Lex en Leo-team Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 ronnie: ik begrijp uit je berichtje dat de honden er niet los mogen en dat was eigenlijk wat ik bedoelde met hondvriendelijk. Volgens mij moet jij als Drent (als je dat tenminste bent) mij ook meer kunnen vertellen over de andere caches aldaar. Welk vond jij leuk en natuurlijk mag de hond er los? Natuurlijk ook graag tips van anderen!!
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Ga je met Lara een weekend weg? Jullie lopen wel erg hard van stapel
Lex en Leo-team Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Ga je met Lara een weekend weg?Jullie lopen wel erg hard van stapel haha, vind je?
ronnie Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Ik heb vrijwel alle caches in drenthe al gedaan, Stier kan ik je ook aanraden een hele mooie lange tocht. Ook hier kom je tussen het vee te lopen (Zoals de naam al doet vermoeden). Maar als ik eerlijk ben weet ik niet bij welke cache je wel, en bij welke cache je niet de hond mag meenemen. Wij nemen onze hond nooit mee (Een New Foundlander van ruim 60kg). Deze hond heeft geen zin in wandelingen van meer dan 2 a 3 kilometer. Dan blijft ze staan en zie je haar denken van (Zoek het maar lekker uit, ik blijf hier). Maar in de meeste natuurgebieden hier in Drenthe mag je de hond niet loslaten, Meestal loopt er namelijk vee rond, Heideschapen, Schotse Hooglanders, en aanverwant vee. Vandaar. Misschien zijn er nog andere mensen die je kunnen vertellen, bij welke cache de hond de gehele route mag loslopen. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Volgens mij kom je bij elke cache wel een bordje tegen van (Honden toegestaan, Mist aangelijnd)
Lex en Leo-team Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Dank je Ronnie dat wist ik niet. Mijn hond is zo klein (jack russell) die zou met gemak voor forse cavia door kunnen gaan en is gek op lange tochten. Inmiddels hebben we al wel een gebied uitgekozen (ik zou even moeten opzoeken hoe het ook alweer heet) en tja als hij in de meeste gebieden niet los mag dan heeft ie pech gehad en maakt het zoveel niet meer uit welke het worden
Kruimeldief Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Cache Valtherbos van Hoppertje mag de hond loslopen. De Schans van Team Dauwtrappers mag de hond loslopen. Er zijn er nog een paar. Dat staat zelfs op de borden. Maar ze doen niet zo moeilijk in Drenthe. Ik zit met de golden van ons altijd wel ergens in het bos in Drenthe en de riem ligt ergens in de auto. nooit geen roblemen gehad als je het ding maar een beetje onder controle hebt. Bij de hooglanders is het natuurlijk iets anders Bedenk me net dat Slenerzand van Holt nog wat ook best de hond los mag: Als je de nieuwe hebt van GeoDoc, Bargerveen, mag de hond mee maar aangelijnd. Ronnie, is het waar dat bij Stroomdal II de hoonden ook aangelijnd moeten zijn? Ik zie daar eigenlijk geen reden toe. Waterman, bij mij in de achtertuin mag ook met loslopend hond: Oosterzand: Sporen uit de Prehistorie: De Stier van Teco en Marjo is ook gedaan met de Golden: Ik zal nog eens verder zoeken. Het is nog geen weekend Enneh, laat je niet verslinden door lara hoor GRTZ Kruimeldief Ik heb liever een zoutvaatje dan een fout zaadje.
Lex en Leo-team Geplaatst 5 november 2003 Geplaatst 5 november 2003 Kruimel: Op een reactie van jou als bekende Drent zat ik nog te wachten Ik heb nu samen met de info van Ronnie wel genoeg info, heb Teco ook nog gemaild dus dat gaat helemaal goedkomen. Nu maar hopen dat het door gaat. Beetje afhankelijk van het weer en avonturen van zaterdagavond maar dat zal wel los lopen. Vermoedelijk worden het: Noah's, Tweelingen, Boogschutter, Valtherbos, Sleenerzand en Novemberstorm. Natuurlijk niet allemaal, dat zal niet lukken, maar een stuk of 3 moet kunnen
Kruimeldief Geplaatst 5 november 2003 Geplaatst 5 november 2003 Kruimel: Op een reactie van jou als bekende Drent zat ik nog te wachten Ik heb nu samen met de info van Ronnie wel genoeg info, heb Teco ook nog gemaild dus dat gaat helemaal goedkomen. Nu maar hopen dat het door gaat. Beetje afhankelijk van het weer en avonturen van zaterdagavond maar dat zal wel los lopen. Vermoedelijk worden het: Noah's, Tweelingen, Boogschutter, Valtherbos, Sleenerzand en Novemberstorm. Natuurlijk niet allemaal, dat zal niet lukken, maar een stuk of 3 moet kunnen Nah, dan moet je vooral ons enig overgebleven cache overslaan joh, dat zet goed bloed Als je een route volgt dan kun je zo beginnen bij de Waterman, De Schans, Valtherbos, Sleenerzand en Novemberstorm en dan reis je Noordelijker naar de caches van Ronnie en dan sla je weer af richting het zuiden en neem je de rest mee. Maar, doe vooral de caches die je goed toe lijken. De meeste caches in Drenthe zijn best wel aardig hoor. En anders kom je nog eens terug. In Groningen en Friesland liggen ook prachtige caches. GRTZ Kruimeldief die hieronder nog een privé foto heeft van Kruimel aan het jetskiën op de Grote Rietplas, waar de Waterman van Teco ligt verborgen:
ronnie Geplaatst 6 november 2003 Geplaatst 6 november 2003 Ronnie, is het waar dat bij Stroomdal II de hoonden ook aangelijnd moeten zijn? Ik zie daar eigenlijk geen reden toe. Is volgens mij ook geen reden toe. Bij Stroomdal II kan ik mij niet herineren dat er een bordje staat dat de honden aangelijnd zouden moeten zijn. Dus lekker laten lopen. Ik bedenk mij net dat je zelfs nog langs een terreintje komt, waar ze soms met honden aan het trainen zijn. Er staan daar wat schuttingen e.d.
Kruimeldief Geplaatst 6 november 2003 Geplaatst 6 november 2003 Precies Ronnie, dat dacht ik ook al. Nou dan komt de route die ik heb uitgestippeld voor Lex en leo al aardig uit GRTZ Kruimeldief Als een hond vecht om een been, is hij zeker schizofreen.
Lex en Leo-team Geplaatst 6 november 2003 Geplaatst 6 november 2003 [Nah, dan moet je vooral ons enig overgebleven cache overslaan joh, dat zet goed bloed Als je een route volgt dan kun je zo beginnen bij de Waterman, De Schans, Valtherbos, Sleenerzand en Novemberstorm en dan reis je Noordelijker naar de caches van Ronnie en dan sla je weer af richting het zuiden en neem je de rest mee. Maar, doe vooral de caches die je goed toe lijken. De meeste caches in Drenthe zijn best wel aardig hoor. En anders kom je nog eens terug. In Groningen en Friesland liggen ook prachtige caches. Ik heb expres geen caches van jou opgenomen die lijken me niet leuk namelijk Ik heb maar gewoon de kaart gepakt, gekeken waar er een paar niet te ver uit elkaar liggen, in een (denk ik) leuk gebied en niet in de uithoeken van de provincie want daar verdwalen we sowieso. En terugkomen moeten we in ieder geval, wij willen alle caches van het land ooit gedaan hebben dus moeten we nog eens naar dat achtergebleven gebied, euh prachtige Drenthe.
Kruimeldief Geplaatst 6 november 2003 Geplaatst 6 november 2003 Na ja, je moet het zelf weten. Vooral van de online kaartjes uitgaan Dan lijkt het alsof de Waterman in Coevorden ligt en de Schans in Ter Apel. Nee hoor, tussen iedere cache zit maar 3 a 4 kilometer afstand. Tenminste, de route zoals ik het uitstippelde Maar mijn cache is denk ik vanaf morgen ook niet meer te doen omdat ik het ff uit bedrijf ga nemen. Ik kreeg bericht van enkele cachers dat de cache al behoorlijk te zien is op een afstandje. Tja, ooit heb ik de witte ton met rode deksel onder de grond gestopt, maar de kelere ding wil niet onder blijven en gaat bij ieder bezoek verder omhoog. nu de bladeren van de bomen vallen wordt ieder bosje behoorlijk dun. Aangezien de cache nog steeds rijkelijk gevuld is moet ik er maar eens naar toe om het een grote onderhoudsbeurt te geven of een winterplek met dito coördinaten. GRTZ Kruimelcache Viervoeterdieet: honden aan de lijn.
Aanbevolen berichten