BerWen Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Sinds een week heb ik een Magellan explorist 100 in huis en daarmee nu drie "cache-dagen" prima gewerkt. Tot hij gistermidag ineens problemen met de ontvangst kreeg. Eerst dacht ik nog dat het kwam doordat we in een bos liepen, maar nu vindt hij ook thuis gewoon in de tuin met moeite 2 en soms 3 satellieten en hij weet er gen GPS-fix van te brouwen. Op dit moment istie dus zeg maar onbruikbaar. Ik heb hem al een keer helemaal gereset, nieuwe batterijen er in gedaan en een hele tijd (ruim een uur) buiten laten liggen zoeken, maar hij blijft niets vinden. Hebben meer mensen dit gehad? Heb ik een instelling verkeerd staan, of is hij gewoon na een week al stuk en moet ik hem terugsturen? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Dank vast! BerWen hmm. Sorry voor de tikfoutjes in de topictitel.
Kruimeldief Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 hmm. Sorry voor de tikfoutjes in de topictitel. Zo beter?
Malyenki Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 hmm. Sorry voor de tikfoutjes in de topictitel. Zo beter? Wat zijn satelleten???
Kruimeldief Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Wat zijn satelleten??? Wijsneus, geef de topicstarter maar een antwoord
Malyenki Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 @ de topicstarter: sorry, ik heb geen verstand van de Magellan explorist 100. @ Kruimeldief: sorry, maar je vroeg of het 'zo beter was'. En dat was nog niet zo . Verder bemoei ik me nu niet meer met dit draadje, okee
BY Angels Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Misschien helpt het om een reset te doen en dan in te stellen dat de GPS in Nederland naar satellieten moet zoeken. Of eerst de tijd instellen en daarna de bovenstaande stap uit te voeren.
BerWen Geplaatst 28 april 2008 Auteur Geplaatst 28 april 2008 @ Kruimeldief. Dank voor het aanpassen :-) Instellen dat ie in Europa moet zoeken heb ik gedaan. zelfs dat het nederland is. Na veel zoeken en proberen bleek er behalve "geheugen wissen" en "gps herstarten" ook nog een optie "terug naar fabrieksinstellingen" bestond. Dit heeft schijnbaar geholpen, want ineens was er weer een GPS-fix en heb ik gisteravond als nog een aantal caches kunnen doen! Wat er uiteindelijk mis mee is geweest heb ik geen idee van, maar ik ben al lang blij dat het weer werkt! Dank voor het meedenken! BerWen
Aanbevolen berichten