Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Misschien kan het wel als de gebruiker zelf een lijst met GC nummers invoert (eenvoudige export vanuit GSAK) van caches die excluded mogen worden? (founds en ignored)

Iets om over na te denken. Zal wel laag in de prioriteiten lijst staan.

Het lijkt me tof om de code te kunnen inzien, niet dat ik er veel van zal snappen of zal kunnen toevoegen maar al doende leert men :w00t2:

Ik zal de source beschikbaar maken via de site. Met de nieuwe versie is het beschikbaar.

Is dan natuurlijk wel het mysterieuze er van af, want dan zie je dat het niets voorstelt.

Geplaatst

Een klein beetje off-topic: is er ook iemand die duidelijk kan weergeven welke macro's 'men' draait in GSAK om de met deze PQ's gegenereerde data overzichtelijk en up-to-date te maken/houden? Ze staan her en der genoemd, met fijne uitleg en commentaren erbij, maar het is zo wel een heel gezoek, tenminste, dat denken wij met onze minimale GSAK-ervaring.

Geplaatst

Welnu: houd je door elke week de hele serie PQ's te draaien de boel up-to-date? (Overigens is voor ons 1x per maand ook genoeg, ondanks de eerste FTF vandaag zijn we niet echt goudzoekers). Ik neem aan van wel. Of kan dat ook anders?

Kan ik dan met een macro meerdere mails ophalen achter elkaar?

En die direct in de juiste database laten plaatsen?

Een beetje een macro aanpassen aan de eigen waarden is geen punt.

Het gaat vooral om het up-to-date houden van GSAK. Export lukt allemaal wel.

Mochten er op deze vragen al antwoorden zijn in andere draadjes dan zouden we graag horen waar.

Geplaatst

Ok, er waren twee concrete vragen welke ik eenvoudig kon toevoegen aan de GC Pocket Query Generator. Daarom een nieuwe versie.

- alternatieve email is toegevoegd

- PQ naam bevat datum interval.

Dat wat betreft het tooltje.

Verder heb ik een bericht gekregen dat de laatste query 500 caches bevatte. Dat kan dus niet goed zijn.

Nu heb ik de query aangepast en alles zal nu moeten passen.

Even voor de duidelijkheid:

Het tooltje bepaald niet de intervallen zelf, maar die worden opgehaald van de site. Dus let wel, de interval kan veranderen zonder dat het tooltje een update krijgt. Misschien toch verstandig om de intervallen geregeld te controleren. Caches kunnen namelijk weer uit het archief getrokken worden.

Dit waren opmerkingen van de gebruikers. Zelf heb ik het idee dat je ook moet kunnen filteren op cache type. Dus dit zal in een volgende versie beschikbaar zijn. Heb je andere wensen, laat het mij weten.

Geplaatst
Ok, er waren twee concrete vragen welke ik eenvoudig kon toevoegen aan de GC Pocket Query Generator. Daarom een nieuwe versie.

- alternatieve email is toegevoegd

- PQ naam bevat datum interval.

Dat wat betreft het tooltje.

Verder heb ik een bericht gekregen dat de laatste query 500 caches bevatte. Dat kan dus niet goed zijn.

Nu heb ik de query aangepast en alles zal nu moeten passen.

Even voor de duidelijkheid:

Het tooltje bepaald niet de intervallen zelf, maar die worden opgehaald van de site. Dus let wel, de interval kan veranderen zonder dat het tooltje een update krijgt. Misschien toch verstandig om de intervallen geregeld te controleren. Caches kunnen namelijk weer uit het archief getrokken worden.

Dit waren opmerkingen van de gebruikers. Zelf heb ik het idee dat je ook moet kunnen filteren op cache type. Dus dit zal in een volgende versie beschikbaar zijn. Heb je andere wensen, laat het mij weten.

Mooi tooltje!

misschien een enhancement request..... kun je een switch maken die er voor zorgt dat het aanmaken van de PQ op gc in silent mode gedaan wordt.. misschien een progress bar laten zien ipv het browser scherm. het refreshen gaat nog al traag en je weet niet wanner het klaar is.

maar verder HULDE!!

TL

Geplaatst
Mooi tooltje!

misschien een enhancement request..... kun je een switch maken die er voor zorgt dat het aanmaken van de PQ op gc in silent mode gedaan wordt.. misschien een progress bar laten zien ipv het browser scherm. het refreshen gaat nog al traag en je weet niet wanner het klaar is.

maar verder HULDE!!

TL

Ik snap jouw punt, maar ik heb twee problemen;

1. de snelheid wordt niet bepaald door het laten zien van de browser, maar door de snelheid van gc.com

2. ik zit met die irritante confirmatie om de oude PQs te verwijderen. Die komt van het gc.com script en kan ik niet automatisch bevestigen (tenzijn toetsen simuleren of zo). Of weet hier iemand hoe ik dat wel kan doen?

De progress bar zal ik toevoegen. Komt in de volgende versie.

Je kunt dan de browser tab verlaten en toch de voortgang zien.

Geplaatst
Mooi tooltje!

maar verder HULDE!!

TL

Ik snap jouw punt, maar ik heb twee problemen;

1. de snelheid wordt niet bepaald door het laten zien van de browser, maar door de snelheid van gc.com

2. ik zit met die irritante confirmatie om de oude PQs te verwijderen. Die komt van het gc.com script en kan ik niet automatisch bevestigen (tenzijn toetsen simuleren of zo). Of weet hier iemand hoe ik dat wel kan doen?

De progress bar zal ik toevoegen. Komt in de volgende versie.

Je kunt dan de browser tab verlaten en toch de voortgang zien.

probeer dit eens in te bouwen in je programma

private void TextBox1_KeyPress(object sender, System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs e)
{
 if (e.KeyChar == 13)
 {
 SendKeys.Send("{tab}");
 }
}

Geplaatst (bewerkt)
probeer dit eens in te bouwen in je programma

private void TextBox1_KeyPress(object sender, System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs e)
{
 if (e.KeyChar == 13)
 {
 SendKeys.Send("{tab}");
 }
}

Je bedoelt: SendKeys.Send("{ENTER}"); nadat ik 'Archive' geactiveerd heb op de webpagina.

De werking van SendKeys is veranderd sinds .NET 3.0

In Vista met UAC is dit niet toegestaan. Ik geloof dat hier weer een uitweg voor is, maar het is er niet eenvoudiger op geworden.

Dit gaat misschien wat te ver voor dit draadje. Mocht je een uitweg hebben, zou je dan een PB kunnen sturen?

Regelen we dit verder af via email. (Het is maar beter om de mod voor te zijn)

Ik heb het nu werkend onder Vista.

Zeer tricky. Even voor de hackers onder ons:

De SendKeys moet altijd uitgevoerd worden in de context van de UI. Wanneer ik archiveer activeer op de gc.com site (HtmlElement.InvokeMember("Click")) blokeert de applicatie op die dialoogbox (confirmatie). Hoe stuur je dan nog een toets? Dus wat ik nu doe is een toets sturen voordat ik die invokemember doe. Het werkt, dat wel.

bewerkt door De broekies
Geplaatst
Hoi. Kun je de namen ook zo aanpassen dat ze juist gesorteerd worden op .com? Boven de 10 komt nu na de 1 te staan. Verder perfecto (zie ook PB).

staat genoteerd! Komt in volgende versie.

Geplaatst

WOOOW :thumbup: Fantastisch. :)

Het is allemaal nog niet heel dynamisch. Maar het doet wel wat het moet doen. En dat binnen 3 dagen.. icon_worship.gif

Wat ik nog graag zou willen.... :)

- Bron (PQ verdeling) zelf kunnen kiezen. (oké door mijn dns aan te passen kan ik dat natuurlijk wel.. maar dat maakt het niet voor iedereen toegankelijk)

- Je set nu een subset van de cachetypes, ik kies altijd voor any type. Maakt nu natuurlijk niet zoveel meer uit, want het gaat toch automagisch.

- Doordat je de username en het wachtwoord boven stap1 hebt gezet kreeg ik in eerste instantie de indruk dat je de gegevens voor die stap nodig hebt.. Of te wel dat het naar jou website gaat. Is niet zo. Maar dat gevoel krijg ik..

- Misschien is het netjes om een useragent string mee te geven.. Ik zie dat je dat wel doet naar gc.com

- Je begint de namen te tellen bij 0. (lekker belangrijk :))

- Na de laatste PQ eindigt het zomaar.. Een KLAAR scherm zou dan wel mooi zijn.

En Nogmaals, Petje af het ziet er zelfs in dit primitieve stadium al erg cool uit en het doet wat ik voor ogen had. :blush:

Geplaatst
- Bron (PQ verdeling) zelf kunnen kiezen. (oké door mijn dns aan te passen kan ik dat natuurlijk wel.. maar dat maakt het niet voor iedereen toegankelijk)

Prima idee.

Ik zal het volgende doen:

als het programma opstart zal het bij debroekies een lijstje ophalen van bronnen. Let wel, deze bronnen moeten natuurlijk wel voldoen aan het formaat. Stuur mij de bron maar op. Ik denk dat ik dan wel als voorwaarde mag stellen dat de bron voor iedereen toegankelijk is.

- Je set nu een subset van de cachetypes, ik kies altijd voor any type. Maakt nu natuurlijk niet zoveel meer uit, want het gaat toch automagisch.

Events ed horen niet in de set thuis. Misschien komen die ook niet mee, maar ik neem maar het zekere voor het onzekere. Verder komt er ook nog een mogelijkheid om subsets te kiezen (tradi, multi etc).

- Doordat je de username en het wachtwoord boven stap1 hebt gezet kreeg ik in eerste instantie de indruk dat je de gegevens voor die stap nodig hebt.. Of te wel dat het naar jou website gaat. Is niet zo. Maar dat gevoel krijg ik..

Klopt, UI is niet mijn sterkste kant. Ik zal dit aanpassen.

- Misschien is het netjes om een useragent string mee te geven.. Ik zie dat je dat wel doet naar gc.com

De PQ set haal ik niet op met de browser, maar met een eenvoudige System.Net.WebClient. Tja, misschien kun je wel een useragent instellen, maar waarvoor wil je dat? Het antwoord is een simpele xml, dus niet useragent afhankelijk.

- Je begint de namen te tellen bij 0. (lekker belangrijk :thumbup:)

Zal bij 1 beginnen. Wordt aangepast.

- Na de laatste PQ eindigt het zomaar.. Een KLAAR scherm zou dan wel mooi zijn.

Klopt. Zal ik aanpassen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...