cirkel Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Hallo Ik heb een toponederland.exe file die ik in mapsource kan laden. Maar hoe installeer ik deze op mijn sd kaart en activeer ik deze in mijn 60csx ? Bedankt alvast Cirkel
0 Erben Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 De vraag is mij niet helemaal duidelijk, maar misschien heb je hier wat aan. Wat je in je gps laadt, zijn digitale kaarten. Die horen bij topo nederland, maar het zijn bestanden, het lijkt me niet dat ze 'in' het programma (.exe) zitten. Als je gewoon de topo nederland cd hebt gekocht, staan de kaartbestanden daarop. In ieder geval laad je de kaarten vanuit mapsource naar je gps. Je hebt altijd kaartbesbtanden nodig om mapsource te kunnen openen, zover ik weet. Succes!
0 Lex Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Je moet het je zo voorstellen: Met je exe-bestand installeer je TopoNL op je computer. Daarna zijn de kaarten zichtbaar in MapSource. Ik neem aan dat je zover bent. In MapSource moet je nu alle kaarten selecteren die je in je toestel wilt hebben. Als dat van meer dan 1 kaartsoort is schakel je om van soort naar soort, en selecteert van elke soort de gewenste kaarten. Deze kaarten komen in het kaartentabblad in 1 lange lijst te staan. Je sluit het toestel aan met de USB-kabel, en dan klik je de knop verzenden naar toestel aan. Er wordt eerst een index gemaakt. Afhankelijk van de hoeveelheid kaarten kan het hele proces uren duren.
0 Jan & Simonne Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Is gelukt Bedankt Cirkel Ben heel benieuwd, hoe hij er uit ziet en wat je er allemaal mee kan. We zien het wel over een paar weekjes! Tot dan! Jan & Simonne
0 Geotrail Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Wat volgens mij ook kan, is de kaarten op een andere manier naar de GPSr te sturen. Sinds vandaag heb ik een eTrex Vista HCx - met 2 GB geheugen. Na installatie van de TOPO NL kaarten op de PC, heb ik het programma IMG2GPS v2.81 geïnstalleerd en opgestart. Vervolgens de map met de kaarten geselecteerd en aangegeven dat het programma alle kaarten moet selecteren. Vervolgens klikken op 'Upload to GPS', kopje koffie drinken, en klaar is Kees ! Geotrail
0 koedeboe Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Hallo Ik heb een toponederland.exe file die ik in mapsource kan laden. Maar hoe installeer ik deze op mijn sd kaart en activeer ik deze in mijn 60csx ? Bedankt alvast Cirkel Interessant, wist nooit dat de officiële Topo NL een .exe was. Op mijn legale CD tenminste niet....
0 De Armadillo's Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Wat volgens mij ook kan, is de kaarten op een andere manier naar de GPSr te sturen. Sinds vandaag heb ik een eTrex Vista HCx - met 2 GB geheugen.Na installatie van de TOPO NL kaarten op de PC, heb ik het programma IMG2GPS v2.81 geïnstalleerd en opgestart. Vervolgens de map met de kaarten geselecteerd en aangegeven dat het programma alle kaarten moet selecteren. Vervolgens klikken op 'Upload to GPS', kopje koffie drinken, en klaar is Kees ! Geotrail Leuk programma, maar ik zie niet in wat dit meer heeft dan MapSource. In MapSource kun je namelijk grafisch je keuze maken en dat lijkt me erg handig. Ook kun je gewoon verschillende kaarten gebruiken, selecteren en downloaden, bijvoorbeeld City Navigator en Topo NL.
0 Geotrail Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Leuk programma, maar ik zie niet in wat dit meer heeft dan MapSource. In MapSource kun je namelijk grafisch je keuze maken en dat lijkt me erg handig. Ook kun je gewoon verschillende kaarten gebruiken, selecteren en downloaden, bijvoorbeeld City Navigator en Topo NL. In MapSource moet je grafisch één voor één de kaarten selecteren. Dat is een leuk klusje voor de liefhebbers, maar mij te arbeidsintensief . IMG2GPS laat ook heel fraai de namen van de kaarten zien en dat spreekt ook tot de verbeelding lijkt me. Omdat 2GB het mogelijk maakt om heel NL permanent bij je te hebben verkies ik het om alles over te zetten in één keer, in plaats van 113 losse IMG-bestanden . Groeten van Geotrail
0 Lex Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 (bewerkt) Een tranentrekkend verhaal over honderden kaarten stuk voor stuk selecteren, maar geheel onnodig! In MapSource even uitzoomen zodat het te selecteren gebied ruim op het scherm staat. Cursor in 1 hoek, muistoets vasthouden (slepen) naar tegenoverliggende hoek, en je hebt alle kaarten in enkele seconden geselecteerd. 1 november 2007 bewerkt door Lex
0 flatfisher Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 (bewerkt) In MapSource moet je grafisch één voor één de kaarten selecteren. Dat is een leuk klusje voor de liefhebbers, maar mij te arbeidsintensief . ** Lex was me net voor... ** Je kunt natuurlijk ook heel ver uitzoomen (100 km) en dan met je muis slepen. Kan je in één keer het hele zwikkie TOPO NL selecteren. En dan stuur je alsnog alle kaarten naar je GPS. Dit is niet meer of minder arbeidsintensief dan m.b.v. IMG2GPS. IMG2GPS laat ook heel fraai de namen van de kaarten zien en dat spreekt ook tot de verbeelding lijkt me. Omdat 2GB het mogelijk maakt om heel NL permanent bij je te hebben verkies ik het om alles over te zetten in één keer, in plaats van 113 losse IMG-bestanden . Groeten van Geotrail Op een 2 GB past nog wel veel meer kaartmateriaal. Ik ken iemand die heeft alle deelkaarten van Topo France, Topo België en routerende Metroguide kaartjes van Nederland, België en Frankrijk op zijn 2 GB kaartje staan. Al deze kaartjes beslaan 1,6 GB, dus dat past wel. Hij heeft dat ook met slepen gedaan, niet in 1 keer maar met wat kleinere vierkante blokken. Dan pak je gelijk ook wat grensgebied mee, maar ja. Wel kreeg hij een foutmelding dat hij niet meer dan 2024 bestanden kon versturen, maar of dat samenhing met enkele corrupte kaartdelen is mij onbekend. Overigens heeft hij een kopie van dat bestand ook op zijn computer gezet, zodat je die altijd weer kunt terugzetten via de kaartlezer (microSD in SD-adapter, die aan de zijkant in de laptop en schrijven maar). Dat is handig omdat hij in Nederland altijd gebruik maakt van Topo Nl en routeerbare kaarten voor Nederland. Da's maar een klein pakketje van 290 MB (ook hier weer een stukje grensgebied meegenomen). Als je nou van elke kaartset een copy maakt op je PC hoef je dat de volgende keer niet meer aan te maken, maar kan je het zo naar je microSD sturen. Dat scheelt toch weer wat tijd! 1 november 2007 bewerkt door flatfisher
0 Geotrail Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Dank voor deze nuttige aanvullingen. Heb ik weer wat geleerd vandaag Geotrail
Vraag
cirkel
Hallo
Ik heb een toponederland.exe file die ik in mapsource kan laden. Maar hoe installeer ik deze op mijn sd kaart en activeer ik deze in mijn 60csx ?
Bedankt alvast
Cirkel
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten