Wagenmaes Geplaatst 30 juni 2008 Geplaatst 30 juni 2008 Sindskort een Garmin eTrex Venture HC in bezit, enkele caches gelopen en het valt me op dat tijdens het lopen het kompas zich wat zenuwachtig gedraagt. De GPS accuracy staat echter wel redelijk continu op een meter of 5-7. Is dit iets wat met instellingen te maken kan hebben, of heeft dit toch echt met de GPS ontvangst te maken?
Peetee Geplaatst 30 juni 2008 Geplaatst 30 juni 2008 Sindskort een Garmin eTrex Venture HC in bezit, enkele caches gelopen en het valt me op dat tijdens het lopen het kompas zich wat zenuwachtig gedraagt. De GPS accuracy staat echter wel redelijk continu op een meter of 5-7. Is dit iets wat met instellingen te maken kan hebben, of heeft dit toch echt met de GPS ontvangst te maken? Volgens mij is de Garmin eTrex Venture HC niet uitgerust met een electronisch kompas. Je zult daarom de pijl bedoelen. En dat die zich tijdens het lopen wat zenuwachtig gedraagt, dat is normaal. Je gps berekent namelijk steeds weer opnieuw de huidige positie en de richting waarin de pijl moet wijzen. En daar zitten steeds weer wat kleine miswijzingen in, vandaar het wat zenuwachtige heen en weer gespring van de pijl. Ik denk dat de meeste geocachers dat wel herkennen. Het enige dat extra van invloed zou kunnen zijn, is dat je de batterijspaarstand hebt ingeschakeld. Die kun je beter niet inschakelen.
Wagenmaes Geplaatst 30 juni 2008 Auteur Geplaatst 30 juni 2008 OK, bedankt voor de tip... ik zal de instellingen eens napluizen. Heeft overigens WAAS/EGNOS hier nog iets mee van doen misschien? Verder heb je gelijk wat betreft het electronisch kompas, dat zit er inderdaad niet op. Ik bedoel dus inderdaad de pijl.
Peetee Geplaatst 30 juni 2008 Geplaatst 30 juni 2008 Heeft overigens WAAS/EGNOS hier nog iets mee van doen misschien? Die kun je inderdaad ook beter uitzetten.
Jeroenvdberg Geplaatst 16 juli 2008 Geplaatst 16 juli 2008 En je kunt het elektronische kompas calibreren, dat wil ook wel eens helpen.
Wagenmaes Geplaatst 16 juli 2008 Auteur Geplaatst 16 juli 2008 En je kunt het elektronische kompas calibreren, dat wil ook wel eens helpen. Maar die zit er niet op
Nils en Olly Geplaatst 26 juli 2008 Geplaatst 26 juli 2008 En je kunt het elektronische kompas calibreren, dat wil ook wel eens helpen. Maar die zit er niet op Hoe heet dat ding dan dat N O Z W weergeeft met een pijl die de richting aangeeft waar heen je moet lopen?
Honsbeek Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 En je kunt het elektronische kompas calibreren, dat wil ook wel eens helpen. Maar die zit er niet op Hoe heet dat ding dan dat N O Z W weergeeft met een pijl die de richting aangeeft waar heen je moet lopen? Tjah, met me vista had ik weleens te maken dat die de kompas en richting ( die de sataliet aan geeft ) bij een bepaalde snelheid botsen, maarja dat heb je niet met deze, Als die echt erg blijft storen, mischien even een resetje, ( kijk uit je waypoints zijn weg, en mischien kaarten ), want bij mij etrex vista klopte bij het begin ook niet alles, me apperaat dacht namelijk dat we in 2084 leefde, tjah iets later is dat dan nu maarja zou kunnen helpen, na ik de reset deed, werkte me etrex beter dan ooit.
avandalen Geplaatst 30 november 2008 Geplaatst 30 november 2008 Dit is een bekend probleem. Zet het elektronische kompas altijd uit bij trackback, dit geeft afwijkingen in de aangegeven richting. Navigeer bij voorkeur op de kaartpagina bij trackback en niet op het kompas. Kijk voor een uitvoerige beschrijving voor trackback even in deze handleiding http://garminetrex.wikispaces.com/Handleiding.
Aanbevolen berichten