Spring naar bijdragen

Gsak sortering voor meest ideale route


weedboer

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand weet om in Gsak een sortering als volgt uit te voeren:

 

Resultaat moet een volgorde zijn die de meest aangewezen routering is, zodanig dat je niet om moet rijden, maar telkens naar de meest gunstig gelegen cache.

 

Let op: de dichtstbij gelegen cache is niet altijd de meest gunstige. Soms moet je even verder rijden om nadien de verdere reeks aan te vatten...

 

Hiervan zou ik dan een export naar een TomTom Route willen maken (maar dat los ik zelf wel op). Eenmaal gelukt, leg ik alles wel uit op mijn blog.

 

Bedankt voor alle hulp!

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het lijkt me dat je in GSAK dan toch iets gaat missen.

In versie 6 die ik gebruik staat er puur de cache info in en eventueel door cache eigenaren extra waypoints.

Maar datgene wat je nu wilt gaan doen vraagt al een stukje routering, m.a.w. kaart en routeringstechnieken en dat heb ik nog niet gezien.

Je koppeling naar tomtom zal dan natuurlijk wel weer e.e.a. kunnen gaan doen, maar de volgorde vanuit GSAK hoeft, zoals je zelf ook al aangaf, dus niet de "beste" volgorde te zijn omdat je tussen caches toch nog moet omrijden. Dit terwijl de hemelsbrede afstand volgens GSAK wel de kortste is.

 

Ik zal je onderwerp volgen, ben benieuwd hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas ben ik niet zo sterk in het duits (is chinees voor mij), maar misschien brengt google-translate iets op...

 

Als er nog alternatieven zijn, hoor ik het graag.

 

Groeten,

Hans

 

Het een en ander is niet zo heel moeilijk. Ik heb ooit iets opgeschreven voor anderen, zij zijn er uit gekomen dus dat moet lukken. Ik heb het opgeduikelt in de archieven van Gmail:

 

exporteer de caches in GSAK met behulp van een filter oid naar Microsoft

Street....

 

Zet je decimale komma (in landinstellingen) om in een punt (heel belangrijk)

 

importeer het bestand in Autoroute met Data -- import data wizard

 

doorloop de wizard

 

het bestand komt dan onder pushpins te staan, rechtklikken en Add

pushpins as stops

 

Hierna Route -- Route planner en spelen maar...

 

 

Dit geheel kan opgeslagen worden naar een axe bestand die met behulp van het programma'tje ITNconv weer omgezet kan worden naar een mapsource bestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
helaas ben ik niet zo sterk in het duits (is chinees voor mij), maar misschien brengt google-translate iets op...

 

Als er nog alternatieven zijn, hoor ik het graag.

 

Groeten,

Hans

 

Het een en ander is niet zo heel moeilijk. Ik heb ooit iets opgeschreven voor anderen, zij zijn er uit gekomen dus dat moet lukken. Ik heb het opgeduikelt in de archieven van Gmail:

 

exporteer de caches in GSAK met behulp van een filter oid naar Microsoft

Street....

 

Zet je decimale komma (in landinstellingen) om in een punt (heel belangrijk)

 

importeer het bestand in Autoroute met Data -- import data wizard

 

doorloop de wizard

 

het bestand komt dan onder pushpins te staan, rechtklikken en Add

pushpins as stops

 

Hierna Route -- Route planner en spelen maar...

 

 

Dit geheel kan opgeslagen worden naar een axe bestand die met behulp van het programma'tje ITNconv weer omgezet kan worden naar een mapsource bestand.

 

 

 

 

dit is de methode die ik ook eens gebrukt heb m een record poging te doen (toen ik nog HEEEL fanatiek was) het werkt om het "bugje" na dat Microsoft denkt dat we over water kunnen lopen. En ik ken er maar 1 die dat kon als het niet vroor ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...