hneel Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Ik werk al een tijdje met een zelfgemaakt programma om lijstjes van waypoints bij te houden. Voornamelijk resultaten van puzzelcaches. Met dit programma kan ik ook heel makkelijk RD coordinaten omrekenen en waypoints met een druk op de knop in Google Maps weergeven. Het programma is nu geschikt gemaakt om ge-released te worden. Er is een (korte) helpfile toegevoegd, alles is wat netter ingedeeld, etc. Dus, download maar als het je wat lijkt. Het programma is hier te downloaden. Enkele screenshots:
ds-polleke Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 (bewerkt) Ik werk al een tijdje met een zelfgemaakt programma om lijstjes van waypoints bij te houden. Voornamelijk resultaten van puzzelcaches. Met dit programma kan ik ook heel makkelijk RD coordinaten omrekenen en waypoints met een druk op de knop in Google Maps weergeven. Het programma is nu geschikt gemaakt om ge-released te worden. Er is een (korte) helpfile toegevoegd, alles is wat netter ingedeeld, etc. Dus, download maar als het je wat lijkt. Het programma is hier te downloaden. Enkele screenshots: waarin heb je het geschreven? c? c++? perl, python, doet 'ie het ook op mijn Linux machines... edit: nee dus.. de installer is (onder wine) al een tijdje bezig... maar komt niet verder... zo kom ik nooit van windows af! 29 januari 2008 bewerkt door ds-polleke
hneel Geplaatst 29 januari 2008 Auteur Geplaatst 29 januari 2008 Het is inderdaad voor Windows. Het is geschreven in Borland C++ Builder. Overigens heb ik nog een paar gerelateerde tooltjes. 2 commandline tooltjes die in een batchfile gedraaid kunnen worden. De eerste (GpxMerge) plakt GPX files aan elkaar. Met daarbij alle GPX info te behouden. Dus ook de cache pagina en de logs en degelijke. De tweede (WptConvert) Converteert (en merged) files van het ene file formaat naar het andere. B.v. van Gpx naar TomTom. Hier gaat het alleen om naam en coordinaten. Alle tooltjes zijn hier te vinden.
Walk The Line Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 (bewerkt) Ik werk al een tijdje met een zelfgemaakt programma om lijstjes van waypoints bij te houden. Voornamelijk resultaten van puzzelcaches. Met dit programma kan ik ook heel makkelijk RD coordinaten omrekenen en waypoints met een druk op de knop in Google Maps weergeven. Het programma is nu geschikt gemaakt om ge-released te worden. Er is een (korte) helpfile toegevoegd, alles is wat netter ingedeeld, etc. Dus, download maar als het je wat lijkt. Dit ziet er strak uit, ik ben niet zo technies, maar zal me er eens lekker in verdiepen. Mooi werk, Ton 29 januari 2008 bewerkt door Walk The Line
wisecachers Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Hneel, Het ziet er goed uit!! Ik ga het zeker uitproberen. In ieder geval bedankt voor het willen delen van je eigen gemaakte tooltje. Groet Carlos Wisecachers
De Vlaardings Bende Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Hneel, Bedankt voor deze tooltjes. Met een TomTom op komst zal Wptconvert zeker van pas gaan komen. Groeten, De Vlaardingse Bende
De Armadillo's Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 (bewerkt) Ziet er erg handig uit . Momenteel maak ik per multi of mystery een gpx file aan, waarin dan de benodigde waypoints staan. Het eindpunt waypoint geeft ik dan weer met het schatkist symbool. Dit laatste is handig op de GPS(MAP)60 serie, waarbij een open/dicht kistje dan weergeeft of een cache gevonden is of niet. Daarom een tweetal vragen: 1) Wat zijn de import/export mogelijkheden (gpx, loc)? 2) Is er per waypoint een symbool mee te geven voor de GPSr? 30 januari 2008 bewerkt door De Armadillo's
hneel Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Geplaatst 30 januari 2008 Ziet er erg handig uit . Momenteel maak ik per multi of mystery een gpx file aan, waarin dan de benodigde waypoints staan. Het eindpunt waypoint geeft ik dan weer met het schatkist symbool. Dit laatste is handig op de GPS(MAP)60 serie, waarbij een open/dicht kistje dan weergeeft of een cache gevonden is of niet. Daarom een tweetal vragen: 1) Wat zijn de import/export mogelijkheden (gpx, loc)? 2) Is er per waypoint een symbool mee te geven voor de GPSr? Er zitten inderdaad verschillende import en export formaten in: GPX, LOC, OV2 (Tomtom) en TXT. Dat laatste is een zelf-verzonnen formaat in plain-text. Zelf gebruik ik het tooltje ook om een de waypoints om te zetten naar een TomTom file. Je kan per waypoint een aantal verschillende types (symbolen) mee geven. Standaard staat een nieuw ingevoerd waypoint op 'Final Location'. Maar bv ook 'Parking' en alle geocache types kunnen geselecteerd worden (ik hoop dat ik er daar van geen van vergeten ben).
De Haelder Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Hé strak programmaatje, Kun je de Waypoints ook importeren vanuit een cachepagina???
hneel Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Geplaatst 30 januari 2008 Hé strak programmaatje, Kun je de Waypoints ook importeren vanuit een cachepagina??? Ja hoor. Gewoon de GPX of de LOC downloaden en deze importeren.
De Armadillo's Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Ziet er erg handig uit . Momenteel maak ik per multi of mystery een gpx file aan, waarin dan de benodigde waypoints staan. Het eindpunt waypoint geeft ik dan weer met het schatkist symbool. Dit laatste is handig op de GPS(MAP)60 serie, waarbij een open/dicht kistje dan weergeeft of een cache gevonden is of niet. Daarom een tweetal vragen: 1) Wat zijn de import/export mogelijkheden (gpx, loc)? 2) Is er per waypoint een symbool mee te geven voor de GPSr? Er zitten inderdaad verschillende import en export formaten in: GPX, LOC, OV2 (Tomtom) en TXT. Dat laatste is een zelf-verzonnen formaat in plain-text. Zelf gebruik ik het tooltje ook om een de waypoints om te zetten naar een TomTom file. Je kan per waypoint een aantal verschillende types (symbolen) mee geven. Standaard staat een nieuw ingevoerd waypoint op 'Final Location'. Maar bv ook 'Parking' en alle geocache types kunnen geselecteerd worden (ik hoop dat ik er daar van geen van vergeten ben). Mooi gedaan hneel. Dit progje ga ik zeker gebruiken. Wel kreeg ik een foutmelding bij installeren. Een missing dll, welke weet ik even niet meer. Negeer indrukken loste het probleem op. Het enige wat ik mis is dat ik het type/symbool niet kan zien. Dit is toch niet n.a.v. de foutmelding. Anders iets heel nuttigs voor een volgende versie?
ds-polleke Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 c++ dus je HAD het ook kunnen compilen voor linux... snif. niemand denkt aan mij Gaaf dat je in ieder geval je skills hebt ingezet voor geocaching en ook nog in het Nederlands...
gpsannes Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Bij mij lukt het saven niet, enig idee hoe dat komt?
mlvdburg Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Aan de screenshot te zien een mooi programma, maar kan het op tegen de gratis variant van gsak. Volgens mij bied deze gratis gsak meer opties. De betaalde versie zeker en daarom blijf ik bij mijn gsak Ik hoop dat je vele er wel blij mee maakt.
hneel Geplaatst 4 februari 2008 Auteur Geplaatst 4 februari 2008 Bij mij lukt het saven niet, enig idee hoe dat komt? Grr, ik zie dat er inderdaad een foutje ingeslopen is. Er komt binnenkort een update.
Aanbevolen berichten