Spring naar bijdragen

onduidelijke kabouterkaarten


JAKo

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden heb ik uit de Delleboersterheide-cache de kabouterkaarten kunnen bemachtigen. :D

Met veel plezier heb ik er mee kunnen werken, tot ik de kaart van Terschelling bekeek. ;) ONLEESBAAR Waarschijnlijk een van de eerste scans want de overige kaarten zien er allemaal piekfijn uit. Weet iemand waar ik een betere kabouterkaart van Terschelling kan downloaden, schaal 1:25000. Indien dat mogelijk is; heb ik dan genoeg aan de image-file of moet ik ook een nieuwe .map file hebben? Wie kan mij helpen met dit probleem???

 

Groetjes,

 

JAKo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, er is ergens ooit een bitje omgevallen in de jpeg file tijdens het brouwen van het geheel. Met ellendige gevolgen. Dezelfde fout heeft in een eerder stadium hetzelfde effect gemaakt in 50H_LageMierde vakken 135-139/375-379

Er is wel meer mis: lege vakken. Warschijnlijk gevolg van harddisk fouten tijdens de bereiding. Kijk maar eens: 13C_Musselkanaal vakken 278-280/550-563.

De enige remedie is: zie 1:50.000 digitaal te krijgen van dezelfde lieden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is ergens ooit een bitje omgevallen in de jpeg file tijdens het brouwen van het geheel

 

Wat ik zie lijkt me niet het gevolg van een omgevallen bitje. De kaart is er wel en wordt ook herkend door Oziexplorer maar is erg vaag en daardoor slecht / onleesbaar. Met Photoshop heb ik het contrast al opgepoetst waardoor het eiland herkenbaar is geworden, maar fraai is dat niet. De fout moet hem hebben gezeten in het scannen van de kaart. Ik ben dus opzoek naar een betere scan met bijbehorende map-file

 

JAKo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me misschien wat simpel uitgedrukt met 'een bitje omgevallen ' want wat ik bedoel is: alle info zit in de file maar de bijbehorende administratiegegevens die vertellen hoe de kleuren e.d. moeten worden bij het uitpakken, zijn beschadigd.

De stelling dat het tijdens het maken van de scan van de kaart is gebeurt, moet ik ontkennen. Tegenwoordig worden de topo-kaarten niet meer met de hand getekend maar gewoon met de computer in elkaar gezet. Dus totdat ze op papier gezet worden zijn de gegevens digitaal. En uit die bron stammen de 1:25.000 kaarten; ze hebben nooit geen papier gezien! Vandaar dat ook een ijking tot op de pixel nauwkeurig mogelijk gebleken is op alle kaarten.

Wat niet wegneemt dat best iemand een keertje kan inscannen en doorgeven aan die kabouters...

Of misschien kan iemand met kennis van het JPEG format het foutje terugvinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Een voorlopig lijstje met alle miskleunen op de Kabouter 1:25.000 Topo Nederland RD is:

03G leeg 251-255 / 600-609

05F leeg 164-169 / 590-592

05G leeg 155-164 / 587-588

09H leeg 130-150 / 555-563

13A leeg 278-280 / 562-575

13C leeg 278-280 / 550-563

22G leeg 241-250 / 500-510

30D leeg 070-080 / 462-463 ?

41C leeg 235-239 / 433-434

41E leeg 250-254 / 440-449

50H fout 135-139 / 375-379

51C fout 140-149 / 375-379

57B leeg 150-159 / 362-364

64G leeg 033-045 / 418-418

 

Aan de kaart Terschelling wordt gewerkt, is mij bericht uit kringen die intiem zijn met de KabouterBond. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Wat niet wegneemt dat best iemand een keertje kan inscannen en doorgeven aan die kabouters...

Ik ben zelf in het bezit van 2 (redelijk recente en eerlijk gekochte) papieren kaarten van de omgeving soest.

Die zou ik graag in Ozi gebruiken, maar....

 

Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Waar kan ik die kaarten laten scannen? (mijn scanner komt niet veel verder dan A4 B) )

In welk formaat kan/moet ik ze aanleveren?

 

Kortom, wie helpt mij verder met deze vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand waar ik een betere kabouterkaart van Terschelling kan downloaden, schaal 1:25000. 

 

JAKo

Jako, als mijn informatie goed is dan is dat nu juist het probleem op alle kabouter CD's. Alle CD's en DVD's die in de omloop zijn, zelfs de voorjaar 2003 CD's, maken gebruik van dezelfde JPG's als kaarten.

 

Helaas.

 

GRTZ

 

Kruimeldief B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jako, als mijn informatie goed is dan is dat nu juist het probleem op alle kabouter CD's. Alle CD's en DVD's die in de omloop zijn, zelfs de voorjaar 2003 CD's, maken gebruik van dezelfde JPG's als kaarten.

Dit mis ik even. Dezelfde JPGs? Ik nam aan dat nieuwe CDs nieuwe kaarten beteketent? De kabouters hebben mij voorzien van iso images die schijnbaar in 2001 gebrouwen zijn en daar staan nog 1993 kaarten tussen (tenminste, volgens ./util/nederlan.jpg )

 

Ik zou graag horen wat er op die voorjaar 2003 dingen staat wat ik heb graag wat recenters

 

Groeten,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit mis ik even. Dezelfde JPGs? Ik nam aan dat nieuwe CDs nieuwe kaarten beteketent? De kabouters hebben mij voorzien van iso images die schijnbaar in 2001 gebrouwen zijn en daar staan nog 1993 kaarten tussen (tenminste, volgens ./util/nederlan.jpg )

 

Ik zou graag horen wat er op die voorjaar 2003 dingen staat wat ik heb graag wat recenters

Op de voorjaar 2003 kabouter CD's staan precies dezelfde JPG'tjes als alle andere versies van de Nederlandse kabouter topo 25 CD's/DVD's. Er zijn Nederland op dit moment maar 2 setjes digitale kabouter kaarten. De topo25 en topo50, waarbij de laatste het minst bruikbaar is. :cry:

 

Het verschil tussen alle versies zit hem voornamelijk in de extra software die op de CD's en DVD's staan.

 

tot cache,

Team Wij Drie :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag horen wat er op die voorjaar 2003 dingen staat wat ik heb graag wat recenters

 

Groeten,.

Wie niet? Ten minste voor wat het recenters betreft :cry:

 

Helaas heeft/hebben Wij3 gelijk.

 

Als het er niet is, is het er niet (goh, wat weer een logica).

 

We zitten te wachten op iemand die de benodigde 15 tot 20.000 euro uit zijn zak haalt en digitaalNederland compleet met een schaal van 1 op 25000 hier in Emmen bij mijn buurman de topografische Dienst besteld. Dan moet dezelfde persoon de CD's nog reproduceren en willen verspreiden. En dan moet hij dat ook nog stiekem doen omdat hij met de koop niet alle rechten heeft gekocht en dus alleen maar mag reproduceren voor eigen gebruik.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

(die al heeeel erg blij was met zijn gevonden setje CD's en ondanks de verouderde kaarten, ze voor 90% nog zeer goed te gebruiken zijn en een gegeven paard never in de bek kijkt omdat hij anders maar voor een beter paard moet gaan sparen en uit dankbaarheid heeft gezorgd voor een verbetering van de voorjaar 2003 en ruimte heeft vrijgemaakt voor een rood mutsje dat binnenkort een vernieuwde Terschelling van 14 Mb online heeft staan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kabouter in de lorem (vanwege hun oude motto 'Louter Kabouter") heeft mij verteld dat over enige dagen die file wel in de divere file-opslag afdelingen van de yahoo-groepen over Ozi en GPS en geocaching zal terechtkomen.

met andere woorden: hij er dus wel. ff w88

 

:xmas:

Hmmmm, wat dacht je van 05A_Terschelling.jpg om te zien en daarna op te slaan of: Terschelling.zip om direct op te slaan?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo, dat is dus een eerst en laatste waarschuwing voor Thomba. De volgende

keer dat deze gebruiker weer naar illegale software vraagt volgt er een

IP-ban. Gebruiker heeft ook een PM met uitleg gehad.

 

Illegale software wordt niet getolereerd op geocaching.nl!

 

Zie het draadje Illegale software wordt niet getolereerd!

 

Draadje gesloten.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...