Spring naar bijdragen

Geocache ook met radio vindbaar maken?


Gast thijzer

Aanbevolen berichten

Ja, het begint er op te lijken. Er bestaan dus eigenlijk twee mogelijkheden:

 

1. Geocache en zender op 1 locatie, eventueel uitzenden van coordinaten

2. Zender op een andere locatie waar de coordinaten vermeld zijn.

 

Hoe dan ook, het zal zich wel uitwijzen.

 

Ik heb een LPD zendertje op 3V en die kan ik voeden met een zonnecel. www.conrad.nl heeft er wel, maar die zijn duur en ruk.

Een tuinlamp op zonne-energie rippen kan ook nog. Is volgens mij goedkoper.

 

Wie dus een idee heeft, ik hoor het verder wel.

 

Succes met zoeken. Duurt niet meer lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een LPD zendertje op 3V en die kan ik voeden met een zonnecel. www.conrad.nl heeft er wel, maar die zijn duur en ruk.

Een tuinlamp op zonne-energie rippen kan ook nog. Is volgens mij goedkoper.

Is dat zo? Wilde ik net gaan bestellen om te testen. Wil je mij het bestel/typenummer doorgeven.

Wat voor soort LPD zender gebruik jij? Module? Kant en klaar? Bouwpakket? Uitgeklede porto?

 

Over die lamp. Als er iets niet werkt is dát het wel. Stond vorige week bij mijn zwager in de tuin toen ik aan hem vroeg wat daar tussen de beplanting opgloeide. Het bleek zijn tuinlamp op zonne-energie te zijn!

En dat twee uur na zonsondergang. Zonde van het geld vond hij. Geeft totaal geen licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zendertje dat ik heb, is een albrecht portofoontje (sporty) en die werkt op 2 penlites. Ik had inderdaad ook aan een cel uit een lamp gedacht, maar dat idee is inderdaad al naar de prullenbak verhuisd (leuke cache?).

 

De enige optie lijkt een zonnecel te zijn die op een hoog punt ligt met daarbij een accu en de zender. De cache zelf ligt dan op een heel andere locatie en die wordt dus bij de zender bekendgemaakt.

 

Ik ga er eens aan werken en heb inmiddels een zender voor VHF die 1W uitzendt en dat is misschien nog beter...

 

We zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze Microzender is voor ons doel zeer geschikt.

Aanvullende info Ga hierna naar de link Fuchsjagd (AT86RF401)

 

Ik heb de maker een mailtje gestuurd met de vraag of hij een kristal bij het setje kan leveren wat uitkomt in de LPD band. Hij werkt nu in de ISM band - afstandsbedieningen, telemetrie, ed-

 

Deze Duitser kan een kant en klare print leveren voor een prijs waar ik het niet voor kan maken.

 

Binnenkort laat ik er één komen om te testen. Mocht het niets worden met dat andere kristal dan is mogelijk het kristal m.b.v. een parallel C'tje nog wat om te trekken richting de LPD band. Het proberen waard.

Het leuke van dit zendertje is dat hij morse code uitzend! - is instelbaar- Daar kunnen we ook iets mee doen. Je hoeft dan niet de zender te vinden maar alleen de code te ontvangen. Deze code zou je dan weer kunnen gebruiken als aanwijzing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...