Triskelle Geplaatst 9 augustus 2008 Geplaatst 9 augustus 2008 Ik zit nu al een tijdje te stoeien met het volgende probleem: De waypoints van de caches zelf wil ik houden zoals ze nu standaard in GSAK worden weergegeven (dus GCXXXXX). De namen van de child-waypoints wil ik, om ze te onderscheiden van andere waypoints die ik zoal verzamel, óók vooraf laten gaan door GCXXXXX en laten eindigen op WP99 (waarbij WP het volgnummer is). Kan het überhaupt wel wat ik wil en zo ja hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
geo_taz Geplaatst 9 augustus 2008 Geplaatst 9 augustus 2008 In GSAK zelf worden de Child waypoints geimporteerd zoals ze in de GPX file staan, daar kun je weinig aan veranderen. Je kunt wel bij het exporteren van de child-waypoints naar bijvoorbeeld je GPSr, HTML, TomTom etc opgeven wat de naam van het child-waypoint moet zijn. Het veld dat je daarvoor gebruikt is Waypoint Name. Bijvoorbeeld %smart %children %smart%c_Prefix zorgt ervoor dat - Het hoofd-waypoint de naam "%smart" (dus de smart name) krijgt - De child-waypoints de naam "%smart" gevolgd door de %c_Prefix (de child prefix) Een lijst van de beschikbare codes kun je vinden in de help-tekst van GSAK.
Mars Express Geplaatst 9 augustus 2008 Geplaatst 9 augustus 2008 (bewerkt) In GSAK zelf worden de Child waypoints geimporteerd zoals ze in de GPX file staan, daar kun je weinig aan veranderen. Je kunt wel bij het exporteren van de child-waypoints naar bijvoorbeeld je GPSr, HTML, TomTom etc opgeven wat de naam van het child-waypoint moet zijn.Het veld dat je daarvoor gebruikt is Waypoint Name. Bijvoorbeeld %smart %children %smart%c_Prefix zorgt ervoor dat - Het hoofd-waypoint de naam "%smart" (dus de smart name) krijgt - De child-waypoints de naam "%smart" gevolgd door de %c_Prefix (de child prefix) Een lijst van de beschikbare codes kun je vinden in de help-tekst van GSAK. In aanvulling op geo-taz:IPV %smart kan je ook %code invullen, je krijgt dan de GC code. Ik gebruik deze string: "%code %children %code-%c_Prefix" het normale waypoint wordt dan bijvoorbeeld GC16JGZ en het child waypoint voor de parking wordt dan GC16JGZ-PP en een van de andere child-waypoints wordt bv GC16JGZ-ST. Als je wilt kan je wel WP99 er achter zetten, maar aan de eerste 2 letters van de oorspronkelijke child-waypointcode (%c_Prefix), die volgens de methode van geo-taz en zoals ik het doe, er achter komt te staan, kan je het child-waypoint weer in de cache pagina terugvinden. edit: vergeet niet binnen gsak het 'maximum characters' van het waypoint op 10 te zetten. 9 augustus 2008 bewerkt door Mars Express
Aanbevolen berichten