Spring naar bijdragen

Expertgps vs. oziexplorer


Bernez

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik heb een week geleden een Magellan Meridian Gold gekocht.

Gisteren een GPS route van SBB gelopen bij de Amerongse berg. Het weer was schitterend en het was erg leuk.

Begin was even wennen, maar het is toch geluk. De Gold heeft een hele goede ontvangst, ook in het bos.

Voor deze route heb ik ExpertGPS (trial) gebruikt om de waypoints naar de Gold te sturen. Nu heb ik ook OziExplorer (ook trial) in huis maar ik heb nog te weinig ervaringen met GPS en beide programma's om te kunnen beoordelen welke de best is. Heeft iemand ervaring met één of beide prog's of mij ev. wat advies zou willen geven?

Ik heb van TopoGrafix een mailtje ontvangen dat ze binnenkort een nieuwe versie zullen uitbrengen waar je je eigen kaarten in verschillende formaten kan inbrengen.

 

Groet, Bernez

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Bernez,

 

ik heb zelf geen ervaring met ExpertGPS, maar wat ik uit de informatie van de site van Topografix kan opmaken is dat dit programma wel een mapping programma is (dus met kaarten kan omgaan). Welke kaarttypen dit programma ondersteund is mij echter niet geheel duidelijk. Het lijkt erop dat het programma nogal VS georienteerd is.

Misschien kun je (delen van) het mailtje hier plaatsen, zodat meer mensen er wat aan hebben?

 

Met OziExplorer heb ik meer ervaring. Dit programma heeft veel functionaliteit. Bovendien wordt het maandelijks geupdate, vaak naar aanleiding van sugesties van gebruikers.

Ik zou zeggen: gebruik de trial versie, en kijk of het programma doet wat je wil dat het doet. Er zit een goede hulpfunctie bij, dus als wat onduidelijk is kun je daar kijken, of anders hier je vraag stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wally,

 

Ik quote hier Dan Foster van TopoGrafix.

...an upcoming version of ExpertGPS will let you use your own maps in .jpg, .bmp, and other image formats.