scuba68 Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Hallo wie weet raad? Ik wil Coöridinaten in mijn Gps zetten maar deze zegt steeds ongeldige instelling. Het zal misschien aan een instelling liggen maar welke? De Gps heb ik ingesteld op lat/Long en er is een nederlandse kaart geinstalleerd. Ik wil bv het volgende invoeren: N52 09.761 en E6 37.803 Wie weet raad?
Bloodwoosj Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Of en zo ja welke kaart er geïnstalleerd is doet er niet toe. Kennelijk staat er iets fout ingesteld. Om de GPS-coords zoals jij ze noemt in te geven moeten er aan twee dingen voldaan zijn: 1. Het positieformaat moet staan op hddd mm.mmm 2. De kaartdatum (heeft niets te maken met geïnstalleerde kaarten) moet staan op WGS84 Om die twee goed te zetten kun je het best even in je handleiding kijken om te zien hoe dat moet. Als dat gebeurt is zou ie genoemde coordinaten moeten pakken. Overigens denk ik dat je zelf bij het ingeven van je coordianten voor dit forum ook een foutje hebt gemaakt, want zoals ze nu staan kom je wel heel erg dicht bij de noordpool uit. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.
scuba68 Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 Of en zo ja welke kaart er geïnstalleerd is doet er niet toe.Kennelijk staat er iets fout ingesteld. Om de GPS-coords zoals jij ze noemt in te geven moeten er aan twee dingen voldaan zijn: 1. Het positieformaat moet staan op hddd mm.mmm 2. De kaartdatum (heeft niets te maken met geïnstalleerde kaarten) moet staan op WGS84 Om die twee goed te zetten kun je het best even in je handleiding kijken om te zien hoe dat moet. Als dat gebeurt is zou ie genoemde coordinaten moeten pakken. Overigens denk ik dat je zelf bij het ingeven van je coordianten voor dit forum ook een foutje hebt gemaakt, want zoals ze nu staan kom je wel heel erg dicht bij de noordpool uit. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj. ]Dank je voor de tip maar nu kan ik op de triton alleen maar in Lat/Long: DEG/MIN/MMM OF DEG/MIN/SEC OF Deg.DDDDD Instellen. En nog heeeel veel andere instellingen UTm, OSGB Zwitsers enz enz Ik kan geen hddd mm.mmm instellen wat nu? Wel de kaart datum deze staat nu op WGS84.[
eSeR2008 Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 Volgens mij staat op blz. 23 van je handleiding hoe dit ingesteld moet worden. "Setting Navigation Options ", ik heb het apparaat niet maar even online gekeken. p.s. je reply bericht zonder reply :-) verwijderd.
geo_taz Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 Dank je voor de tip maar nu kan ik op de triton alleen maar in Lat/Long: DEG/MIN/MMM OF DEG/MIN/SEC OF Deg.DDDDD Instellen. En nog heeeel veel andere instellingen UTm, OSGB Zwitsers enz enz Ik kan geen hddd mm.mmm instellen wat nu? Wel de kaart datum deze staat nu op WGS84.[ DEG/MIN/MMM is hetzelfde als hddd mm.mmm
scuba68 Geplaatst 29 december 2008 Auteur Geplaatst 29 december 2008 Dank je voor de tip maar nu kan ik op de triton alleen maar in Lat/Long: DEG/MIN/MMM OF DEG/MIN/SEC OF Deg.DDDDD Instellen. En nog heeeel veel andere instellingen UTm, OSGB Zwitsers enz enz Ik kan geen hddd mm.mmm instellen wat nu? Wel de kaart datum deze staat nu op WGS84.[ DEG/MIN/MMM is hetzelfde als hddd mm.mmm Het is allemaal gelukt bedankt allemaal.
Aanbevolen berichten