Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste,

vorige week zat ik in Italie, na gevlogen te hebben, en ik had mijn GPS (60CSX) mee in de handbagage. Ik wilde in Verona, een mooie stad overigens, een traditional oppikken. Helaas werkte de GPS niet mee: iedere keer bij het zoeken naar satellieten viel de GPS helemaal uit (power er van af). Vreemde situatie die ik nog niet eerder heb meegemaakt, iemand van jullie?

Ik heb de gps firmware op 3.70, dacht dus de laatste en gebruik een 2 GB normaal Sandisk SD kaartje. Wel had ik de week ervoor nog mijn kaartenset geactualiseerd met nieuwe CN, en dat thuis nog werkende getest.

Helaas bleef de GPS constant uitvallen in Italie, ik had geen reserve SD gemaakt/meegenomen en ook de laptop met Mapsource was thuis.

Afgelopen zondag thuis traden dezelfde problemen op, weer uitvallen, ook met een 128mb kaartje dat bij de GPS geleverd was. Batterijen vervangen hielp niet, ook niet in Italie, waar de indicator gewoon 3 of 4 streepjes aangaf. Ik had de batterijen van tevoren thuis vol geladen.

Na wat op internet gezocht te hebben kwam ik op een of ander forum uit dat de SD kaart mogelijk kapot of dermate ontregeld was, dat deze geformateerd moest worden en de kaartenset er opnieuw op geplaatst moest worden, waarna het probleem verholpen zou zijn. Niet dus.

Maar om de een of andere wazige reden lijkt de GPS nu weer te werken... De SD is inmiddels geformateerd en voorzien van de eerder er vanaf gehaalde kaartenset. Ik heb zondag namiddag gewoon nog kunnen lopen (niet cachen) met de GPS terwijl deze aan bleef, dus niet uitviel en zelfs gewoon over de weg kunnen navigeren.

Vandaag gaan we een cache-poging wagen. Hopelijk geen problemen meer en was het voorval van Italie een incident dat niet meer optreedt.

Als iemand soortgelijke problemen heeft gehad, hoor ik dat graag. Ook een (mogelijk) oplossing hoor ik graag.

groet

Team WECA jr

PS: de traditional in Verona heb ik wel nog kunnen vinden.

Geplaatst

Soms werkt het al om gewoon het kaartje er uit te halen el laten opstarten ( nieuwe locatie zoeken). daarna de sd weer terug plaatsen.

Maar dat wil niet altijd werken ik heb al menig GPS hard moeten resteen met deze problemen, daarna gaan ze het weer gewoon doen dus...

Geplaatst

Wij hebben het ook eenmaal gehad in het buitenland. Ik weet niet meer waar het was, maar het was wel even schrikken. Dan sta je daar ver van huis en is er van cachen geen spraken meer. Na het kaartje er uit gehaald te hebben en terug geplaatst was het probleem opgelost en sindsdien is het niet meer voorgekomen.

Geplaatst

Zonder SD kaart erin had ik geen problemen (thuis), maar zodra er eentje in de kaartlezer geplaatst was, traden de problemen op.

Maar een GPS zonder kaartmateriaal is geen GPS.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Een vraag nog: welke gegevens gaan allemaal verloren bij een Hard Reset?? Waypoint en tracks/routes ook? Of alleen instellingen zoals km/meters/welkomsscherm e.d.?

groet

Team WECA jr

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...