Spring naar bijdragen

Caches overzetten naar andere Etrex


Inter Ceptor

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Vraagje:

Wij zijn in het bezit van een Etrex Venture Cx. Wij zijn hier erg tevreden over, zo tevreden, dat wij besloten hebben een tweede Etrex Venture Cx aan te schaffen.

 

Nu mijn vraag: Is het mogelijk om de caches (gevonden en nog niet gevonden) te kopiëren van de ene Etrex naar de andere.

 

Op de eerste Erex heb ik alles via het computerkabeltje van geocaching.com op de Etrex overgezet.

Eigenlijk heb ik geen zich elke afzonderlijke cache nogmaals op te zoeken en te plaatsten. :thumbup:

 

Dit moet volgens mij makkelijker kunnen, maar ik weet niet hoe................. :dribble:

 

Heeft iemand hier ervaring mee??

 

bvd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo allemaal,

 

Vraagje:

Wij zijn in het bezit van een Etrex Venture Cx. Wij zijn hier erg tevreden over, zo tevreden, dat wij besloten hebben een tweede Etrex Venture Cx aan te schaffen.

 

Nu mijn vraag: Is het mogelijk om de caches (gevonden en nog niet gevonden) te kopiëren van de ene Etrex naar de andere.

 

Op de eerste Erex heb ik alles via het computerkabeltje van geocaching.com op de Etrex overgezet.

Eigenlijk heb ik geen zich elke afzonderlijke cache nogmaals op te zoeken en te plaatsten. :thumbup:

 

Dit moet volgens mij makkelijker kunnen, maar ik weet niet hoe................. :dribble:

 

Heeft iemand hier ervaring mee??

 

bvd

 

ALs het goed is heb je met het computerkabeltje dat je meegeleverd hebt gekregen ook een cd-tje gekregen waarmee je software kunt instaleren.. Met die software kun je de gegevens van je eerste etrex kopieren naar je computer en later toevoegen aan de tweede... Alles wordt op je etrex in filetjes opgeslagen dus die zou je ook handmaig eraf kunnen slopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALs het goed is heb je met het computerkabeltje dat je meegeleverd hebt gekregen ook een cd-tje gekregen waarmee je software kunt instaleren.. Met die software kun je de gegevens van je eerste etrex kopieren naar je computer en later toevoegen aan de tweede... Alles wordt op je etrex in filetjes opgeslagen dus die zou je ook handmaig eraf kunnen slopen....

 

Hallo ds-polleke,

 

Compleet pakket, dus inderdaad ook met cd-tje.

Ik ga ermee aan de slag.

 

Bedankt voor de (zeer snelle) reactie.

 

Ik laat weten over de stand van zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALs het goed is heb je met het computerkabeltje dat je meegeleverd hebt gekregen ook een cd-tje gekregen waarmee je software kunt instaleren.. Met die software kun je de gegevens van je eerste etrex kopieren naar je computer en later toevoegen aan de tweede... Alles wordt op je etrex in filetjes opgeslagen dus die zou je ook handmaig eraf kunnen slopen....

 

Hallo ds-polleke,

 

Compleet pakket, dus inderdaad ook met cd-tje.

Ik ga ermee aan de slag.

 

Bedankt voor de (zeer snelle) reactie.

 

Ik laat weten over de stand van zaken.

 

Graag gedaan..

 

toch leuk dat ik kan helpen zonder dat ik zelf een Etrex heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is tóch nog niet gelukt:

 

Als ik de Etrex aansluit dmv de mini-USB kabel naar de USB-aansluiting, krijg ik de Etrex niet in "mijn computer" te zien.

 

Caches laden via geocaching.com werkt trouwens uitstekend; het ligt dus zeker niet aan de verbinding.

 

Iemand nog een suggestie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is tóch nog niet gelukt:

 

Als ik de Etrex aansluit dmv de mini-USB kabel naar de USB-aansluiting, krijg ik de Etrex niet in "mijn computer" te zien.

 

Caches laden via geocaching.com werkt trouwens uitstekend; het ligt dus zeker niet aan de verbinding.

 

Iemand nog een suggestie?

 

Het hoeft niet perse als "mass storage device" in je verkenner te komen. Als je GPS in de NMEA stand staat fungeert het na aansluiting als gps ontvanger voor je pc. Als je USB aansluiting als COM interfce wordt gebruikt kun je er vaak wel mee praten maar zie je het alsnog niet in je verkenner.

 

Start de applicatie eens op die je gebruikt om te comuniceren met je gps en kijk of je het apparaat kunt leeglezen...

 

Ik begrijp dat je de geocaching.com link "send to garmin" hebt gebruikt om de caches naar je GPS te sturen.. Wist je dat je ook een bestandje kunt downloaden waar alleen de coördinaten en de namen van de caches instaan van alle caches in nederland? en als je Premium menber bent kun je met pocket querries alle cache omschrijvingen en dergelijke naar je mail laten sturen en later bewerken met fantastische software zoals GSAK voor windows GEOtoad voor linux en dergelijke..

 

nou dat dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is tóch nog niet gelukt:

 

Als ik de Etrex aansluit dmv de mini-USB kabel naar de USB-aansluiting, krijg ik de Etrex niet in "mijn computer" te zien.

 

Caches laden via geocaching.com werkt trouwens uitstekend; het ligt dus zeker niet aan de verbinding.

 

Iemand nog een suggestie?

 

Het hoeft niet perse als "mass storage device" in je verkenner te komen. Als je GPS in de NMEA stand staat fungeert het na aansluiting als gps ontvanger voor je pc. Als je USB aansluiting als COM interfce wordt gebruikt kun je er vaak wel mee praten maar zie je het alsnog niet in je verkenner.

 

Start de applicatie eens op die je gebruikt om te comuniceren met je gps en kijk of je het apparaat kunt leeglezen...

 

Ik begrijp dat je de geocaching.com link "send to garmin" hebt gebruikt om de caches naar je GPS te sturen.. Wist je dat je ook een bestandje kunt downloaden waar alleen de coördinaten en de namen van de caches instaan van alle caches in nederland? en als je Premium menber bent kun je met pocket querries alle cache omschrijvingen en dergelijke naar je mail laten sturen en later bewerken met fantastische software zoals GSAK voor windows GEOtoad voor linux en dergelijke..

 

nou dat dus...

 

Ik gebruik inderdaad de link "send to garmin". Is een redelijk tijdrovende klus overigens.

Er is nog een hoop te leren, zie ik al......................

Deze informatie was mij inderdaad niet bekend!

Ik ga ermee aan de slag.

In dat bestandje staan alleen cooördinaten en de namen van caches. Waar kan ik dat bestandje vinden? En is deze makkelijk te uploaden in de Etrex?

 

Bedankt voor alle hulp tot nog toe :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op die CD zou in principe het programma Mapsource moeten staan. Hiermee kan je (bijkomende) kaarten installeren op je gps, maar je kan er ook opgeslagen gegevens mee naar je PC transfereren, en dan uiteraard op een andere GPS laden.

 

Dus:

1. installeer mapsource op je pc

2. start mapsource

3. sluit de "oude" gps aan via de usb kabel

4. klik in mapsource op menu "Overdragen" -> "Ontvangen van aparaat" en kies dan wat je wil opslaan

5. bewaar de ontvangen gegevens op HD

6. sluit de "nieuwe" gps aan via de usb kabel

7. klik in mapsource op menu "Overdragen" -> "Verzenden naar aparaat" en kies dan wat je wil verzenden.

 

that's it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik inderdaad de link "send to garmin". Is een redelijk tijdrovende klus overigens.

Er is nog een hoop te leren, zie ik al......................

 

er zijn draadjes genoeg op het forum te vinden die over GSAK gaan.. Een premium membership (gen geocaching.com kost 30 dollar per jaar

 

is niet veel en het scheelt uren uitzoek werk...

Deze informatie was mij inderdaad niet bekend!

Ik ga ermee aan de slag.

In dat bestandje staan alleen cooördinaten en de namen van caches. Waar kan ik dat bestandje vinden?

het is een .loc bestandje.. die lust GSAK volgens mij ook wel.. alleen zit er veel minder info in dan in een GPX bestand..

 

http://geocaching.nl/maps/GetLocfile.php

En is deze makkelijk te uploaden in de Etrex?

 

Als het geod is kan MapSource er wel mee omgaan.. maar ik gebruik mijn Explorist en die kan wel als Mass Storage Device worden geladen en daar kopieer ik een UPT bestand heen (specifiek voor Magalan apparaten)

Bedankt voor alle hulp tot nog toe :blush:

 

Graag gedaan.. we zijn er om mekaar te helpen nietwaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...