Spring naar bijdragen

Verschil in aansluiting Vista en Vista CX

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Op internet staat een USB kabel te koop voor gegevensoverdracht tussen GPS en computer. Zelf heb ik een Etrex Vista uit 2004 (met Z/W scherm). Bij de gegevens in de advertentie van die kabel staat dat die kabel aan te sluiten is op de Vista CX.

Ik heb namelijk geen COM poort meer op mijn MacBook en heb daarom een USB kabel nodig. Nu ben ik benieuwd of de aansluiting achter op de Vista, dezelfde is als op die CX. Antwoorden maar ook andere oplossingen zijn welkom.

Geplaatst

Voor zo ver bekend bij mijn is usb een standaard aansluiting en dus onderling uit wisselbaar.

Alleen de "gewone" en de mini usb zit dacht ik een verschil ik de aansluiting.

Maar ik weet het niet zeker maar je kunt als je een usb kabel over heb altijd even testen dit is zonder gevaar voor de gps.

Geplaatst
Voor zo ver bekend bij mijn is usb een standaard aansluiting en dus onderling uit wisselbaar.

Alleen de "gewone" en de mini usb zit dacht ik een verschil ik de aansluiting.

Maar ik weet het niet zeker maar je kunt als je een usb kabel over heb altijd even testen dit is zonder gevaar voor de gps.

USB is inderdaad standaard, maar zoals Ellino al meldt gaat het niet om de USB-uitwisselbaarheid, maar om de vraag of het andere uiteinde van de kabel ook op de achterkant van de oude oude Vista past.

@ Ellino, ik heb zelf ook nog een zwartwit Vista met kabel en dat is een andere kabel en een andere GPS-uitgang dan op de kleuren Vista zit.

Kijk zelf maar eens op de volgende website (effe klikken) , daar zie je een afbeelding van de achterkant van een kleuren Vista CX. Daar zit duidelijk een andere kabelaansluiting op als op de zwartwit Vista.

Mijn conclusie derhalve: niet kopen want hij past niet.

De kleuren CX Vista heeft een soort firewire-stekker, terwijl de zwartwit Vista een hele andere stekker nodig heeft met een viertal contactpunten. Deze stekker zal ook vast een naam hebben, maar geen idee hoe dat ding heet.

Als je zelf wel een COM stekker hebt voor de zwartwit Vista schijnt het mogelijk te zijn om een overloopstekker COM--USB te kopen, maar niet alle stekkertypes voor deze overgang schijnen te werken en die van Garmin zelf is behoorlijk prijzig.

Greetz, Bloodwoosj.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...