Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mijn 1e PQ zijn er nu nog 45 caches over die in 2001 zijn geplaatst. 8 daarvan zijn van de goodieshopbeheerder Prof Lupardi.

Ik vermoed dat er in die tijd ook niet veel meer gelegd zijn in dat jaar.

Het is eigenlijk verbazingwekkend dat als ik naar mijn eigen PQ's kijk, er nu in twee maanden net zop veel caches bij komen dan de eerste paar jaar samen.

Mijn database is niet helemaal compleet, maar ik zit nu op 9303 geocaches geplaatst in Nederland.

Update:

Ik heb even beter gekeken. In 2001 zijn er in Nederland, volgens mijn oude database, 113 caches geplaatst en zijn er nog 49 over. In heel 2001 totaal 1.2% van alle geocaches tot nu toe.

bewerkt door Fakir
Geplaatst

Heb net je tooltje geprobeert. Dit scheelt een hoop werk.

Heb natuurlijk ook dit draadje doorgelezen.

Zou het misschien mogelijk zijn om ook een lokale bron uit te kiezen. Dit is misschien een oplossing voor mensen die een PQ-set kunnen genereren van hun eigen database in GSAk. Die net zo als ik een grensgebied wonen en cachen.

Ik zelf woon in Hoogezand en haal in omtrek van 190 KM de caches binnen in zowel Nederland als Duitsland.

Geplaatst
Heb net je tooltje geprobeert. Dit scheelt een hoop werk.

Heb natuurlijk ook dit draadje doorgelezen.

Zou het misschien mogelijk zijn om ook een lokale bron uit te kiezen. Dit is misschien een oplossing voor mensen die een PQ-set kunnen genereren van hun eigen database in GSAk. Die net zo als ik een grensgebied wonen en cachen.

Ik zelf woon in Hoogezand en haal in omtrek van 190 KM de caches binnen in zowel Nederland als Duitsland.

Jazeker kan dat.

Maar het delen met anderen (dus publieke server) heeft natuurlijk wel de voorkeur.

Zal ik het zo doen:

- mensen kunnen een PQ set uploaden en geven het een naam (via website)

- daarna kun je de bronnen ophalen en staat hij erbij.

Hierdoor kan iedereen meegenieten. Wel belangrijk is dan de naamgeving.

Is dit een idee?

Geplaatst

Misschien. Maar hier gaat het om en bepaald gebied wat voor mij interessant is en voor anderen niet.

Zoals gezegd gaat het hier om een cirkel van 190 km rond Hoogezand. Het kan best zijn dat ik dit weer ga veranderen omdat er teveel caches in dit gebied komen. Ook kan ik me voorstellen dat iemand dichtbij niet geïnteresseerd is in de Duitse caches.

Vandaar de wens om een lokale bron op basis van de caches die ik in GSAK heb. Maar dit is voor iedereen weer anders denk ik Ieder heeft zo zijn eigen radius en landen ( of gedeeltes daarvan ) waar hij of zij wel of niet in geïnteresseerd is.

Geplaatst
Misschien. Maar hier gaat het om en bepaald gebied wat voor mij interessant is en voor anderen niet.

Zoals gezegd gaat het hier om een cirkel van 190 km rond Hoogezand. Het kan best zijn dat ik dit weer ga veranderen omdat er teveel caches in dit gebied komen. Ook kan ik me voorstellen dat iemand dichtbij niet geïnteresseerd is in de Duitse caches.

Vandaar de wens om een lokale bron op basis van de caches die ik in GSAK heb. Maar dit is voor iedereen weer anders denk ik Ieder heeft zo zijn eigen radius en landen ( of gedeeltes daarvan ) waar hij of zij wel of niet in geïnteresseerd is.

Het kan in jouw geval zo zijn dat niemand geïnteresseerd is, maar dat weet je nooit.

Waarschijnlijk stop je veel tijd in het bepalen van de PQ sets. Stel er is een cacher die 5km verderop woont en ook graag alle caches in zijn buurt wil hebben.

Het probleem is dus, dat je dat nooit weet.

Maar dit is een forum, dus laten mensen maar even reageren.

Het is bijna een poll, maar wat vinden jullie van het feit dat zelfgemaakte PQ sets gedeeld moeten worden (echte open source gedachte ;) )

Geplaatst

Lijkt me een prima idee.

Mijn PQ's hebben als centrum Delft en een straal van 150 km op het vasteland van Europa (anders krijg je ook caches in Engeland mee).

Geplaatst
Het is bijna een poll, maar wat vinden jullie van het feit dat zelfgemaakte PQ sets gedeeld moeten worden (echte open source gedachte ;) )

Een lokale bron zou ook erg fijn zijn.. Zo is het mogelijk om de eigen founds buiten spel te laten en dus met zo min mogelijk PQs toch alles binnenkrijgen. Dus ja; eigen bron kunnen selecteren. Nee; die hoeft dan niet perse publiekelijk te zijn

Geplaatst (bewerkt)

Een lokale bron zou ook erg fijn zijn.. Zo is het mogelijk om de eigen founds buiten spel te laten en dus met zo min mogelijk PQs toch alles binnenkrijgen. Dus ja; eigen bron kunnen selecteren. Nee; die hoeft dan niet perse publiekelijk te zijn

Ok, meer dan 1 die het lokaal willen hebben, prima. (Voor mij voldoende om hier tijd in te stoppen)

Binnenkort de nieuwe versie met optie tot lokale bronnen

Oh, was bijna vergeten te melden. Je kunt dus niet twee landen in een keer doen. (nog niet). Dus het is Of Nederland Of Duitsland. Je kunt wel twee sets maken natuurlijk en die achter elkaar toevoegen.

Wellicht komt er later een mogelijkheid om meerdere landen te selecteren.

bewerkt door De broekies
Geplaatst
Mooi. Kun je misschien nog even duidelijk uitleggen hoe die bron er uit moet zien.

Voorbeeld zal erbij zitten.

Ik denk dat het enige wat uitleg nodig heeft is de 'CountryId'. Dit is de index in de tabel waar je het land moet aangeven in de PQ.

Maar zoals ik al zei; voorbeeld zal erbij zitten.

Geplaatst

Ok, nieuwe versie van het GC Pocket Generator tooltje (V2.1.0.0)

- knop van eerste stap staat nu bovenaan

- lokale bronnen zijn nu te definiëren.

Over de lokale bronnen:

- het bestand userpqset.xml wordt ingelezen bij het ophalen van de bronnen (naast die van de publieke)

- in dit bestand kun je verwijzingen zetten naar PQ sets. In het voorbeeld staat een PQ set met link vb_pq_set.xml.

- vb_pq_set.xml bevat de sets zoals je hem ook ziet van de publieke bronnen (bestand zit er als voorbeeld bij).

Ik hoor het wel weer ;)

Geplaatst
Moet ja GSAK vertellen wat hij moet Creëren.

Dan kan GSAK automatisch dit genereren.

Als iemand een script voor GSAK heeft, dan lijkt mij het handig om dit te bundelen met het programmaatje (net als het lokale bron voorbeeld)

Zelf heb ik dit zakmes niet, dus kan het ook niet maken.

Geplaatst (bewerkt)
Moet ja GSAK vertellen wat hij moet Creëren.

Dan kan GSAK automatisch dit genereren.

Als iemand een script voor GSAK heeft, dan lijkt mij het handig om dit te bundelen met het programmaatje (net als het lokale bron voorbeeld)

Zelf heb ik dit zakmes niet, dus kan het ook niet maken.

In dit bericht wordt verwezen naar een uitstekende macro voor GSAK. Volgens mij ook aangeboden door de geoflowers (met NL toevoeging zoals in de post genoemd).

Ik zal eens kijken of ik die macro zo kan verbouwen dat ie in plaats van html, de xml output maakt.

bewerkt door hopman2
Geplaatst

hmmzz. De output van de GSAK macro is YYYYMMDD (DateToString) of DD-MM-YYYY (DateFormat). Maar dus niet de door PQ-Tool gebruikte YYYY-MM-DD.

Heb in de code overigens wel gezien dat je iets omdraait om een voor de tool bruikbaar format te krijgen.

Weet/heeft iemand toevallig een methode om de datum output van GSAK te wijzigen?

De rest van de output krijg ik nu in het XML format.

Zie PlacedPQ-tool.gsk

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...