Spring naar bijdragen

Geografische coordinaten NL plaatsen


Gast gizmo

Aanbevolen berichten

Ben op zoek naar en site of een boek waarin ik de geografische coordinaten van alle Nederlandse plaatsen (steden t/m gehuchten) kan vinden. Dus: kaartpositie in Noorderbreedte en Oosterlengte. Thanks!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klopt, die twee bestanden zijn er inderdaad. Die files zijn in Ozi te gebruiken als zgn. name-files en als ik opzoek IJpelaarseind dan kom ik goed uit op kaart 50B_Breda. Het is een echt grote file want er zijn heel veel plaatsnamen.

Die data zal wel ergens vandaan komen. De file zelf is waarschijnlijk een kabouter product (doe daar maar eens een zoek naar in dit forum) of anders: lees news:nl.hobby.geocaching .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben op zoek naar en site of een boek waarin ik de geografische coordinaten van alle Nederlandse plaatsen (steden t/m gehuchten) kan vinden. Dus: kaartpositie in Noorderbreedte en Oosterlengte. Thanks!!

Vroeger zou je er niet naar hoeven te zoeken.

 

Toen ik op school was, en ook lang daarvoor, was het register van de Bos-atlas anders ingericht dan tegenwoordig.

 

De ligging van een object op de kaart werd niet zoals nu aangegeven met vaknummers, maar met coördinaten (in ° en '). Je hoefde dus niet een heel vak af te zoeken, en ook had je de coördinaten voor andere doeleinden direct beschikbaar. Het kostte wel wat meer ruimte in het register, maar de voordelen waren m.i. evident.

 

Ik vind de verandering een typisch voorbeeld van de debilisering van het schoolwezen.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...