Spring naar bijdragen
  • 0

Poehali kaarten van Iran

Vraag

Geplaatst

Beste allemaal,

ik ben nieuw hier en heb ozi zowel op pc als ppc draaien. Nou was ik opzoek naar kaarten van Iran omdat deze (gedetailleerd) vrij schaars zijn. Uiteindelijk vond op deze site poehali kaarten van iran. het zijn er een flink aantal en ik heb ergens gelezen dat als je deze download deze meteen kunt gebruiken op ozi-explorer. mijn ozi herkend de kaarten ook maar bij het inlezen gaat er iets mis. Wie kan mij helpen?

Mvg,

Ruben

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Bij mij doet een gedownloade kaart het prima ! Ik koos voor: AZERBAIJAN 100k--j39-015 map

Ozi: 3.95.4i

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst

Hallo.

Voor de Zumosite die ik onderhoud heb ik een tamelijk complete verzameling opgebouwd van gratis te downloaden kaarten die Garmin compatible zijn.

Voor Iran en Iraq heb ik alleen $350,- kostende kaarten gevonden. Maar inderdaad, schaars, dus had ik die ook opgenomen in de lijst.

Dit zal wel weer niet ozi compatible zijn, maar misschien heb je er toch wat aan. http://www.global-map.net/iran/

• 0
Geplaatst

Hallo!

op de ppc heb ik 2.15 en op de pc 3.95 4q.

Ik begrijp nu idd dat deze nog geijkt moeten worden. Omdat de bestanden in tweeen gedownload moesten worden (.map en .gif/img) dacht ik dat calibreren niet meer noodzakelijk was. Excuus ik ben echt een newbee op dit gebied.

Dan heb ik nog wel een andere (off-topic) vraag. Tevens vondt ik kaarten hier texas universiteit en hierbij staat voor de ONC G-4 o.a. dat deze niet voor navigational use zijn. Kunnen deze toch gecalibreerd en zo ja wat is de projectie en datum?

Mvg,

Ruben

• 0
Geplaatst

Die Texas kaarten zijn heel grof en de meeste zal je moeten ijken. Wat lastig is omdat voor vele de gegevens ontbreken.

Mijn voorgaande opmerking die slaat op wat ik observeerde in de mapfile:

500k--c43-2.gif

1 ,Map Code,

Pulkovo 1942 (2),WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84

Reserved 1

Reserved 2

Magnetic Variation,,,E

Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,No

Point01,xy, 70, 62,in, deg, 12, 0.0000,N, 75, 0.0000,E, grid, , , ,N

Point02,xy, 2003, 74,in, deg, 12, 0.0000,N, 76, 30.0000,E, grid, ,

De mapfiles en de bijbehorende kaarten zijn kant en klaar. Daar hoef je zelf niks aan te doen.

• 0
Geplaatst
Die Texas kaarten zijn heel grof en de meeste zal je moeten ijken. Wat lastig is omdat voor vele de gegevens ontbreken.

Mijn voorgaande opmerking die slaat op wat ik observeerde in de mapfile:

500k--c43-2.gif

1 ,Map Code,

Pulkovo 1942 (2),WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84

Reserved 1

Reserved 2

Magnetic Variation,,,E

Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,No

Point01,xy, 70, 62,in, deg, 12, 0.0000,N, 75, 0.0000,E, grid, , , ,N

Point02,xy, 2003, 74,in, deg, 12, 0.0000,N, 76, 30.0000,E, grid, ,

De mapfiles en de bijbehorende kaarten zijn kant en klaar. Daar hoef je zelf niks aan te doen.

Hoi!

bij de ppc versie krijg ik ieder keer de melding "image file not found or could not be loaded". Als ik in de mapfolder kijk dan lijk ik ook een .ozp file te missen.

Grtjs,

Ruben

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...