Spring naar bijdragen
  • 0

automatisch route aanmaken

Vraag

Geplaatst

Vanmiddag was ik bezig met een route aanmaken voor vakantie in buitenland en merkte toen op dat Mapsource een mooie route weergaf. Incluis verschuiven en wijzigen werkt perfect. Dus van punt A naar B berekent Mapsource de route.

Echter, dit lukt me niet met de NL kaarten, daar krijg ik alleen de rechte strepen cq vogelvlucht. Ik wist dus ook niet dat het uberhapt kan :blush:

Ik werk nog met mapsource 6.13.1 en heb bij bewerken/voorkeuren aangevinkt staan automatische route`berekenenen

Wat kan ik anders doen om ook op NL routes te kunnen maken zonder voor elk stapje een waypoint aan te maken.

Met daarna gelijk de volgende vraag: Hoe krijg ik die route werkend a la TomTom? Kan vast niet met Garmin Vista maar wel met welke Garmin? Of kan ik een progje ergens vinden voor op de PDA met gpsontvanger?

Wie helpt me op weg?

Nelleke

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Vanmiddag was ik bezig met een route aanmaken voor vakantie in buitenland en merkte toen op dat Mapsource een mooie route weergaf. Incluis verschuiven en wijzigen werkt perfect. Dus van punt A naar B berekent Mapsource de route.

Echter, dit lukt me niet met de NL kaarten, daar krijg ik alleen de rechte strepen cq vogelvlucht. Ik wist dus ook niet dat het uberhapt kan :crybaby:

Ik werk nog met mapsource 6.13.1 en heb bij bewerken/voorkeuren aangevinkt staan automatische route`berekenenen

Wat kan ik anders doen om ook op NL routes te kunnen maken zonder voor elk stapje een waypoint aan te maken.

Met daarna gelijk de volgende vraag: Hoe krijg ik die route werkend a la TomTom? Kan vast niet met Garmin Vista maar wel met welke Garmin? Of kan ik een progje ergens vinden voor op de PDA met gpsontvanger?

Wie helpt me op weg?

Nelleke

Mapsource is alleen het programma met diverse types kaarten.

Met de kaart City-Navigator kan je navigeren. In het programma Mapsource krijg je dan een route. Deze kan je ook zichtbaar maken in Google Earth en daarna zelfs een PQ van laten maken met Caches langs de route. :blush:

Als je een TOPO-kaart selecteert in Mapsource kan je niet navigeren en krijg je alleen de rechte lijnen. :ph34r:

• 0
Geplaatst

Inderdaad, ik denk dat het niet aan MapSource ligt, maar aan de kaart die je gebruikt.

Je zegt niet welke NL kaarten je hebt geprobeerd, maar met de on-route fietskaart gaat het prima.

Sommige kaarten hebben wel route informatie, andere niet. De TOPO NL kaart dus niet. :blush:

• 0
Geplaatst

Om een route te converteren naar een TomTom (bestanden met extensie ".itn") maak ik succesvol gebruik van het kleine programmaatje ITNConv.exe en het is freeware.

Globaal werkt het als volgt;

1. sla iedere losse route met Mapsource gemaakt op met de extensie ".gpx" (de oude Mapsource-code)

2. open dit bestand in ITNconv.exe

3. kies het aantal maximale routepunten (voor een TomTom 5 zijn dat er 48)

4. kies de naam en locatie waar het geconverteerde bestand moet komen

5. klik op start.

René

• 0
Geplaatst
Om een route te converteren naar een TomTom (bestanden met extensie ".itn") maak ik succesvol gebruik van het kleine programmaatje ITNConv.exe en het is freeware.

Globaal werkt het als volgt;

1. sla iedere losse route met Mapsource gemaakt op met de extensie ".gpx" (de oude Mapsource-code)

2. open dit bestand in ITNconv.exe

3. kies het aantal maximale routepunten (voor een TomTom 5 zijn dat er 48)

4. kies de naam en locatie waar het geconverteerde bestand moet komen

5. klik op start.

René

Intresant.

Werkt dit ook als je TomTom op een pocketPC hebt draaien of weet je dat niet?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...