Boekan Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Ik ben al een tijdje bezig met geocachen. Af en toe zie ik een cache warbij peilingen noodzakelijk zijn. Via de handleiding van mijn GPS ( geko 201) kom ik er niet achter hoe dat gaat. Ik vraag me af of het wel mogelijk is met deze eenvoudige GPS. Wie kan mij verder helpen. Boekan
Team jemar Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Hier zijn al diverse draadjes over geweest: kijk onder andere hier eens. En zo zijn er nog wel een een draadjes met dit onderwerp. Vul peilen maar eens in bij de zoekfunctie. Succes!
pa3fus Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 geko 201... wel mogelijk is met deze eenvoudige GPS. Jazeker, zei het met enige beperking. Kies in het menu schermpje van een bestaand waypoint voor de optie projecteer en vul de afstand en richting in waarheen het nieuwe waypoint geplaatst moet worden. Let even op dat de kleinste stap qua afstand 100 meter is !! m.a.w. moet je 275 meter lopen in de richting van 70 graden dan kun je bijv kiezen voor 200 meter en dan nog 75 meter doorlopen of 300 meter en dan voortijdig stoppen. Wat ik zelf vaak deed was het volgende: eenmaal ongeveer aangekomen op de plek waar ik moest zijn er voor kiezen om het waypoint waarvandaan je hebt geprojecteerd weer als bestemming te kiezen. Nu kun je die afstand op de meter nauwkeurig aflezen. Via het kruimelspoor kun je dan kijken of je een beetje goed zit op de lijn die je tot dan toe gelopen hebt. (Je zou met heading of bearing ook kunnen kijken of je hoek klopt, maar dan wel met 180 graden aangepast natuurlijk.) Welke het precies is weet ik zo niet meer, probeer het eens uit op een open stuk gras of zo. Succes ermee. Groeten Jan-Willem.
Honsbeek Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Weet iemand toevallig of dat ook met de garmin etrex vista kan ?
Bloodwoosj Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Jazeker gaat dat. Ook met de monochrome versie. Ik begreep uit een eerder topic van je dat je de handleiding in de buurt hebt. Daar staat precies in uitgelegd hoe dat moet, stukken beter dan dat ik het hier na kan vertellen. Greetz Bloodwoosj.
Honsbeek Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 is dat de actie "peil en ga" okey bedankt
Bloodwoosj Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Nee, zoek het waypoint van waaruit je wil projecteren, en ga dan in het menu naar "projectr waypoint". Maar zoals gezegd, pak de handleiding erbij en het staat perfect uitgelegd. Greetz Bloodwoosj.
Aanbevolen berichten