twafo Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 (bewerkt) Hoi. Wij gaan serieus geocachen en zijn op zoek naar een GPS. Hier zijn een paar vragen: Is de antenne van de Etrex serie opvallend beter dan die van de GPS60 Map/GPS 60? Heb je bij het geocachen veel aan de kaarten bij bijvoorbeeld de GPS60 Map? Is Bever Zwerfsport een goede winkel om een GPS te kopen en om advies te vragen? Welke GPS hebben jullie? Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes Twafo 4 juli 2008 bewerkt door twafo
Peetee Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 Is de antenne van de Etrex serie opvallend beter dan die van de GPS60 serie? Hangt er een beetje van af wat je bedoelt. Want de ontvangst van de verschillende gps'en in de GPS60 serie zijn niet dezelfde. De gele GPS60 (het basistoestel) en de GPSmap60 beschikken nl. niet over een hooggevoelige ontvanger; de GPSmap60 CX en GPSmap60 CSX wel. De Etrexen van het type H (Etrex H, Venture H, enz) beschikken daar ook over, de andere in de serie niet. Dus let op de H in de type-aanduiding. Heb je bij het geocachen veel aan de kaarten bij bijvoorbeeld de GPS60 Map? Je hebt beslist profijt van de kaarten bij het cachen. Zo zie je sneller of een cache of volgend waypoint zich op een logische plek bevindt. Daarnaast kun je je beter oriënteren in het veld. Maar nodig voor het cachen zijn kaarten beslist niet. Is Bever Zwerfsport een goede winkel om een GPS te kopen en om advies te vragen? Bever is vast een goede winkel; ik heb er alleen zelf geen ervaring mee. Ik vind ze persoonlijk wat aan de dure kant, maar daar hebben anderen misschien andere ervaringen mee. Welke GPS hebben jullie? Ik heb de GPSmap60 Cx. En die bevalt mij uitstekend!
Team jemar Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 Er zijn wel meerdere draadjes op dit forum geweest, waarin een identieke vraag/vragen werden gesteld. Kijk ook eens hier of hier of hier en mogelijk daar ... Succes met de keuze !
Nicami Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 Ik heb zelf een GPSmap 60Cx en mijn vriend heeft een Etrex (weet niet precies welke versie!) Wat we duidelijk merken is dat ik onder een bladerdak beter ontvangst heb dan hem. Ik heb de GPS nu net een jaar en heb tot nu toe zonder kaarten ge-geocached. Je heb kans dat je iets lnger loopt om bij een cache te komen, maar dat heb ik tot nu toe niet als nadeel ontvonden. Daarnaast heb ik een aardig richtingsgevoel en daarnaast...wat je niet heb kan je ook niet missen!! Ik hoop dat je er wat mee kan, veel plezier met geocachen!
Aanbevolen berichten