GeoFlowers Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Je gebruikt nu al DateToString($gdate) Zet verder om met ; Substr( sData, nStart, nLength ) : string sData - The full string nStart - The starting position in the string nLength - The number of characters to return from nStart. The reserved value of 0 (zero) will return all characrters to the end of the sData string. b.v. Substr($gdate,6,2) returns "MM".
Team jemar Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 (knip) Maar dit is een forum, dus laten mensen maar even reageren. Het is bijna een poll, maar wat vinden jullie van het feit dat zelfgemaakte PQ sets gedeeld moeten worden (echte open source gedachte ) Zo maar even een gedachte: PQ's kun je alleen generen als je premiummember bent toch? Nu wil je eigen gemaakte PQ-sets als een soort open source gaan aanbieden, verwacht je dan geen problemen met Groundspeak?! Het idee (persoonlijk) vind ik prima, maar ik vroeg het mij slechts af...
De broekies Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 (knip) Maar dit is een forum, dus laten mensen maar even reageren. Het is bijna een poll, maar wat vinden jullie van het feit dat zelfgemaakte PQ sets gedeeld moeten worden (echte open source gedachte ) Zo maar even een gedachte: PQ's kun je alleen generen als je premiummember bent toch? Nu wil je eigen gemaakte PQ-sets als een soort open source gaan aanbieden, verwacht je dan geen problemen met Groundspeak?! Het idee (persoonlijk) vind ik prima, maar ik vroeg het mij slechts af... Ik begrijp de verwarring. Heb ik zelf veroorzaakt door het zo te noemen. (Als ik echt volledige PQ sets (gpx bestanden) zou aan bieden zou het niet zo omslachtig gaan via dit programma.) Nee, met PQ set bedoel ik PQ informatie zoals: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <PQSet> <LatestVersion>2.0.2.0</LatestVersion> <Set FromDate="2008-01-07" ToDate="2008-03-09" /> <Set FromDate="2008-03-10" ToDate="2008-04-25" /> <Set FromDate="2008-04-26" ToDate="2008-07-03" /> <Set FromDate="2008-07-04" ToDate="2008-09-03" /> <Set FromDate="2008-09-05" ToDate="2009-01-21" /> </PQSet> Deze PQ set geeft de gewenste informatie voor een bepaald doel (let wel voorbeeld) Hier hoort dan ook nog informatie bij als: land, naam etc. Dus in dit geval gaat het erom om deze set voor een ieder ter beschikking te stellen. Dit is nu het geval voor Nederland, Belgie en Zweden. Voor alle duidelijkheid, je moet nog steeds premium member zijn. Dit programma gebruikt alleen deze sets om op geocaching.com de pocket queries aan te maken.
ShadowXs Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Ook ik heb de tool (gisteren) gedownload en getest en hij werkt heel goed. Waanzinnig als je dit kunt programmeren, Broekies ,echt top, bedankt. Mag ik er wel even een domme vraag over stellen? Ik heb in eerste instantie de tool gerund met de bron van de Broekies. Hiermee krijg ik 15 PQ's. Nu heb ik zojuist de "PlacedPQ.gsk" macro gedownload en gerund. Deze genereert een xml met 14 PQ's. Met dat ik het vraag weet ik het antwoord waarschijnlijk al, maar ik vraag het toch: Het verschil zit hem erin dat de bron "Broekies" ALLE Nederlandse caches laat binnenhalen terwijl de GSAK macro mijn eigen founds al filtert? Dit lijkt mij het meest logisch, maar ik wil geen caches missen bij mijn wekelijkse download, vandaar de vraag.
GeoFlowers Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Volgende GSAK macro geeft vermoedelijk de gewenste uitvoer; GSAK Pq nederland
De broekies Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 Ook ik heb de tool (gisteren) gedownload en getest en hij werkt heel goed. Waanzinnig als je dit kunt programmeren, Broekies ,echt top, bedankt. Mag ik er wel even een domme vraag over stellen? Ik heb in eerste instantie de tool gerund met de bron van de Broekies. Hiermee krijg ik 15 PQ's. Nu heb ik zojuist de "PlacedPQ.gsk" macro gedownload en gerund. Deze genereert een xml met 14 PQ's. Met dat ik het vraag weet ik het antwoord waarschijnlijk al, maar ik vraag het toch: Het verschil zit hem erin dat de bron "Broekies" ALLE Nederlandse caches laat binnenhalen terwijl de GSAK macro mijn eigen founds al filtert? Dit lijkt mij het meest logisch, maar ik wil geen caches missen bij mijn wekelijkse download, vandaar de vraag. Het kan hem inderdaad zitten in de eigen founds (wel met De broekies/ niet met GSAK) Kan ook liggen aan het feit dat ik wat voorzichtig ben met de marge. 480 max. Is wel heel voorzichtig. Is er interesse om dit instelbaar te maken?
ShadowXs Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Die geeft geen XML output toch? Edit: Deze reply hoorde bij GeoFLowers, ik was net te laat. 22 oktober 2008 bewerkt door ShadowXs
ShadowXs Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Het kan hem inderdaad zitten in de eigen founds (wel met De broekies/ niet met GSAK)Kan ook liggen aan het feit dat ik wat voorzichtig ben met de marge. 480 max. Is wel heel voorzichtig. Is er interesse om dit instelbaar te maken? Ja, wat mij betreft wel. 480 is wat aan de krappe kant. 490 heeft mijn voorkeur, maar ik zag net in een macro dat 495 wordt gehanteerd. Je doet het nooit goed, dan is variabel wel zo makkelijk ja.
De broekies Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 Het kan hem inderdaad zitten in de eigen founds (wel met De broekies/ niet met GSAK)Kan ook liggen aan het feit dat ik wat voorzichtig ben met de marge. 480 max. Is wel heel voorzichtig. Is er interesse om dit instelbaar te maken? Ja, wat mij betreft wel. 480 is wat aan de krappe kant. 490 heeft mijn voorkeur, maar ik zag net in een macro dat 495 wordt gehanteerd. Je doet het nooit goed, dan is variabel wel zo makkelijk ja. ok, wordt instelbaar.
GeoFlowers Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Die geeft geen XML output toch? Edit: Deze reply hoorde bij GeoFLowers, ik was net te laat. Nee deze GSAK macro zet de datum in het voor het XML gedeelte gewenste format Waar Broekies om heeft gevraagd
ShadowXs Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Nee deze GSAK macro zet de datum in het voor het XML gedeelte gewenste format Waar Broekies om heeft gevraagd Ok sorry, ik heb denk ik een paar posts verkeerd geïnterpreteerd. Ik zeg niks meer.
De broekies Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Nieuwe versie pocket query genarator V2.2.0.0 - maximum aantal waypoints per PQ is instelbaar. Nee deze GSAK macro zet de datum in het voor het XML gedeelte gewenste formatWaar Broekies om heeft gevraagd Ik heb naar het scripje gekeken, maar volgens mij geeft die html en geen xml, klopt dit? Ik heb geen GSAK, kan het dus niet proberen. Dus als het bij het tooltje moet komen, zal het toch een xml in aangegeven formaat moeten genereren, want ik kan hem niet aanpassen en testen. 22 oktober 2008 bewerkt door De broekies
Wammus Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Hierbij mijn duit in het zakje voor een GSAK macro die een passende XML maakt. Zojuist getest met de laatste versie van de Broekies. Werkt prima Kleine esthetische aantekening voor de Broekies: als ik bij bron "Mijn eigen" selecteer staat er in de tweede kolom nog een mogelijkheid om "Max in PQ" te selecteren. Die doet dan natuurlijk niets meer dus die control zou op "invisble" kunnen. Oja; natuurlijk wel even de parameter $outputFolder aanpassen voordat je deze macro start #******************************************* # MacVersion = 1.0 # MacDescription = create XML file for GCPQGen (by de Broekies) # MacAuthor = Wammus # MacFileName = GCPQgenXML.gsk # MacUrl = #******************************************* # folder to generate XML file $outputFolder = "C:\Users\Wam\Desktop\GCPQGen" # change this number as required $MaxCaches = 495 # save current sort sequence $Sort = $_SortBy # Filter out archived Mfilter if=$d_archived = false and $d_Country="Netherlands" # generate XML header GoSub Name=Header # if you would prefer to use a saved filter for your selection uncomment and change the next line # Filter Name=MyFilter Sort by=PlacedDate $count = 0 $dateCount = 1 $From = $d_PlacedDate $savedate = $d_PlacedDate $ThisPQ = 0 $ThisRecord = 0 $lastcount = 0 GoTo Position=Top While not($_Eol) $ThisRecord = $ThisRecord + 1 $count = $count + 1 # only show status every 10 records IF frac($ThisRecord/10) = 0 $status = "Record: " + "$ThisRecord" + " of " + "$_Count" ShowStatus msg="$status" Endif If $d_placedDate <> $savedate $gdate = $savedate $gtotal = $count - 1 $savedate = $d_placedDate Endif # if too many caches, use the previous date If $count > $MaxCaches $ThisPQ = $ThisPQ + 1 $ThisPQStr = Right("00000" + NumToStr($ThisPQ), 2) $out = $out + " <Set FromDate=" + Quote(Substr(DateToString($from),0,4) + "-" + Substr(DateToString($from),5,2) + "-" + Substr(DateToString($from),7,2)) + " ToDate=" + Quote(Substr(DateToString($gdate),0,4) + "-" + Substr(DateToString($gdate),5,2) + "-" + Substr(DateToString($gdate),7,2)) + " />" + $_NewLine $from = $gdate + 1 $count = $count - $gtotal EndIf Goto position=Next EndWhile # generate last from and to if total recs not a multiple of $maxCaches If $count > 0 $ThisPQ = $ThisPQ + 1 $ThisPQStr = Right("00000" + NumToStr($ThisPQ), 2) $out = $out + " <Set FromDate=" + Quote(Substr(DateToString($from),0,4) + "-" + Substr(DateToString($from),5,2) + "-" + Substr(DateToString($from),7,2)) + " ToDate=" + Quote(Substr(DateToString($gdate+365),0,4) + "-" + Substr(DateToString($gdate+365),5,2) + "-" + Substr(DateToString($gdate+365),7,2)) + " />" + $_NewLine EndIf CancelFilter # restore previous sort sequence $SortData = Extract($Sort, "=",1) $Sequence = Extract($Sort, "=",2) SORT By=$SortData Sequence=$Sequence GoTo position=Top #close out XML $out = $out + "</PQSet>" # generate file $FileName = $outputFolder + "\vb_pq_set.xml" $Error = PutFile($FileName,$out) # uncomment to open file in default XML viewer # OpenFile file="$FileName" BeginSub Name=Header $out = "<?xml version=" + Quote("1.0") + " encoding=" + Quote("utf-8") + "?>" + $_NewLine $out = $out + "<PQSet>" + $_NewLine $out = $out + " <LatestVersion>2.0.2.0</LatestVersion>" + $_NewLine EndSub 22 oktober 2008 bewerkt door Wammus
De broekies Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 Hierbij mijn duit in het zakje voor een GSAK macro die een passende XML maakt. Zojuist getest met de laatste versie van de Broekies. Werkt prima Kleine esthetische aantekening voor de Broekies: als ik bij bron "Mijn eigen" selecteer staat er in de tweede kolom nog een mogelijkheid om "Max in PQ" te selecteren. Die doet dan natuurlijk niets meer dus die control zou op "invisble" kunnen. Oja; natuurlijk wel even de parameter $outputFolder aanpassen voordat je deze macro start Geweldig, bedankt! Hij staat nu ook in de zip file (van download tooltje) Je hebt gelijk wbt max in PQ indien eigen set gedefinieerd is of een andere vaste bron (Belgie of Zweden in dit geval) Zal ik aanpassen in de volgende versie (zal niet speciaal een nieuwe versie maken hiervoor). Over volgende versie gesproken...iemand nog wensen?
ShadowXs Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Hierbij mijn duit in het zakje voor een GSAK macro die een passende XML maakt. Zojuist getest met de laatste versie van de Broekies. Werkt prima Kleine esthetische aantekening voor de Broekies: als ik bij bron "Mijn eigen" selecteer staat er in de tweede kolom nog een mogelijkheid om "Max in PQ" te selecteren. Die doet dan natuurlijk niets meer dus die control zou op "invisble" kunnen. Oja; natuurlijk wel even de parameter $outputFolder aanpassen voordat je deze macro start Geweldig, bedankt! Hij staat nu ook in de zip file (van download tooltje) Je hebt gelijk wbt max in PQ indien eigen set gedefinieerd is of een andere vaste bron (Belgie of Zweden in dit geval) Zal ik aanpassen in de volgende versie (zal niet speciaal een nieuwe versie maken hiervoor). Over volgende versie gesproken...iemand nog wensen? Nou... Ik durf het bijna niet te vragen, maar elke keer als ik de tool opstart moet ik de instellingen opnieuw invoeren. Startdatum, hoeveel max. per dag, email adres, username, paswoord etc. etc. Behalve het paswoord kunnen de overige gegevens volgens mij zonder probleem worden opgeslagen in een txtfile of zo zonder dat daar kwaad mee kan worden gedaan. Mijn verzoek dus: Kan je de ingevoerde gegevens op eoa manier laten staan (uitgezonderd het paswoord) ?
Aanbevolen berichten