Spring naar bijdragen

problemen met de colorado valt uit na het inschakelen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie kan mij helpen en weet wat de oorzaak kan zijn dat de colorado na het inschakelen steeds uitvalt?

Het lijkt net of de batterijen leeg zijn maar dat is niet zo.

Ook zonder geheugenkaart blijft de colorado uitvallen.

Is het misschien nodig om hem te resetten? of heeft iemand tips?

Alvast bedankt en groeten Paienne

Geplaatst
Maken de batterijen goed kontakt?

nee aan de batterijen ligt het niet want met de kabelaansluiting in de auto gebeurt precies hetzelfde?

Geplaatst (bewerkt)

en in mass storage mode aan de pc?

Als echt niets anders helpt mischien met de webupdater de software opnieuw installeren .

bewerkt door alkie
Geplaatst

Ik heb laatst een colorado gehad die dit ook had. Harde reset was het enige dat hielp, en daarna voor de zekerheid de software er opnieuw opgezet.

Haal eerst de sd er uit en probeer dan eens aan te zetten, wil ook wel eens helpen

Geplaatst
Maken de batterijen goed kontakt?

nee aan de batterijen ligt het niet want met de kabelaansluiting in de auto gebeurt precies hetzelfde?

Klopt, heb ik ook. Soms gaat hij uit wanneer ik de USB voeding (via 12V auto) eraf haal.

Dit gebeurt niet altijd. Heb ik maar mee leren leven.

Overigens heb ik nog niet de laatste versie erop gezet. Dus ik weet niet of dat hiermee verholpen is.

Geplaatst

Ik heb een harde reset uitgevoerd, bedankt voor de tips hij doet het weer. Moet alleen alles opnieuw instellen profielen etc

Ik hoop ook niet dat dit te vaak moet

Maar in ieder geval bedankt voor de info!

• 3 months later...
Geplaatst

Bovenstaande problemen heb ik ook moeten constateren met mijn nieuwe Colorado. Het schijnt een bekend probleem te zijn volgens Google. Gelijk de Firmware geüpdate naar de nieuwste versie. Tot zover gaat alles goed.

Vervolgens Topo NL in het basisgeheugen gezet: ook geen problemen. Apparaat start op en laadt de kaart. Aansluitend wilde ik Topo Dld en een deel van City-Navigator op een SD-kaart zetten: Mapsource installeerde alles op de kaart: ook geen probleem dus. Totdat ik het apparaat wil opstarten: dan blijft de Colorado hangen in de scherm loading maps en na 10 seconden valt de GPS uit. Haal ik het kaartje eruit: geen probleem, doe ik hem er weer in: dezelfde problemen. Hetzelfde kaartje levert geen problemen op in mijn oude 60 CSx. Kaartje weer in de Colorado: blijft hangen en schakelt uit. Heel vreemd.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? En zo ja: hoe heb je het opgelost?

Daarnaast VREET dat ding batterijen...

Bedankt!

Geplaatst

Het probleem wat de kaarten betreft is opgelost :dribble:! Ik had dezelfde kaartdelen op de kaart en op het interne geheugen. Enne: dat wil niet dus...

Blijft het probleem met de batterijen bestaan (2600ma, NiMh). Het apparaat scahakelt zich vaak uit, soms na vijf minuten soms na een half uur. Heel bizar. Update hielp niets...Iemand ervaringen hiermee?

Geplaatst
Soms gaat hij uit wanneer ik de USB voeding (via 12V auto) eraf haal.

Dit gebeurt niet altijd. Heb ik maar mee leren leven.

Wij hebben dit ook nogal eens, maar zolangzamerhand begin ik te vermoeden dat het alleen optreedt als de batterijen vrij leeg zijn.

Andere problemen met spontaan uitgaan hebben wij nog niet gehad in de ca 10 maanden dat we de Colorado nu gebruiken.

Geplaatst

Ook het zelfde hier niet altijd maar vaak als de batterijen bijna leeg zijn !

Het blijven lastige nukken met die Colorado maar over het algemeen ben ik toch aardig tevreden !

Enig nadeel als je zoals ik via GSak caches en wpoints laad dat het WP geheugen vol zit en je dus bij een multi geen nieuwe wp's in kan geven en eerst alles moet wissen voor je weer verder kunt......

maar ja dat heb je als je door heel nederland e.e.a. wilt doen en dus ook behoorlijk wat multi's met wp's geladen hebt staan

Geplaatst

Hier ook het probleem van vastlopen. Dit gebeurt vaak bij het lostrekken van de voedingskabel in de auto. Dan moeten de batterijen eruit gehaald worden, even wachten en opnieuw opstarten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...