Spring naar bijdragen

"Temporarily" Unavailable caches


Eagles

Aanbevolen berichten

Bij het kaartjes maken valt me elke week weer op dat er zo'n enorm groot aandeel caches met als status: temporarily unavailable tussen zit. Op dit moment zijn het er 57, van de in totaal 634 aanwezige caches in Nederland. Dat is nota bene 9%!!!

Op zich is het logisch dat als er onderhoud is, of als iemand even niet naar z'n cache kan die gejoept is, of wat dan voor tijdelijke bijzondere omstandigheid er dan ook moge zijn waarom een cache niet beschikbaar kan, dat hij dan op temp. unav. wordt gezet. Maar sommige caches zijn m-a-a-n-d-e-n lang tot meer dan een jaar temp. unav. Eigenlijk zijn ze gewoon een soort van archived geworden.

Tuurlijk: temporarily is een rekbaar begrip. Er zal dus altijd een wit, lichtgrijs, donkergrijs, maar zeker ook zwart gebied zijn. Laat iedereen daar alsjeblieft wel een beetje logisch in blijven nadenken en als het een beetje lang gaat duren: zet hem op archived zodat hij tenminste niet meer in de downloads terecht komt. Tegenwoordig is het prima mogelijk om een cache te unarchiven. (Dat is wel eens anders geweest en misschien stamt daar de vrees vandaan om te archiven.)

 

Dit heb ik een keer aangemeld bij .com met het verzoek om een soort klok in te bakken die een cache automatisch archiveert als hij meer dan een zekere tijd temp. unav. is. Hun antwoord was dat dat de verantwoordelijkheid is van de plaatser en dat als het te lang duurt dat er dan maar een "this cache should be archived" logje geplaatst moet worden. Maar als een plaatser hier niet op reageert, dan gebeurt er gewoon niets. Voorbeeld: Night Crawlers and Travel Bugs. Geen idee of het voor hun moeilijk te implementeren is, daar werd geen uitspraak over gedaan. In elk geval neem ik aan dat we bij andere de andere 56 toch wel met z'n allen een normaal evenwicht moeten kunnen vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...