HettyenAd Geplaatst 30 juni 2008 Geplaatst 30 juni 2008 Heb Nu een Etrex Vista HCx aangeschaft, vooraf gewerkt met een PDA met daarop geinstaleerd GPS-tuner. Dit ging mij erg makkelijk af, maar bij deze vista HCx ben ik het spoor bijster. Ik weet nog niet eens waar ik coordinaten moet invullen om naar het volgende waypoint te gaan. Is er misschien ergens een praktijk beschrijving van de instellingen en hoe je er mee moet werken? De nederlandse handleiding is wel leuk , maar geeft geen aanwijzing wat de instelling moet zijn en hoe je het een en ander moet doen. Gaarne enige hulp.
Peetee Geplaatst 30 juni 2008 Geplaatst 30 juni 2008 De belangrijkste afspraken bij het cachen zijn: - dat je de notatie voor de coördinaten moet instellen op ddºmm.mmm' - dat het mapdatum moet instellen op WGS84 Verder kun je een coördinaat inbrengen door een willekeurig ander waypoint aan te maken (meestal via bv. de MARK-toets) en deze dan aan te passen. Je zult toch even in de handleiding moeten nakijken hoe dat op jouw gps ingesteld wordt.
Team Noorderlingen Geplaatst 24 augustus 2008 Geplaatst 24 augustus 2008 De nederlandse handleiding is wel leuk , maar geeft geen aanwijzing wat de instelling moet zijn en hoe je het een en ander moet doen.Gaarne enige hulp. Beste HettyenAd, Dat de handleiding niet al te uitgebreid is, klopt. Maar in mijn handleiding van de Vista Hcx staat in zowel de Naslaggids als in de ´gewone´ handleiding staat onder het hoofdstukje "Een waypoint markeren" (naslaggids) en "Basisbediening" ('gewone' handleiding) heel duidelijk hoe je een coordinaat moet invullen. Mijns inziens is dit zelfs de best beschreven functie in de hele handleiding ;-) Gewoon eens even voor gaan zitten en 'spelen' met de knopjes, dan kom je er snel genoeg achter volgens mij.
avandalen Geplaatst 30 november 2008 Geplaatst 30 november 2008 De handleiding die Garmin bijlevert is helaas erg summier, kijk daarom even hier voor een aanvullende handleiding http://garminetrex.wikispaces.com/Handleiding. Hier staan onder andere de meeste belangrijke instellingen.
Aanbevolen berichten