Spring naar bijdragen

Garmin 12map en autoroute 2001 op PC


Gast Luc

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn GPS werkt perfect samen met de garmin software op mijn laptop. Laden, ontladen en cursur werken goed.

Nu zou ik graag Microsoft Autoroute 2001 laten werken samen met mijn Garmin 12 map.

Deze voldoet nochtands aan de NMEA 0183 versie 2.0 standaard. Alleen ziet de software geen GPS (grijs)

De interface is wel degelijk van Garmin omgeschakeld naar RTCM/NMEA mode

Wie heeft daar ervaring mee die mij verder kan helpen.

groeten,

 

Luc

E-mail: luc.ve@bigfoot.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

RTCM/NMEA

Zou moeten werken maar kies eens NMEA/NMEA of alleen NMEA out. RTCM is voor communicatie met een DGPS baken. Probeer anders eens of http://www.visualgps.net/VisualGPS/default.htm werkt. Daar zit een NMEA monitor in. Als dit ook niet werkt kan het ook liggen aan een defecte kabel, de verkeerde com-poort of een defecte GPS ? De instellingen (tenminste, in autoroute 2003) zijn bij mij alleen keuze uit com poort 1 of 2.

 

Jij krijgt waarschijnlijk deze melding:

---------------------------
Microsoft AutoRoute
---------------------------
The communications (COM) port is available, but no signal is being received. Make sure the GPS receiver is turned on and connected to the correct port.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo stefanne,

Alvast bedankt voor de reactie, maar heb zonet zelf de oplossing gevonden. Op de microsoft CD stond nog een GPS plug-in die niet geïnstalleerd was. Na uitvoeren van die set-up werkte alles naar behoren.

groeten,

Luc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Stefanne sprak over de 1 seconden fix, maar hoe moet ik daarvoor tewerk gaan om een schermupdate van 1 sec. i.p.v. de nu 7 seconden te bekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze site is mij ooit ter ore gekomen: http://www.elstead.co.uk/d/ar2003.htm.

Iemand die ook 2001 had is daarmee bezig geweest (ondanks dat het artikel over 2002/2003 spreekt), maar daar weet ik nog geen resultaten van. Gewoon proberen zou ik zeggen. Een backup van de .exe is zo terug gezet.

*Het is wel je eigen risico natuurlijk, voor zover daar sprake van is.*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...