D3xtar Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Beste iedereen, De laatste weken heb ik mij behoorlijk ingelezen in de wereld van het cachen. Natuurlijk ook mijn eerste caches gevonden en meteen de smaak te pakken! Ik zou heel graag ergens een eigen cache willen plaatsen. Ik woon in een gebied waar nog niet echt enorm veel caches zijn te vinden, en heb de beschikking over een plaats die ( voor zover ik zelf kan beoordelen) uitstekend geschikt is voor een cache. Bovendien is het een plek die ik zelf goed kan bereiken, ivm onderhoud. Nu lees ik zo links en rechts op het forum dat het beter is om zelf eerst meer caches te vinden, alvorens er zelf 1 te plaatsen. Dus: is het wel gebruikelijk dat ik nu zelf al een cache plaats?
yvonneGPS Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Beste iedereen, De laatste weken heb ik mij behoorlijk ingelezen in de wereld van het cachen. Natuurlijk ook mijn eerste caches gevonden en meteen de smaak te pakken! Ik zou heel graag ergens een eigen cache willen plaatsen. Ik woon in een gebied waar nog niet echt enorm veel caches zijn te vinden, en heb de beschikking over een plaats die ( voor zover ik zelf kan beoordelen) uitstekend geschikt is voor een cache. Bovendien is het een plek die ik zelf goed kan bereiken, ivm onderhoud. Nu lees ik zo links en rechts op het forum dat het beter is om zelf eerst meer caches te vinden, alvorens er zelf 1 te plaatsen. Dus: is het wel gebruikelijk dat ik nu zelf al een cache plaats? Ik wou dat eerst ook doen. Maar het is inderdaad wel beter om zelf een aantal te gaan vinden. Ik kwam er achter dat er zoveel leuke manieren zijn om de route te maken dat een 'simpele' cache geen goed idee is. Na het meemaken van een event (snertevent bijvoorbeeld) krijg je ook leuk contact met andere (ervaren) cachers. Een man die er ruim 1500 had gevonden zei ook dat het niet leuk is als iemand er meteen zelf een wil plaatsen. Er moet uitdaging inzitten. Succes ermee
maca_en_niels Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Misschien is het een idee als je voordat je je cache gaat publiceren dan wat hulp vraagt aan een cacher in de buurt om eventueel proef te lopen of de hele boel eens samen kritisch te bekijken. Zo kom je er dan achter of de cachepagina helemaal in orde is, of de toestemming voor gebruik van de lokatie in orde is, of de cache goed verstopt is (en ook te vinden is) en of de coordinaten goed zijn opgemeten. Kortom even de dingen controleren die vaak foutgaan (bij zowel beginnende als ervaren cachers). Verder zie ik geen enkel bezwaar :-)
mlvdburg Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Dit ligt echt erg van je persoonlijke situatie af. Heb jij al jaren lang speurtochten uitgezet, dan zou je kunnen plaatsen. Maar verschillende verstop manieren en opbouw van caches is wel aan te raden proeflopen moet je zeker laten doen Mlvdburg
D3xtar Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Voor de goede orde: Ik had iets in gedachten met iets van 4 waypoints erin verwerkt. Maar als er eens een cacher in de omgeving Noord-Oost Friesland is die eens van gedachten wil wisselen dan staat hier ergens mijn E-mailadres wel Overigens ben ik redelijk bekend met het vaststellen van coordinaten. Ik heb dit veel gedaan voor een website waarvan ik mede-eigenaar en beheerder ben: www.flitspaal.nl. Voor deze site hebben wij een hoop coordinaten van flitspalen vastgelegd zodat jullie ze weer in TomTom kunnen laden 22 oktober 2008 bewerkt door D3xtar
Team Gelaen Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Dit ligt echt erg van je persoonlijke situatie af.Heb jij al jaren lang speurtochten uitgezet, dan zou je kunnen plaatsen. Maar verschillende verstop manieren en opbouw van caches is wel aan te raden proeflopen moet je zeker laten doen Mlvdburg Juist. En natuurlijk zal een cache die je maakt na 50 finds anders zijn dan een na 100 finds. Maar dat blijft veranderen. Precies wat mlvdburg zegt, sterk afhankelijk van de persoon.
Gast Proefloper Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Och, toen Dave Ulmer op 3 mei 2000 in Beavercreek, Oregon zijn eerste cache (de eerste cache) verstopte, had er nog nooit iemand een cache gevonden. Dat was ook een simpele traditional. M.a.w als er nooit iets eerst verstopt wordt, kan het ook nooit gevonden worden. Natuurlijk liggen de zaken nu wel iets anders en kun je beter eerst wat ervaring opdoen, wil je een andere cacher nog "verrassen", maar zoals al eerder gezegd, die ervaring kan uit meerdere richtingen komen. Dat hoeft niet perse het vinden van een aantal caches te zijn. Daarnaast als je echt een keileuke lokatie hebt, waarvan je denkt: "dat moeten andere cachers ook zien" en je maakt er een leuk/informatief/leerzaam etc. verhaal bij op je pagina, kan een gewone traditional ook al een goede start zijn. Mijn naam verplicht me, om je daarnaast aan te raden, wanneer je niet echt helemaal zeker van jezelf bent, de cache te laten beoordelen/proeflopen door een meer ervaren cacher, voordat je hem ter publicatie aanbiedt. Succes met je eerste! 22 oktober 2008 bewerkt door Proefloper
maca_en_niels Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Overigens ben ik redelijk bekend met het vaststellen van coordinaten. Ik heb dit veel gedaan voor een website waarvan ik mede-eigenaar en beheerder ben: www.flitspaal.nl. Voor deze site hebben wij een hoop coordinaten van flitspalen vastgelegd zodat jullie ze weer in TomTom kunnen laden nou wil ik niet je opmeet skillz beoordelen of beledigen, maar een flitspaal is meestal wel iets makkelijker terug te vinden dan een geocache
Team Gelaen Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Overigens ben ik redelijk bekend met het vaststellen van coordinaten. Ik heb dit veel gedaan voor een website waarvan ik mede-eigenaar en beheerder ben: www.flitspaal.nl. Voor deze site hebben wij een hoop coordinaten van flitspalen vastgelegd zodat jullie ze weer in TomTom kunnen laden nou wil ik niet je opmeet skillz beoordelen of beledigen, maar een flitspaal is meestal wel iets makkelijker terug te vinden dan een geocache Haha, mee eens. Echter het is wel handig dat TomTom waarschuwt voor je bij de flitspaal ben ipv 10 meter te laat ;-)
De Oliva's Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Overigens ben ik redelijk bekend met het vaststellen van coordinaten. Ik heb dit veel gedaan voor een website waarvan ik mede-eigenaar en beheerder ben: www.flitspaal.nl. Voor deze site hebben wij een hoop coordinaten van flitspalen vastgelegd zodat jullie ze weer in TomTom kunnen laden nou wil ik niet je opmeet skillz beoordelen of beledigen, maar een flitspaal is meestal wel iets makkelijker terug te vinden dan een geocache Haha, mee eens. Echter het is wel handig dat TomTom waarschuwt voor je bij de flitspaal ben ipv 10 meter te laat ;-) Ik had al eens een flitspaal gevonden met die coordinaten, maar weet niet waar ze te loggen zijn.
Team Gelaen Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Overigens ben ik redelijk bekend met het vaststellen van coordinaten. Ik heb dit veel gedaan voor een website waarvan ik mede-eigenaar en beheerder ben: www.flitspaal.nl. Voor deze site hebben wij een hoop coordinaten van flitspalen vastgelegd zodat jullie ze weer in TomTom kunnen laden nou wil ik niet je opmeet skillz beoordelen of beledigen, maar een flitspaal is meestal wel iets makkelijker terug te vinden dan een geocache Haha, mee eens. Echter het is wel handig dat TomTom waarschuwt voor je bij de flitspaal ben ipv 10 meter te laat ;-) Ik had al eens een flitspaal gevonden met die coordinaten, maar weet niet waar ze te loggen zijn. Je kunt altijd je naam op de paal schrijven
Gast Proefloper Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Ik had al eens een flitspaal gevonden met die coordinaten, maar weet niet waar ze te loggen zijn. Als je maar hard genoeg voorbij rijdt, .....word je automatisch gelogd 22 oktober 2008 bewerkt door Proefloper
Team Gelaen Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Ik had al eens een flitspaal gevonden met die coordinaten, maar weet niet waar ze te loggen zijn. Als je maar hard genoeg voorbij rijdt, .....word je automatisch gelogd Geeft een hele nieuwe dimensie aan het woord 'drive-in' cache (wordt dan meer een dryve-by cache)
D3xtar Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Wat ik al niet teweeg breng met mijn website Maar in ieder geval: Voor de persoon die bang was mij te beledigen: Het was alleen maar om aan te geven dat ik niet onbekend ben met het vaststellen van ( nauwkeurige) coordinaten, iets wat niet iedere beginnende geocacher kan zeggen Ook wij willen namelijk onze coordinaten zo scherp mogelijk in de database hebben staan En in mijn ogen is zo'n coordinaat niet anders dan een cache coordinaat (of 1 van een tussenliggend WP). Een nauwkeurig coordinaat is wel zo handig lijkt mij... Oja: en mensen die zonodig flitspalen willen loggen () : Ook dat kan bij ons Zo help je weer andere mensen. Magoed, daarvoor moet je maar eens op de site langskomen... 22 oktober 2008 bewerkt door D3xtar
Team Gelaen Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 En in mijn ogen is zo'n coordinaat niet anders dan een cache coordinaat (of 1 van een tussenliggend WP). Een nauwkeurig coordinaat is wel zo handig lijkt mij... Juist, maar een nauwkeurig coordinaat (of meerdere) bepaald natuurlijk niet alleen of een cache leuk en goed te doen is. Vandaar de eerdere opmerkingen..... In ieder geval, succes.
Aanbevolen berichten