shela81 Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Ik cache nu een tijdje met PDA met Tomtom. Tot nu toe alles gevonden, maar ik vind het mateloos irritant dat het pijltje steeds aan de dichtsbijzijnde weg 'kleeft'. Ik heb nu BeeLine gedownload, om eens uit te proberen. Maar hoe stel je nou het juiste formaat is van de coordinaten? want ik kan alleen kiezen uit ddd mm.mmmm (maar dan heb je een M teveel) ddd mm'ss.sss (lijkt me ook niet kloppen) en ddd.dddddd Moet je nou gewoon ddd mm.mmmm kiezen en als laatste m gewoon een 0 invullen? Of kom je dan op een verkeerde plaatst uit? Alvast bedankt voor de hulp! Angela
Quaerens Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Moet je nou gewoon ddd mm.mmmm kiezen en als laatste m gewoon een 0 invullen? Ja, dan klopt het precies als je kaart datum WGS84 gebruikt. Q
Saffier666 Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Beste Angela, het pijltje op de weg, betekend dat je bij de kaartinstellingen de plaats op de weg hebt AAN staan, zet deze dus UIT en het pijltje staat dan waar je loopt. Met de andere instellingen is het zo dat deze moet overeenstemmen met het soort coördinaat. 100 dollar is ook geen 100 euro, de waarde is anders zo ook met het WPT. is het WPT in Graden en delen van graden, dan je GPS op ddd,dddddd Het WPT in graden en minuten, dan ddd.mm,mmm WPT in graden min. en seconden, dan ddd.mm.ss,ss. Zet je deze verkeerd dan klopt de plaats niet. Afhankelijk van de kwaliteit van je GPS gebruikt hij meer getallen achter de komma, Dus afronden mag.
shela81 Geplaatst 29 januari 2008 Auteur Geplaatst 29 januari 2008 Beste Angela, het pijltje op de weg, betekend dat je bij de kaartinstellingen de plaats op de weg hebt AAN staan, zet deze dus UIT en het pijltje staat dan waar je loopt. Dat kan je bij TomTom toch niet uitzetten? Waar dan? Met de andere instellingen is het zo dat deze moet overeenstemmen met het soort coördinaat.100 dollar is ook geen 100 euro, de waarde is anders zo ook met het WPT. is het WPT in Graden en delen van graden, dan je GPS op ddd,dddddd Het WPT in graden en minuten, dan ddd.mm,mmm WPT in graden min. en seconden, dan ddd.mm.ss,ss. Zet je deze verkeerd dan klopt de plaats niet. Afhankelijk van de kwaliteit van je GPS gebruikt hij meer getallen achter de komma, Dus afronden mag. Oke, dat snap ik. Maar ik was vandaag bijvoorbeeld bij Waterkasteel N51 55.170 E4 31.909 En BeeLine staat ingesteld op ddd mm.mmmm Dus ik tik in 51'55.1700 N 004'31.9090 E En dan geeft hij aan dat het 6 km verderop naar het Noord-Oosten ligt, terwijl ik er hooguit een paar meter vanaf stond. Ik snap er geen bal van?!
hneel Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Oke, dat snap ik.Maar ik was vandaag bijvoorbeeld bij Waterkasteel N51 55.170 E4 31.909 En BeeLine staat ingesteld op ddd mm.mmmm Dus ik tik in 51'55.1700 N 004'31.9090 E En dan geeft hij aan dat het 6 km verderop naar het Noord-Oosten ligt, terwijl ik er hooguit een paar meter vanaf stond. Ik snap er geen bal van?! Zoals ik het lees heb je het goed ingesteld. Waarom je dan een afwijking hebt is me een raadsel. Die laatste 0 kan je inderdaad negeren. Normaal heb je 3 cijfers achter de komma. Dat is de standaard. Dat 4e cijfer komt in de werkelijkheid overeen met een afstand van zo'n 10 a 17 cm. Geen enkele GPS is zo nauwkeurig.
Lex Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 (bewerkt) Ik heb er vanmiddag ook al naar zitten kijken, en ook ik kom er niet uit. Een verkeerde instelling geeft een fout van een paar honderd meter, of van veel meer kilometers. Maar 6 km snap ik niets van. Nu schrijf je ' waar het ° moet zijn. Misschien weet je het °-teken (alt+248) niet te vinden, maar het kan ook op verdere slordigheid bij het kopiëren wijzen. Schrijf eens precies op wat het toestel als positie opgaf toen je bij het waterkasteel stond. Misschien heb je ter plaatse een waypoint aangemaakt. Schrijf dan de positie van dat waypoint op. Geef anders de positie op van een punt waar je wel makkelijk kunt komen, plus een omschrijving waardoor een ander het punt precies op kan zoeken. Nog een onwaarschijnlijke mogelijkheid. Heb je soms een wel heel exotisch datum opgegeven? Het moet WGS 84 zijn. Staat meestal direct onder de notatieinstelling (zoals h ddd mm.mmmm). 29 januari 2008 bewerkt door Lex
Tjeempie Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 (bewerkt) Ik gebruik ook beeline en als ik het zo zie vul je alles goed in (Lex, bij beeline is de weergave in het invoerscherm idd 00'00.0000, je hoeft de ° niet in te voeren. Later in het gps-scherm geeft 'ie het dan wel met ° weer.....dus dat kan de fout niet zijn.... ) Ik zal nog eens nadenken wat het zou kunnen zijn (en het aan vriendlief vragen, want die heeft het geïnstalleerd ). Ik heb nu namelijk al een paar caches gevonden met behulp van Beeline en ik ben er erg tevreden mee! 30 januari 2008 bewerkt door Tjeempie
Lex Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Nog een paar, weliswaar onwaarschijnlijke, mogelijkheden: 1) Werd er niet in simulatiemodus gewerkt? 2) Was er ontvangst? Als je een klein stukje naar voren of opzij loopt moet dat duidelijk in de laatste cijfers van de eigen positie worden aangegeven.
shela81 Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Geplaatst 30 januari 2008 Nu schrijf je ' waar het ° moet zijn. Misschien weet je het °-teken (alt+248) niet te vinden, maar het kan ook op verdere slordigheid bij het kopiëren wijzen. Nee, ik schreef een spatie waar ° moest zijn, en ' waar ' moest zijn. Maar bedankt voor de ASCI-code! Dat is makkelijker. Schrijf eens precies op wat het toestel als positie opgaf toen je bij het waterkasteel stond. Misschien heb je ter plaatse een waypoint aangemaakt. Schrijf dan de positie van dat waypoint op. Ik zal straks even terug rijden en dan schrijf ik alles netjes voor je op. Nog een onwaarschijnlijke mogelijkheid. Heb je soms een wel heel exotisch datum opgegeven?Het moet WGS 84 zijn. Staat meestal direct onder de notatieinstelling (zoals h ddd mm.mmmm). Ik kan niets vinden over WGS 84 in het configuratiescherm.
koekiebeest Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Hallo denk dat er iets met je beeline aan de hand is er is wel degelijk iets te vinden in beeline waar je datum kan instellen en dan is het met je verkeerde positie zo opgelost haaha
Lex Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Nee, ik schreef een spatie waar ° moest zijn, en ' waar ' moest zijn. Je deed dat inderdaad, maar je schreef ook 51'55.1700 N Inmiddels heeft Tjeempie echter gemeld dat dat een fout van Beeline is. Want op de plaats van de ' moet wel degelijk een ° staan. De ' hoort achter de 1700.
shela81 Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Geplaatst 30 januari 2008 Nog een paar, weliswaar onwaarschijnlijke, mogelijkheden: 1) Werd er niet in simulatiemodus gewerkt? 2) Was er ontvangst? Als je een klein stukje naar voren of opzij loopt moet dat duidelijk in de laatste cijfers van de eigen positie worden aangegeven. Nou, ik ben vandaag weer terug gereden. En hij gaf nog steeds aan dat het coordinaat 6 km ten noordwesten lag. Maar als ik rondliep, veranderden de coordinaten niet. En laat nou mijn huis 6 km ten zuidoosten van het coordinaat liggen! Dat maffe ding dacht dat ik nog thuis was! Opnieuw gekoppeld, en toen gaf hij wel het juiste coordinaat aan. Alleen als je rondloopt, verandert het coordinaat niet mee. Raar toch? Moet je dat nog op een of andere manier aanzetten of zo? Ik ga nog wel even vogelen vanavond, ik denk dat ik er zo wel uit kom. In ieder geval kloppen die coordinaten nu wel, alleen de notitie is iets anders dan normaal met die graden en ' enzo. Bedankt voor jullie hulp!
hneel Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Nog een paar, weliswaar onwaarschijnlijke, mogelijkheden: 1) Werd er niet in simulatiemodus gewerkt? 2) Was er ontvangst? Als je een klein stukje naar voren of opzij loopt moet dat duidelijk in de laatste cijfers van de eigen positie worden aangegeven. Nou, ik ben vandaag weer terug gereden. En hij gaf nog steeds aan dat het coordinaat 6 km ten noordwesten lag. Maar als ik rondliep, veranderden de coordinaten niet. En laat nou mijn huis 6 km ten zuidoosten van het coordinaat liggen! Dat maffe ding dacht dat ik nog thuis was! Opnieuw gekoppeld, en toen gaf hij wel het juiste coordinaat aan. Alleen als je rondloopt, verandert het coordinaat niet mee. Raar toch? Moet je dat nog op een of andere manier aanzetten of zo? Ik ga nog wel even vogelen vanavond, ik denk dat ik er zo wel uit kom. In ieder geval kloppen die coordinaten nu wel, alleen de notitie is iets anders dan normaal met die graden en ' enzo. Bedankt voor jullie hulp! Ehmm, heb je wel ontvangst? Beeline laat standaard de plaats op de map zien waar hij het laatst ontvangst heeft gehad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden