fixen in de next build! :)

 

edit: link added

En hij heeft het al in build 23 gefixed: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=11034&hl=

Snel hoor! Ik heb het alleen nog niet uitgeprobeerd...

Nu wel uitgeprobeerd, werkt prima. Zie http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry76175 met een korte opmerking van mij over de lengte van het child waypoint zodat hij nog leesbaar is in het scherm vd Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het eens met File, Export, GPX/LOC file. In die export kan je wel een Waypointname voor child waypoints manipuleren. (in GPS, Send waypoints werkt dat niet) bv: %code %children Gx%drop2-%c_Prefix

 

Ja hoor, bij GPS/Send Waypoints kun je deze string ook gewoon invullen. Na aanklikken van Send Waypoint ... (of iets dergelijks) krijg je dan een submenu.

 

Het voordeel van waypoints naar je GPS toesturen is dat de cache functionaliteit binnen je GPS (in ieder geval in de 60csx) kunt blijven gebruiken. Zelf ben ik in ieder geval niet zo gecharmeerd van het gebruik van POIs. Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je de beperking van het aantal waypoints niet hebt.

het punt was dat dit precies niet werkte met een Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...