Spring naar bijdragen

Mapsource wil niet meer starten...


evelineroos

Aanbevolen berichten

Vandaag probeerde ik de regio waar ik op vakantie ga te importeren in mapsource maar zonder succes! Ik wilde mapsource starten maar deze wilde niet meer starten... Dus cd-rom erbij gepakt van mapsource... Maar ook deze gaf aan mapsource niet meer te kunnen herstellen... Wat moet ik nu doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mischien alles eraf gooien en opnieuw installeren? :ph34r:

 

En in je register alles van Mapsource verwijderen.

 

Ook wij hebben hetzelfde gehad en van alles geprobeerd maar na het verwijderen van alles van Mapsource (inclusief alles uit het register m.b.t. Mapsource) was het installeren een fluitje van een cent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ph34r::ph34r: Als Mapsource niet meer wil starten wordt dat vaak veroorzaakt doordat de in het register van windows toegevoegde sleutel(s) niet juist zijn. Je kunt twee dingen doen, of alle sleutels van Mapsource verwijderen uit het register of alleen de laatst toegevoegde sleutel, als je weet welke dat is.

Als je alle sleutels van Mapsource hebt verwijderd moet je Mapsource opnieuw installeren, in het andere geval als je het laatst toegevoegde sleutel hebt verwijderd doet Mapsource het weer. Als je de foute sleutel niet verwijderd lukt het ook niet om Mapsource opnieuw te installeren dan blijft er een fout optreden.

 

De sleutel die ik bedoel is:

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource

 

en dan \Families erachter voor de verschillende kaarten.

 

DENK ERAAN aktijd eerst een backup maken van het register voordat je daar wat wijzigt want als je daar een fout maakt kun je ook windows in de fout krijgen.

 

Succes ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ph34r: De keren dat Mapsource bij mij in de fout is gegaan werd dat altijd veroorzaakt doordat er een verwijzing in het register stond naar directories met kaarten terwijl Mapsource die directorie of de kaarten niet vindt. Dus als je kaarten buiten het programma om weggooit of tijdelijk ergens anders parkeert (b.v. wegens ruimtegebrek) of kaarten installeert en de verwijzing klopt op een of andere manier niet dan krijg je een foutmelding en stopt Mapsource onmiddellijk, sterker nog hij start niet meer op.

 

Dat kan of wel opzettelijk zo geprogrammeerd zijn of gewoon een bug zijn. Het zou inderdaad wat vriendelijker zijn als je in het programma de foutmelding krijgt dat de kaarten niet te vinden zijn o.i.d.

Ik ben er wat dat betreft door schade en en schande achter gekomen toen ik tijdens mijn vakantie wegens ruimtegebrek op mijn laptop kaarten even naar een stick verplaatste omdat ik die kaarten toch even niet nodig had. Dan had ik beter niet kunnen doen want toen zat ik gelijk zonder Mapsource. Pas toen ik ze weer op de goede plek zette deed Mapsource het weer maar daar kwam ik een paar dagen later pas achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...