Spring naar bijdragen

Expertgps vs. oziexplorer


Bernez

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik heb een week geleden een Magellan Meridian Gold gekocht.

Gisteren een GPS route van SBB gelopen bij de Amerongse berg. Het weer was schitterend en het was erg leuk.

Begin was even wennen, maar het is toch geluk. De Gold heeft een hele goede ontvangst, ook in het bos.

Voor deze route heb ik ExpertGPS (trial) gebruikt om de waypoints naar de Gold te sturen. Nu heb ik ook OziExplorer (ook trial) in huis maar ik heb nog te weinig ervaringen met GPS en beide programma's om te kunnen beoordelen welke de best is. Heeft iemand ervaring met één of beide prog's of mij ev. wat advies zou willen geven?

Ik heb van TopoGrafix een mailtje ontvangen dat ze binnenkort een nieuwe versie zullen uitbrengen waar je je eigen kaarten in verschillende formaten kan inbrengen.

 

Groet, Bernez

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Bernez,

 

ik heb zelf geen ervaring met ExpertGPS, maar wat ik uit de informatie van de site van Topografix kan opmaken is dat dit programma wel een mapping programma is (dus met kaarten kan omgaan). Welke kaarttypen dit programma ondersteund is mij echter niet geheel duidelijk. Het lijkt erop dat het programma nogal VS georienteerd is.

Misschien kun je (delen van) het mailtje hier plaatsen, zodat meer mensen er wat aan hebben?

 

Met OziExplorer heb ik meer ervaring. Dit programma heeft veel functionaliteit. Bovendien wordt het maandelijks geupdate, vaak naar aanleiding van sugesties van gebruikers.

Ik zou zeggen: gebruik de trial versie, en kijk of het programma doet wat je wil dat het doet. Er zit een goede hulpfunctie bij, dus als wat onduidelijk is kun je daar kijken, of anders hier je vraag stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wally,

 

Ik quote hier Dan Foster van TopoGrafix.

...an upcoming version of ExpertGPS will let you use your own maps in .jpg, .bmp, and other image formats.

Maar wat die andere formats zijn???

In ieder geval niet het Franse ".byo" van Bayo, die de franse topo kaarten 1:25000 van het IGN op CD-Rom heeft gezet.

Bayo website

Heeft iemand trouwens deze formaat kunnen converteren naar eentje meer gangbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, ik denk het niet. Dergelijke file-formats zijn juist in gebruik zodat ze alleen maar bruikbaar zijn met een speciaal  programma. De situatie is vergelijkbaar met de Nederlandse: alles wordt gedaan om te voorkomen dat de kaarten 'zomaar' in omloop komen in een voor iedereen bruikbaar format en copieerbaar zoals jpg, png, gif etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dacht ik al ???

Het verschil is wel dat de Franse het voor een halve departement, op CD-Rom (elke departement=2CD's), € 38,81 vragen (inkl. porto naar NL). Er zit het equivalent van ca. 18 papieren kaarten erop.

Dat vind ik nog een redelijke prijs :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...