Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Hierin vond ik ik was basisinformatie maar verder stond hier niet veel nieuws in en ook was de informatie wat oppervlakkig.

En inderdaad het PDF bestand is handig voor een newbie die nog nooit van geocaching heeft gehoord, maar een kijkje op Wikipedia en een avondje rondneuzen op dit forum kom je ook heel ver.

Doel van het boek: basisinformatie bieden aan de beginnende cacher.

Doelgroep: de beginnende cacher.

Als een boek basisinformatie biedt, moet het dus niet te diep op onderwerpen ingaan. Anders verzandt het in details en wordt het langdradig.

Het pdf-bestand en nu het boek maken het overbodig om alle informatie bij elkaar te sprokkelen op het internet. Niet iedereen is daar even goed in of neemt de tijd ervoor.

En zoals de meningen van de andere lezers/eigenaars van het boek laten zien, sta je dus een beetje alleen in je mening dat het een slecht boek is.

Jammer is eigenlijk dat er tegenover één negatieve recentie tien positieve moeten staan om het een beetje recht te trekken. De mens is namelijk geneigd om eerder het negatieve te geloven dan het positieve.

Dus bij deze de oproep aan de nieuwelingen: het boek is zeker de moeite waard om aan te schaffen!

ReizenReizen

Geplaatst
Doel van het boek: basisinformatie bieden aan de beginnende cacher.

Doelgroep: de beginnende cacher.

Als een boek basisinformatie biedt, moet het dus niet te diep op onderwerpen ingaan. Anders verzandt het in details en wordt het langdradig.

Dus bij deze de oproep aan de nieuwelingen: het boek is zeker de moeite waard om aan te schaffen!

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Het is voor de beginnende cacher :beerchug:. Daarnaast heeft Smeule jr een speciaal exemplaar, gesigneerd door de auteur himself :offtopic:

Geplaatst

FF een reactie van een complete newbie dan maar.

Ik heb het boek niet en de pdf gisteravond pas gedownload met het idee om die morgen eens op het gemakje te lezen.

Zoals ik het begrijp is het boekje voor de BEGINNENDE cacher. Een ERVAREN cacher heeft er dus weinig tot niets aan. Jammer dan ook dat juist een ERVAREN cacher het boek tot aan de grond toe afbrand omdat er voor hem/haar niets nieuws in staat. Jammer, erg jammer. Deze ervaren cacher heeft dus misschien niet helemaal goed begrepen voor welke doelgroep het boekje geschreven is. Gelukkig dat er ook nog ervaren cachers zijn die dat wel begrijpen en het ook proberen recht te trekken. Bedankt :-)

Ik hoop dat medenewbies niet af zullen gaan op die ene negatieve recensie van het boek maar het eerst zelf te lezen en daarna een oordeel te vellen. Ik begin morgen :-)

Misschien zullen er nu een aantal forummers zijn die denken: "zo, die heeft wel een hele grote mond voor een newbie" Dat klopt, dat heb ik ook :-) Ik vond het even nodig om dit hier zo neer te schrijven.

Geplaatst

Dit onderwerp begint een beetje te lijken op een 'wie kraakt wie/wat af'.

Goed, de starter heeft een mening en die wordt door verschillende niet gedeeld. Dat is nu wel duidelijk denk ik :beerchug:

Laten we nu ontopic verder gaan over het boek?

Beginnende cachers, deel uw mening! :offtopic:

Geplaatst (bewerkt)
Beginnende cachers, deel uw mening! :offtopic:

Vandaag (Morgen) ga ik de pdf op 't gemakje lezen en laat ik als newbie weten wat ik er van vond :-)

Ik heb vandaag de pdf doorgenomen en vind 't voor iemand die er net aan begint zeker geen verkeerd stuk tekst. Duidelijk geschreven met hier en daar goeie tips.

Wel vond ik dat er heel veel geschreven is over GSAK. Kan zeker een handig programmaatje zijn maar de kaart op geochaching.nl en de zoekfunctie op geocaching.com zijn persoonlijk voor mij net zo handig en kost voor een beginnende cacher ook niet meteen extra geld. Maar wil je het proggie wel gebruiken dan is deze nederlandse handleiding zeker handig :-) Het stuk over het zelf leggen van een cache is voor een beginnende cacher denk ik nog niet echt aan de orde.

Mijn oordeel: voor een beginnende cacher best handig om eerst even door te lezen. Voor een ervaren cacher is het leuk om te hebben maar je haalt er niets nieuws uit lijkt mij.

Mac

bewerkt door macvjo
Geplaatst
Er is ook nog een Complete Idiot's Guide op de (Amerikaanse) markt

In het engels? Nee dat is niks voor mij ik heb liever een Nederlandstalig boek met herkenbare onderwerpen.

Dit onderwerp begint een beetje te lijken op een 'wie kraakt wie/wat af'.

Goed, de starter heeft een mening en die wordt door verschillende niet gedeeld. Dat is nu wel duidelijk denk ik :)

Laten we nu ontopic verder gaan over het boek?

Beginnende cachers, deel uw mening! :P

Dat het een boekje is voor beginnende cachers is mij al voor de aanschaf bekend. Maar dan kan het nog wel een slecht boek zijn met een slechte vormgeving en afbeeldingen.

Geplaatst

Het ging mij niet om jouw mening.

Ik bedoelde daarmee dat we elkaars mening kunnen afkraken maar dat dat weinig bijdraagt aan de door jou gestartte 'boekbespreking'.

'Het is een slecht boek' zal een beginner weinig aan hebben. Als je echter zegt 'een slechte vormgeving en afbeeldingen' krijgt men al een beter beeld van wat je bedoelt.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...