Spring naar bijdragen

Adoptie van een aantal caches die momenteel gearchiveerd zijn: is dit

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wegens omstandigheden heeft geobswescout al zijn niet earth-caches of overgedragen of moeten archiveren omdat hij niemand wist die ze over wou nemen.

Een 4-tal van de laatste groep liggen bij mij in de buurt en ik vind die caches leuk genoeg dat ik ze over zou willen nemen. (Ik kwam er dus pas achter dat geobswescout er mee moest stoppen, toen de caches gearchiveerd werden).

Ik heb dit aan hem gemeld en hij heeft een aantal pogingen gedaan om de caches te laten unarchiven (waar (nog) niet op gereageerd is door Kruimel (vermoedelijk wegens de drukte bij hem)).

Uiteindelijk heeft hij in het forum van .com gevraagd of dit nog mogelijk was. Hier werd door Keystone het volgende op geantwoord: Sorry, but archived caches cannot be adopted, nor can they be unarchived for the purpose of adopting them. You should ask the other geocacher to hide their own cache in the area.

Klopt het dat het echt niet mogelijk is om een cache, waar na archiveren een adoptie-cacher voor wordt gevonden, te onarchiveren?

De reden dat ik dit vraag is dat het alternatief is dat ik de zelfde caches weer opnieuw (moet) ga(an) aanmaken onder een nieuw GC-nummertje. Want - zoals ik al zei - ik vind het zonde dat ze zijn verdwenen (wegens de omstandigheden die bij geobswescout gelden).

Geplaatst

Zover mij bekend is het wel degelijk mogelijk dat de oude eigenaar zijn caches laat de-archiveren en dat ze zodanig weer door een nieuwe geadopteerd kunnen worden om ze voort te laten bestaan.

Het is in ieder geval in het verleden wel eens gebeurd, en ik heb nergens ooit gelezen dat dat niet mogelijk zou zijn.

Maar ik zou geduldig het antwoord van Kruimeldief even afwachten, dan weet je het zeker. Hij is tenslotte de reviewer hier.

Greetz, Bloodwoosj.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...