jovno Geplaatst 6 januari 2007 Geplaatst 6 januari 2007 Er zijn blijkbaar wel cachers die deze site weten te waarderen Inderdaad, geen probleem ... mijn 60CSx spreekt nu ook ABN Greez, John
ikbenben Geplaatst 8 januari 2007 Geplaatst 8 januari 2007 Er zijn blijkbaar wel cachers die deze site weten te waarderen Inderdaad, geen probleem ... mijn 60CSx spreekt nu ook ABN Greez, John Hallo, Bedankt voor de zoek actie. Ik heb de files gedownloaded. Maar als Newbie weet ik niet hoe ik ze nu in mijn Garmin moet krijgen. Dit laatste verteld de site er niet bij. In afwachting van een verhelderende beschrijving. m vr groet BEN
Team malibri Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 Er zijn blijkbaar wel cachers die deze site weten te waarderen Inderdaad, geen probleem ... mijn 60CSx spreekt nu ook ABN Greez, John Hallo, Bedankt voor de zoek actie. Ik heb de files gedownloaded. Maar als Newbie weet ik niet hoe ik ze nu in mijn Garmin moet krijgen. Dit laatste verteld de site er niet bij. In afwachting van een verhelderende beschrijving. m vr groet BEN Is er iemand die mij in stappen kan vertellen hoe ik op mijn Amerikaanse GPSmap 60CSx de nederlandse menu-instelling krijg? Alvast bedankt!! Team Malibri
meryl Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen! dank alvast groet de Koppies A. Prima B. Per aanbieder verschillend-kijk naar de positieve feedback C. Meestal in het Engels D. Engels E. 20% invoerrechten over de aankoopprijs+verzendkosten NB: Kijk op ebay-het kan veel goedkoper! Meryl
Team The Spacewuppies Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Hoiii, Wij hebben via E-bay een gps60csx in Amerika gekocht. Op 17 februari ontving ik een mailtje met het tracknumber. Hij wordt op de volgende manier verzonden: Expediteur: U.S. Postal Service Servicetype: Global Airmail Parcel Post® Als ik nu het tracknumber invul op: http://www.usps.com/shipping/trackandconfi...?from=trnkcnfrm dan komt er te staan: There is no record of this item. Iemand ervaring? Ik weet dat het verzenden 4 tot 10 dagen kan duren.... Moet ik me ongerust maken? Groetjes van Spacewuppie (vr)
ruud38 Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Volgens mij klopt het tracking number dan niet of de verzender heeft het paket nog niet ingeleverd. De dag na verzending is het pas traceerbaar. Pas nog iets besteld in NY en was hier in drie dagen
Team The Spacewuppies Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Volgens mij klopt het tracking number dan niet of de verzender heeft het paket nog niet ingeleverd.De dag na verzending is het pas traceerbaar. Pas nog iets besteld in NY en was hier in drie dagen Dan ga ik toch maar ff een mailtje sturen naar de USA.
de Roode Lantaarn Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Hoiii, Wij hebben via E-bay een gps60csx in Amerika gekocht. Op 17 februari ontving ik een mailtje met het tracknumber. Hij wordt op de volgende manier verzonden: Expediteur: U.S. Postal Service Servicetype: Global Airmail Parcel Post® Als ik nu het tracknumber invul op: http://www.usps.com/shipping/trackandconfi...?from=trnkcnfrm dan komt er te staan: There is no record of this item. Iemand ervaring? Ik weet dat het verzenden 4 tot 10 dagen kan duren.... Moet ik me ongerust maken? Groetjes van Spacewuppie (vr) Ik heb het zelfde gehad en vandaag de 60CSX ontvangen. Het trackingnummer is pas herkend als het pakket is afgeleverd. Heb je dus nogal veel aan. Het is wel weer handig voor de verzender maar de ontvanger heeft er in Europa totaal niets aan.
Team The Spacewuppies Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 (bewerkt) [ Ik heb het zelfde gehad en vandaag de 60CSX ontvangen. Het trackingnummer is pas herkend als het pakket is afgeleverd. Heb je dus nogal veel aan. Het is wel weer handig voor de verzender maar de ontvanger heeft er in Europa totaal niets aan. Bedankt..dat lucht een beetje op heb net al even een mailtje gestuurd en hij is verzonden. De reactie was: Yes it is posted, this is a constant problem as the only items that can truly be tracked are the ones sent express which is very expensive. It will show up soon hopefully, Thanks, ........... Hoelang heb jij er in totaal op gewacht? Gr Spacewuppy (vr) 21 februari 2007 bewerkt door Team The Spacewuppies
de Roode Lantaarn Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 24 dagen. (peentjes zweten dus). Ik moest 26.95 euro bijbetalen voor invoer rechten. Op de pakbon stond vermeld dat de totale waarde 110 dollar was. (100 voor GPS+ 10 voor 1Gb kaartje) Douane heeft dus invoerrechten berekend over 97 EURI!!!!!! Oh ja gekocht via E-bay bij Z-Gear.
mayen Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Volgens mij wordt elk pakje bekeken, met speciale aandacht voor de groene CN22 sticker die nodig is voor internationale zendingen. De verzender moet daarop de waarde van het pakket aangeven. Dit vond ik op www.douane.nl: Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22. Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden: * De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag. * U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.
de Roode Lantaarn Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Ik heb trouwens wel het idee dat de grootste wachttijd in de verzending is ontstaan op Nederlandse bodem. De inhoud van het pakje is niet gecontroleerd maar wel de vrachtbrief. Het plastic hoesje was weer netjes verzegeld met een NL douane sticker (inklaringsbewijs). PS. bij de douane heet een Garmin GPS60CSX: Assemblages voor satelietnavigatiesystemen voor het bepalen van positie.
BigFurryMonster Geplaatst 22 februari 2007 Geplaatst 22 februari 2007 Oh ja gekocht via E-bay bij Z-Gear. Heb ik goede ervaring mee. Laatst ging ik naar de USA en heb via ZGear nog snel de Noordamerikaanse kaarten aangeschaft. Zondag besteld, vrijdag in huis. Ze wilden 'm evt. wel op een FTP-server zetten indien 't niet op tijd was (ik ging de zondag er op met het vliegtuig). Ook mijn GPS heb ik via hen gekocht. Mijn EU-kaarten via een Oostenrijker op eBay: ca. EUR 100 ipv de retail waarde van ca. 250.
weedboer Geplaatst 23 februari 2007 Geplaatst 23 februari 2007 ik heb mijn gpsmap 60csx ook gekocht op ebay (op 4 februari), van een verkoper met een goede feedback score. Volgens de verkoper is de bestelling op 5 feb doorgegeven. Pas dinsdag heb ik een tracking link gekregen van USPS, maar daar staat niets nuttigs op behalve "accepted". Hetgeen wil zeggen dat het postkantoor het pakketje ontvangen heeft. Dit is op 14 februari gebeurd. Tot op heden ben ik nog steeds aan het wachten...geduld raakt wat op... :-( groeten, Hans
Team The Spacewuppies Geplaatst 23 februari 2007 Geplaatst 23 februari 2007 ik heb mijn gpsmap 60csx ook gekocht op ebay (op 4 februari), van een verkoper met een goede feedback score. Volgens de verkoper is de bestelling op 5 feb doorgegeven. Pas dinsdag heb ik een tracking link gekregen van USPS, maar daar staat niets nuttigs op behalve "accepted". Hetgeen wil zeggen dat het postkantoor het pakketje ontvangen heeft. Dit is op 14 februari gebeurd. Tot op heden ben ik nog steeds aan het wachten...geduld raakt wat op... :-( groeten, Hans Dat klinkt niet gezellig he. Waarschijnlijk ligt ie dan nu ook bij de douane? Bij welke verkoper had jij hem besteld dan? Kan me voorstellen dat je geduld opraakt...ergens voel je dan toch wat van.."komt het wel goed?"
Aanbevolen berichten