Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource nederlands

Vraag

Geplaatst

Ik heb al een paar jaar mapsource op mijn laptop. Toen ik het installeerde was de nederlandse taal niet mogelijk. Ik kan me vaag iets herrinneren dat met een update voor nederlands gekozen kon worden.

Nu ben ik mapsource op een andere laptop aan het installeren en een update binnengehaald, maar ik heb nergens voor nederlands kunnen kiezen en ook niet in mapsource zelf.

Kan iemand aangeven wat ik fout doe en hoe ik mapsource nederlands krijg? Ik heb al druk gegoogled maar kan niets vinden.

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

In MapSource zitten standaard een aantal talen waaronder Nederlands. Ik denk dat de weergegeven taal afhankelijk is van je instellingen in Windows. Kijk eens bij taalinstellingen in het Configuratiescherm. Het zou zelfs met de taal van je toetsenbord te maken kunnen hebben.

Als je in de installatie directory van MapSource kijkt zie je voor elke taal een dll-bestand. Als bovenstaande niet werkt zou je hiermee het programma kunnen omleiden door de standaard taal (MapSource_Lang.dll) te vervangen door de Nederlandse bibliotheek (MapSourceNLD.dll).

Ik heb het zelf geprobeerd door de Nederlandse dll te vervangen door de Duitse, en het werkt nog ook. :)

• 0
Geplaatst

Bovenstaande werkt alleen als MapSource in het nederlands is doordat je een nederlandstalige windows hebt.

Als je een engelstalige versie hebt moet je MapSourceNLD.dll hernoemen in MapSourceLOC.dll

• 0
Geplaatst

Het zou kunnen dat ze "nu" gebruik maken van Windows Vista. Ik heb namelijk sinds ik Vista heb de mapsource kunnen installeren die de laatste versie van metroguide bij zich had. Ik kan updaten wat ik wil, er gebeurd helemaal niets. Ik blijf hangen bij versie 6.11.6 terwijl versie 6.13.7.0 al uitgebracht is. Of ik nu vanuit Mapsource zelf zeg van updaten of de update download, hij doet net alsof het geïnstallerd wordt maar toch blijft het die oudere 6.11.6. Ik geef het gewoon op. Heb het wel al 30 keer geïnstalleerd. Een complete herinstal van alles heb ik eigenlijk even niet veel zin in.

• 0
Geplaatst

Ik heb gelukkig nog geen last van Vista perikelen en hoop daar nog een poos van weg te blijven!!

Met de methode die Lex aangaf is het inderdaag gelukt.

Allen bedankt voor het meedenken.

• 0
Geplaatst
Ik heb hem dus wel Nederlandstalig omdat die versie al op de metroguide 9 CD stond maar kan hem niet updaten

Ik heb de laatste update gewoon op de site van Garmin afgehaald en geïnstalleerd, maar je gaf aan dat je dat ook al geprobeerd had. Hij geeft bij de informatie ook aan dat versie 6.13.7 geïnstalleerd is. Daarom blij dat ik nog geen last heb van Vista perikelen!!!

• 0
Geplaatst

Ik heb hem dus wel Nederlandstalig omdat die versie al op de metroguide 9 CD stond maar kan hem niet updaten

Ik heb de laatste update gewoon op de site van Garmin afgehaald en geïnstalleerd, maar je gaf aan dat je dat ook al geprobeerd had. Hij geeft bij de informatie ook aan dat versie 6.13.7 geïnstalleerd is. Daarom blij dat ik nog geen last heb van Vista perikelen!!!

Ik gebruik Vista Home Premium, en ook (voorlopig nog?) geen update-problemen. :no:

• 0
Geplaatst

Nee, ieder probleem met softwareinstallatie hoeft ook niet direct te liggen aan je besturingssoftware of aan de applicatie zelf. Ergens, tussen al de installaties, van alle applicaties kan een vervelend bugje zijn ontstaan.

Een optie is Alle mapsource eraf mieteren en een andere installatievolgorde gebruiken. Misschien de registry even opschonen, alhoewel dat weer andere shit kan veroorzaken.

Ik heb nu eerst geen zin om al metroguides er weer vanaf te halen en weer te installeren. Alhoewel het installeren van zowel de Topo NL als metroguide 6 t/m 9 als citynav 9 geen problemen gaf.

maar ja, ik ben dat spul samen met andere topokaarten, dagelijks nodig nietwaar :no:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...