GeoGup & Zoefff Geplaatst 20 oktober 2008 Geplaatst 20 oktober 2008 Onlangs hebben we een laptop gekocht met Windows Vista voor-geinstalleerd erop. Toen ik Mapsource wilde installeren, ging dat niet. Het volgende heb ik gedaan: 1. installatie cd geinstalleerd (moet wel, anders kun je City select niet installeren) 2. City select geinstalleerd (moet wel, anders kun je City navigator niet installeren) Bij het openen van Mapsource kwam de eerste foutmelding (geen kaartmateriaal aangetroffen of zoiets). City Navigator daar overheen copieren werkte ook niet. 3. enkele forums bekeken. Op een enkel Engelstalig forum soortgelijke problemen tegengekomen met de tip om de Garmin update MapSource_6141 te downloaden en te runnen, waarna Mapsource geschikt zou zijn voor Windows Vista. Voor zover ik het technische Engels begreep moest eerst de bestaande versie van Mapsource verwijderd worden en ook een paar verwijzingen in het Windows register. Het eerste lukte nog wel, maar nergens gezien hoe je het Windows register moet schonen van Mapsource residu. Dit is dus de eerste vraag: Moet dat en zo ja, hoe moet dat? 4. alleen de oude Mapsource verwijderd, de gedownloade update geinstalleerd en vervolgens getracht Maposurce opnieuw te installeren. Resultaat: weer geen kaartmateriaal aanwezig volgens de Mapsource-melding. Vraag twee dus: weet iemand hoe ik dit binnen Windows Vista moet aanpakken?? Help: volgende week moet alles werken ivm een cache-vakantie. Groeten, Nico & Jose
ShadowXs Geplaatst 20 oktober 2008 Geplaatst 20 oktober 2008 (bewerkt) Tja, Op de vraag of je je register MOET leeggooien kan ik geen antwoord geven. Ik draai ook op Vista en MapSource 6.14.1 terwijl ik van een oudere versie afkom. De update werkte bij mij dus gewoon. Je kunt uiteraard wel proberen of het verwijderen van de MapSource residu helpt. Zolang je echt alleen Mapsource keys verwijderd, kan dat volgens mij geen kwaad. Bij herinstallatie wordt het weer teruggezet, voor zover relevant. Ik raad je wel aan eerst een kopie van je register te maken, het kan erg link zijn om zonder dat je weet wat je doet in het register te gaan sleutelen. Heb je dit al eens geprobeerd, andere klacht, maar wel registry aanpassingen. De link is voor XP, maar de registry key voor Vista is identiek zag ik net. Maak WEL een backup van je register!! Succes! 20 oktober 2008 bewerkt door ShadowXs
GeoGup & Zoefff Geplaatst 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst 23 oktober 2008 Het is me uiteindelijk gelukt. Het volgende heb ik gedaan: 1. de mapsource update 6.1.3.7 gedownload 2. de setup cd geinstalleerd 3. city select geinstalleerd (programma niet openen) 4. de update gedraaid Hierna kun je city select draaien en eventueel Navigator installeren. 't Kostte even wat moeite, maar het is niet anders met Windows Vista.
Boswijk Posse Geplaatst 25 oktober 2008 Geplaatst 25 oktober 2008 Wellicht ook iets te maken met het feit of je als gebruiker of als administrator bent aangelogd. Makkelijker is wellicht dit: - Windows Vista deinstalleren - Windows XP installeren - Mapsource installeren Heb je gelijk weer een lekkere snelle machine en geen compatabiliteitsproblemen met andere software.
De broekies Geplaatst 25 oktober 2008 Geplaatst 25 oktober 2008 (bewerkt) Wellicht ook iets te maken met het feit of je als gebruiker of als administrator bent aangelogd. Makkelijker is wellicht dit: - Windows Vista deinstalleren - Windows XP installeren - Mapsource installeren Heb je gelijk weer een lekkere snelle machine en geen compatabiliteitsproblemen met andere software. Indien je Garmin spul installeerd, dan is de default folder 'C:\Garmin'. Tja, hoezo tegen de draad in, maar omdat Garmin niet zoals elk zichzelf respecterende ontwikkelaar, zijn programma default in %program files% gooit, heb je niet zoveel last van de UAC (User Access Control) Ik heb het onder Vista geinstalleerd en heb geen problemen (UAC aanstaan). Heel veel mensen hebben dit zonder problemen gedaan. Dus volgens mij is dit geen Vista probleem, maar een specifieke gebruikers probleem/fout. City select moeten installeren om City Navigator te kunnen installeren? Hm, speciale versie City Navigator? Ik heb City Navigator zo kunnen installeren zonder City select (heb ik niet eens) Overigens: versie 6.14.1 25 oktober 2008 bewerkt door De broekies
Aanbevolen berichten